Kjøpte en tv på Elkjøp som var Riks-TV godkjent, noe den ikke var!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte en tv på Elkjøp som var Riks-TV godkjent, noe den ikke var!

Heisann.

For en tid tilbake kjøpte jeg meg en Toshiba Regza 32" LCD AV 635DN for 4995,- Dette skal være en nr2 TV så det var viktig for meg at den var godkjent for Riks-TV så jeg slapp enda en tuner for litt titting på kveldstid.

Etter ett par uker gikk jeg for å kjøpe CAM, men nå viser det seg at det ikke var så lett. For Riks-TV har ikke godkjent denne TV'n selv om den støtter mpeg4. Høyest sansynlig vil jo camen fungere, men jeg får ikke kjøpt meg kort reg. til denne.

Jeg ringte derfor Elkjøp og dem tilbydde meg å bytte TV'n i en Grundig Vision 6 32-6840. Denne er godkjent så det er bra.

Men hvordan er denne TVn i forhold? Er dette ett greit bytte? Ser dem koster det samme, men denne har 1 hdmi mer og usb inngang.

Vil dette bli omtrent hipp som happ? Eller er det noen som har dårlig erfaring med denne TV'n?

Håper på svar, for skal ned dit etter jobb og bytte tv'n.

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då det är serienummeret på kortläsaren som rikstv parar mot kortet, och inte serienummer på TVn, borde det gå att bara uppge att du har en samsung eller annat som du vet är godkänd av rikstv, så borde den som du säger kunna läsa av ca modulen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greia var at butikken ville ikke legge inn at jeg hadde en annen tv...dessuten sier dem jeg kommer til å få masse problemer om jeg må ringe support hos rikstv og oppgir at jeg har en toshiba tv også...kunne bli mye styr.

derfor får jeg en ny tv...men er det noen som vet om den grundig tven er like god, event bedre enn toshiba tven?? er det ett greit bytte?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg bytta tven, og kjenner jeg angrer litt nå egentlig.

noen som har erfaring med grundig tver??? virker som den sliter noe fryktelig på lyse partier med ghosting...altså du ser at bilde henger igjen. sku tro den ikke klarte å oppdateree seg raskt nok, selv om det står 5ms oppdatering.

er dette noe man kan gjøre noe med ?? eller er det bare å bytte tven igjen?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en dårlig magefølelse på dette, så lever tv`n tilbake å få igjen pengene. 30dg bytterett.
    Det ligger masse tester her i alle prisklasser. Bruk litt tid.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV635 har MPEG4 dekoder, men om den er godkjent fra RiksTV veit jeg ikke...

ALLE nye tver som selges i butikk har MPEG4 dekoder. Men jeg tror merker som Sharp og Toshiba ikke er godkjent (dvs. fått klistremerke fra RiksTV) men kan fortsatt brukes mot RiksTV... Dog, noe usikker her.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den vil som sagt fungere ja, men man får jo ikke kjøpt kort til cammen.. kortet må registreres opp mot en godkjent tv...og er den ikke godkjent får heller ikke kort

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror man kan bare parre det mot en annen tv, tror ikke dette har så mye å si. Mener dette er kun for at RiksTV skal ha oversikt. Jeg ville stikket dit du hadde kjøpt den og bedt de ringe opp RiksTV for å høre hva de kan gjøre... Det er mulig skjønner du.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blei gjort og det, men rikstv nekter å parre mot en anna tv så lenge min ikke er godkjent...les litt lenger opp her hva jeg skrev. fikk heller ikke butikken til å velge en annen tv pga problemer jeg kan få senere om det sku skje noe så jeg må ha support osv.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...typisk RiksTV...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel ingen grunn til å fortelle Riks-TV at du ikke hadde en godkjent TV men ville oppgi en annen?

Jeg kjøpte Sony W4000 med en gang den kom på markedet, bestillte Riks-TV med CAM samme dag på Netonnet, uten å oppgi noe som helst om hva slags tv jeg hadde bestillt, etter hva jeg kan huske.

Funket i 3mnd før TVen ble godkjent det, ser ikke problemet.
    Om jeg kjøper ny TV kan da ikke Riks-TV nekte meg å flytte over CAM og kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    AV635 har MPEG4 dekoder, men om den er godkjent fra RiksTV veit jeg ikke...

ALLE nye tver som selges i butikk har MPEG4 dekoder. Men jeg tror merker som Sharp og Toshiba ikke er godkjent (dvs. fått klistremerke fra RiksTV) men kan fortsatt brukes mot RiksTV... Dog, noe usikker her.
    sharp har Riks-Tv godkända aparater.

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nå var det vel ingen grunn til å fortelle Riks-TV at du ikke hadde en godkjent TV men ville oppgi en annen?

Jeg kjøpte Sony W4000 med en gang den kom på markedet, bestillte Riks-TV med CAM samme dag på Netonnet, uten å oppgi noe som helst om hva slags tv jeg hadde bestillt, etter hva jeg kan huske.

Funket i 3mnd før TVen ble godkjent det, ser ikke problemet.
    Om jeg kjøper ny TV kan da ikke Riks-TV nekte meg å flytte over CAM og kort?
    Det var det jag menade med det jag skrev tidigare.

Om du t.ex gått till en Riks-Tv godkänd butik och köpt en cam till Riks-Tv och uppgett att du t.ex har en samsung le32B455 som är en godkänt tv så kunde dom inte nekat dig en cam då det är serienummret på cammen som paras och inte TVn.

kan väl inte påstå att grundig är det bästa märket i dom prisklasserna. en samsung 32b455 eller panasonics nya 32lc10 med S-ips panel skulle jag kikat på.

Och nej dom kan inte neka dig att flytta cammen till ny TV om du byter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scapa
    kan väl inte påstå att grundig är det bästa märket i dom prisklasserna. en samsung 32b455 eller panasonics nya 32lc10 med S-ips panel skulle jag kikat på.
    Er det ikke S10 og ikke C10 du mener?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej. jag menar l32C10E

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil enhver TV med DVB-T funke for å få inn gratiskanalene fra Riks-tv?

Hei,
    Betyr dette at det holder at TV-en har innebygget DVB-T (men altså ikke "godkjent") for å få inn NRK gratis? Jeg trenger noe lite og strømgjerrig på hytta, og har tenkt litt på denne fra Q-Media: http://www.pixmania.com/no/no/5106605/a ... lk68t.html.

Jeg er kun interessert i NRK de ukene jeg er på hytta, og er derfor ikke avhengig av abonnement og kort. Er det noen som har peiling på om TV-en over vil funke?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars990
    Betyr dette at det holder at TV-en har innebygget DVB-T (men altså ikke "godkjent") for å få inn NRK gratis?
    Nei.

Den må også ha MPEG4-kompatibel dekoder. Norge er de første i Europa som bruker MPEG4 på DVB-T sendinger, så det er fortsatt en del utenlandske modeller som ikke vil virke her.

Jeg trenger noe lite og strømgjerrig på hytta, og har tenkt litt på denne fra Q-Media: http://www.pixmania.com/no/no/5106605/a ... lk68t.html.
    Pixmania er en fransk butikk, så det er en god mulighet for at dette ikke er en norsk modell.

Linken din virker ikke, så jeg får ikke sjekket nøyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vil enhver TV med DVB-T funke for å få inn gratiskanalene fra Riks-tv?

Takk for svar, trondmm.
    Det er vanskelig å se om tv-en jeg nevnte er mpeg4-kompatibel, men jeg tror det vel egentlig ikke. Jeg så at linken "skar seg".
    Den skal være:

Q-MEDIA LED-TV QA13.3LK68T kjøp billig sammenligne pris tilbud

Uansett: Kan noen anbefale meg en liten og rimelig (helst ikke større enn 15 ", men 19" kan til nød gå) strømgjerrig tv (helst led) som har dvb-t og med mpeg4-kompatibel dekoder? Trenger jo ikke å være "Riks-TV godkjent" så lenge det funker....

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, trondmm.
    Det er vanskelig å se om tv-en jeg nevnte er mpeg4-kompatibel, men jeg tror det vel egentlig ikke. Jeg så at linken "skar seg".
    Den skal være:

Q-MEDIA LED-TV QA13.3LK68T kjøp billig sammenligne pris tilbud

Uansett: Kan noen anbefale meg en liten og rimelig (helst ikke større enn 15 ", men 19" kan til nød gå) strømgjerrig tv (helst led) som har dvb-t og med mpeg4-kompatibel dekoder? Trenger jo ikke å være "Riks-TV godkjent" så lenge det funker....

På forhånd takk!
    Denne blir kanskje litt for stor: United 24" Full HD LED-TV med MPEG4 tuner, USB PVR funksjon og 12V/230V, kun 35W strømforbruk / MULTICOM Forbruk 35W.

Den finnes også i 22", testet her: Hyttefeber i HD - Lyd og Bilde men finner ingen forhandler/nettbutikk som har den. Forbruk 25W.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner flere 19-tommere på RiksTVs liste over godkjente apparater. Den er her: RiksTV - Alle godkjente HD-mottakere eller her: RiksTV - Fullstendig oversikt mottakere (Det er de med 19 i modellnummeret).

Det finnes også noen av merke Sovos. De er ikke godkjente, men virker fint i følge de som har testet dem.

Mindre enn 19" har ikke jeg hørt om.

Endret: norwaydisc.no har vist ikke Sovos mer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •