'Dead-on-arrival' plasma tv (sprukket glass)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

'Dead-on-arrival' plasma tv (sprukket glass)

Hei alle,
    jeg har lurket rundt en stund på dette og andre fora.

I det siste har lurkingen intensivert seg, siden forsommeren gikk jeg over i kjøpemodus - og idag skulle det store skje at TVen ankom (med 'Tyngre på døren').

Med andakt ble den pakket ut - 50'' plasma - men vel borte i sofa'n (der juletreet skulle settes på fot, så å si), ser vi skrekkinnjagende sprekk'roser' - flere sprekklinjer i glasset (eller selve panelet innenfor? vanskelig å si).

O skuffelse!

Jeg skriver vel dette litt i frustrasjon over julekvelden som ikke ble, men også ut i fra at jeg lurer på forummedlemmenes eventuelle erfaringer med 'dead-on-arrival'-mottak og nettbutikker generelt?

[Support er akkurat tilskrevet.]

HM

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd det samme, skjermen knust av Posten. Selve returen gikk smertefritt, Komplett sendte ut ny skjerm så fort de fikk skademeldingen fra Posten.
    Særdeles irriterende, og man må jo lure på hvor mye penger som går tapt fordi folk ikke gjør jobben sin ordentlig?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norne
    ... lurer på forummedlemmenes eventuelle erfaringer med 'dead-on-arrival'-mottak og nettbutikker generelt?
    Dette tror jeg varierer litt mellom de ulike nettbutikkene.
    Noen er serviceinnstilte og prøver å rydde opp så snart som mulig, mens andre vel har rykte på seg for å ikke være like flinke...
    Håper din handel havner i første kategori!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for medfølelse, som bestilt

*sob*

On a brighter note: Blu-Ray-spilleren, som har ligget og vansmektet siden den ankom tidlig i august i påvente av herligheten *som nå fortsatt lar vente på seg*, lot seg kople til min flunkende nyhentede HarmanKardon 3490 stereoreceiver for litt CDlyd - og vekket mine snart 20 år gamle studentbudsjetthøyttalere^* til fornyet tjeneste.

*grin*

Livet er ikke verst når musikken er der, der altså.
    HM

^*[Celestion 3, det aner meg at opptil flere her er gamle nok til å huske at de så disse i HiFi-klubbens avis/katalog - men at de fleste av disse nok bladde forbi til større godsaker]

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker godt da HFK hadde Celestion ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norne
    Takk for medfølelse, som bestilt

*sob*

On a brighter note: Blu-Ray-spilleren, som har ligget og vansmektet siden den ankom tidlig i august i påvente av herligheten *som nå fortsatt lar vente på seg*, lot seg kople til min flunkende nyhentede HarmanKardon 3490 stereoreceiver for litt CDlyd - og vekket mine snart 20 år gamle studentbudsjetthøyttalere^* til fornyet tjeneste.

*grin*

Livet er ikke verst når musikken er der, der altså.
    HM

^*[Celestion 3, det aner meg at opptil flere her er gamle nok til å huske at de så disse i HiFi-klubbens avis/katalog - men at de fleste av disse nok bladde forbi til større godsaker]
    Har du testa den virtuelle surroundfunksjonen på 3490?
    Kjører 2.1 til stereo og TV og lurer på om det bidrar med noe i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2.0 enn så lenge

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Har du testa den virtuelle surroundfunksjonen på 3490?
    Kjører 2.1 til stereo og TV og lurer på om det bidrar med noe i det hele tatt.
    Faktisk ikke - her har jeg anskaffet klave før ku! Det vil si at subwoofer må vente til jul eller deromkring, så jeg kjører 2.0 med 20 år gamle stativhøyttalere - vurderer noe a la Dali Lektor 2, men er ikke i kjøpemodus på lydsiden ennå, denne gang var det billedsiden som stod først i budsjettkøen.

Har dog oppdaget en soundfieldmanipulasjon ved bruk av hodetelefonutgangen som jeg ikke kan se dokumentert i manualen, selv om den lar seg svitsje med dedikert fjernkontrollknapp!

Jeg er forøvrig godt fornøyd med H/K-receiveren, mener den tilbyr mange flotte features i tillegg til solid effekt for prisen (digitalinnganger var et viktig moment, i tillegg til dedikerte subutganger - ikke minst fjernkontroll 8) ,da studentbudsjettet anno dazumal kjøpte NAD 3125, var jeg helt uforstående til at noen syntes det kunne være verdt 2-300 kroner - på min hybel var det tre skritt bort, heh).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alles in Ordnung!

Saken er biff/ertesuppe/pannekake: Jada, leveransen for 3 1/2 uke siden var Komplett.no - og med noen snirkler og snurrepiperier underveis, er kortversjonen at jeg i kveld fikk en ny LG 50PS8000 på døra. Gleden er foreløpig stor over et fantastisk førsteinntrykk, og lettelse over at det faktisk sannsynligvis er regelen heller enn unntaket at TVer ankommer i skjønneste orden, selv 50" plasma kjøpt usett på nettbutikk.

Men i min bok er det masse minus til produktet 'Posten - Tyngre på døren', faktisk gav Komplett opp å få dem til å ta retur-oppdraget, dette ble etter to ukers venting gitt til Tollpost Globe - som var på pletten et par dager etterpå!

Jeg ser jo at Posten promoterer 'Bring' i annenhver kanal - men de har mye goodwill å tjene inn på 'Hent' (som vel ikke fins, i tråd med mine erfaringer...).

Kanhende deler jeg flere erfaringer etterhvert - jeg er en ordinær tv/film-bruker, som plutselig gikk amok fra sin posisjon 'på gjerdet' og swappet en 9 år gammel Samsung 25" CRT for en slik nymotens greie med plutselig palatabel pris!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det ordnet seg, selv om det tok litt tid.

Overgangen fra 25" til 50" er nok ganske så merkbar...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på en 50ps8000 fra Komplett selv. Håper posten er forsiktig med min. De har ennå ikke henta den selv om jeg bestilte den igår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •