Nytt tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Nytt tv

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt tv

Hei, fikk gavekort på 8000 av min bestemor på lefdal som jeg skal bruke på nytt tv. Tenker å spytte inn litt selv, så kan noen hjelpe meg å annbefale et tv ifra 8-10K? Bruker det mest til tvtitting og Xbox 360

På forhånd takk for hjelpen:-D

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til fremgangsmåte

Finn først ut om du vil ha LCD eller plasma - gå i butikken og se hva du liker best. Jeg foretrekker plasma, mange andre liker LCD.
    Se på TVene i butikken og plukk ut noen du liker. Gjør så et søk her og på google for å se hva slags omtale/anmeldelser som er gjort på produktene - det kan være vanskelig å vurdere kvaliteten i butikken, og lysforhold gjør at du kan bli skuffet når du kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hva er best av LCD eller plasma til spilling og pc bruk? Har ikke akkurat så god peilig på dette

Kikket litt på dette tvet, noen som har erfaringer med det?
    Lefdal - Philips 42" LCD-TV

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å velge ut din fremtidige TV ved å se de på flombelyste butikklokaler blir for dumt. Ved butikker ser man at selv billige LCD-tv'er har lik sortnivå som f.eks pioneer og LED tv'er.

Ved spilling og PC bruk vil vel LCD falle i smak, men Full HD plasma kan jeg anbefale. LCD og plasma blir stadig likere, LCD får bedre og bedre sortnivå, og plasma har så å si annullert innbrenning.

Om du har solbelyst stue/rom så vil en LCD tv være best, plasma er ennå ikke like lyssterk som LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har bestemt meg for å gå for LCD, siden det er en del lys i stuen. Får bare ta en tur opp imorgen og kikke litt og notere ned litt, så google det etterpå og se hva det blir til

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er tross den gamle "regelen" om at LCD er best egnet, perfekt til spilling. Generelt lite inputlag og lynrask respons sørger for dette. Nå får du kjøpt Full HD-plasma i ditt prisleie, og som nevnt er midlertidig innbrenning så godt som eliminert. Det er altså på tide med en omskriving av den gamle regelen.
    Hvor mye lys er det snakk om? Husk at LCD ikke nødvendigvis gir noen stor fordel over plasma med mindre sola skinner rett på skjermen. Selv har jeg Sony 46W5500 LCD. En fantastisk bra LCD. Men jeg finner faktisk ikke én ting med unntak i lysstyrken som den gjør bedre enn en billigere Panasonic plasma. På et par kritiske områder er den ikke engang like bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •