Jeg har nå ganske nylig kjøpt Panasonic TC-P42G10 plasma tv over ebay. Jeg har ikke mottatt den enda. Jeg kjøpte den ettersom den hadde høstet strålende kritikk omtrent hvor enn jeg så; bl.a. hadde den blitt kalt tv'en med det beste svartnivå siden Kuro.

Det at den var fra USA tenkte jeg at ikke var et problem; strømkabler er ikke akkurat vanskelig å få tak i. Etter kjøpet kom jeg jo selvfølgelig på at i motsetning til tv'er her i Europa, har amerikanske tv'er sjelden mulighet til fremvisning av både PAL og NTSC. Denne tv'en hadde naturligvis, så langt jeg har klart å finne ut, ikke det, og kan bare vise NTSC.

Vanlig tv-titting er ikke noe problem; det gjør jeg ikke(ikke av prinsipp, jeg bare gidder ikke koble det opp). Problemet ligger i film og konsoll. Jeg har en Denon DVD-1940 som er koblet opp via en HDMI-kabel til tv'en(ettersom forsterkeren drar på åra og ikke har mulighet for HDMI). Den er multiregion, og jeg er rimelig sikker på at den er multisystem også; det er en valgfunksjon som heter "TV type", hvor man kan velge mellom PAL og NTSC(eller multi). Men en bekreftelse/avkreftelse hadde naturligvis blitt satt pris på.

Jeg har også en haug med konsoller; Wii(med komponentkabel), PS2(med komponentkabel), N64 og en modda PS(hey, don't judge me, jeg ville spille Chrono Cross!). Jeg regner med at N64 desverre er ute av bildet, men vet dere opplyste hva som er tilfellet med de andre konsollene?

Ethvert svar blir satt pris på!

Mr Greeb