LG 3000 vs 8000, virkelig verdt 2.500 kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 3000 vs 8000, virkelig verdt 2.500 kr?

Har tatt en titt på både 50ps3000, 50ps8000. Nå klarer jeg ikke å vente lenger, så håper de får inn begge på mandag. Egentlig har jeg ventet på 8000, men nå begynner jeg virkelig å lure.

Er virkelig 8000 verdt de 2500 kr det koster ekstra? Jeg bare tenker at jeg kan få en 3000 + en xbox 360 til samme pris som 8000, og noe sier meg at jeg har mer nytte av den enn de ekstra funksjonene 8000 har å tilby(eller?)

Og hvordan er disse vennlige mot spilling, en del PS3 blir det jo, hvordan i ******* skal jeg klare å ikke ødlegge tven med innbrenning?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Har tatt en titt på både 50ps3000, 50ps8000. Nå klarer jeg ikke å vente lenger, så håper de får inn begge på mandag. Egentlig har jeg ventet på 8000, men nå begynner jeg virkelig å lure.

Er virkelig 8000 verdt de 2500 kr det koster ekstra? Jeg bare tenker at jeg kan få en 3000 + en xbox 360 til samme pris som 8000, og noe sier meg at jeg har mer nytte av den enn de ekstra funksjonene 8000 har å tilby(eller?)

Og hvordan er disse vennlige mot spilling, en del PS3 blir det jo, hvordan i ******* skal jeg klare å ikke ødlegge tven med innbrenning?
    Jeg kan desverre ikke svare deg på om den er verd pengene, men jeg hadde samme valget, men hadde også PG7000 (forrige modell) å velge mellom.
    Jeg kjøpte sistnevnte da det var gode priser på dem, og har ikke angret annet enn at Pioneer fortsatt frister
    Du skal ha samme skjermen utrolig lenge om du skal få noe som helst innbrenning på en moderne plasma, men det er greie tiltak som at tven slår seg av automatisk om den blir stående uten signal etc som er kjekt.

Jeg har pcen koblet til, og en skjermsparer som ikke er stasjonær er enkel forsikring mot innbrenning for meg.

8000 er forrøvrig en flottere tv å se på, men de har da en ny PS7000 modell også, har ikke den kommet til norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg kan desverre ikke svare deg på om den er verd pengene, men jeg hadde samme valget, men hadde også PG7000 (forrige modell) å velge mellom.
    Jeg kjøpte sistnevnte da det var gode priser på dem, og har ikke angret annet enn at Pioneer fortsatt frister
    Du skal ha samme skjermen utrolig lenge om du skal få noe som helst innbrenning på en moderne plasma, men det er greie tiltak som at tven slår seg av automatisk om den blir stående uten signal etc som er kjekt.

Jeg har pcen koblet til, og en skjermsparer som ikke er stasjonær er enkel forsikring mot innbrenning for meg.

8000 er forrøvrig en flottere tv å se på, men de har da en ny PS7000 modell også, har ikke den kommet til norge?
    PS7000 har jeg sett på flere nettsider faktisk. Men ang. innbrenning har jeg lest om folk som har fått dette etter bare 1 time med spilling, innbrenning som faktisk ikke har gått bort etter hvitvasking(dette faktisk på en 50ps3000). Derfor er jeg også litt skeptisk

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    PS7000 har jeg sett på flere nettsider faktisk. Men ang. innbrenning har jeg lest om folk som har fått dette etter bare 1 time med spilling, innbrenning som faktisk ikke har gått bort etter hvitvasking(dette faktisk på en 50ps3000). Derfor er jeg også litt skeptisk
    Hm vet ikke hva jeg skal si, trodde ikke det var et tema lenger.
    Har hatt tven min siden før sommeren og det har ikke vert noe problemer med PS3, PC og Get boks PVR på den selvom den har stått på samme menyene en stund på get'n og PS3'n.
    Kanskje min er bedre enn de nye

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hm vet ikke hva jeg skal si, trodde ikke det var et tema lenger.
    Har hatt tven min siden før sommeren og det har ikke vert noe problemer med PS3, PC og Get boks PVR på den selvom den har stått på samme menyene en stund på get'n og PS3'n.
    Kanskje min er bedre enn de nye
    Muligens Vell valget er ikke enkelt ihvertfall

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en 50PS8000 hjemme i tre dager før den døde. På grunn av lang leveringstid valgte jeg heller å gå for en Panasonic TX-50P10GE. LG TV'en var mye penere men krever veldig god lyskontroll for å få bra bilde, dessuten er overflaten veldig blank slik at jeg slet med mye gjenskinn.
    Bildet på panasonic'en er mye bedre hjemme hos meg i allefall, men det tror jeg er mest fordi jeg har mye vinduer i stua. PS8000 og PS7000 er forsåvidt samme TV med og uten THX modus.
    Når det gjelder prisforskjell så må nesten du vite om du trenger de ekstra funksjonene PS8000 har. Noen av dem kan du faktisk aktivere på PS3000 også. Tror det ligger en guide på AVSforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Jeg hadde en 50PS8000 hjemme i tre dager før den døde. På grunn av lang leveringstid valgte jeg heller å gå for en Panasonic TX-50P10GE. LG TV'en var mye penere men krever veldig god lyskontroll for å få bra bilde, dessuten er overflaten veldig blank slik at jeg slet med mye gjenskinn.
    Bildet på panasonic'en er mye bedre hjemme hos meg i allefall, men det tror jeg er mest fordi jeg har mye vinduer i stua. PS8000 og PS7000 er forsåvidt samme TV med og uten THX modus.
    Når det gjelder prisforskjell så må nesten du vite om du trenger de ekstra funksjonene PS8000 har. Noen av dem kan du faktisk aktivere på PS3000 også. Tror det ligger en guide på AVSforum.
    Kanskje like greit å gå for en 3000 da. Men vet noen btw noe om denne Samsungen? Der har vi ihvertfall en mellomting som faktisk er på lager, med litt kulere design også

EDIT: Leste litt på et svensk forum(faktisk), og det virka som om TVen ikke var så verst. Litt lei av å vente nå, eneste som faktisk beskymrer meg at den ikke støtter 1080i, og jeg har lest at noen har hatt litt problemer med PS3, at signalet ikke kommer eller no, visstnok bare noe som skulle kunne fikses i firmvare dog.

EDIT2: Bestilte meg rett og slett bare samsungen, orker ikke lenger å lete i junglen av TVer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •