2 Samsung LED-tv'er, samme specs, forskjellig pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
  1. #1
    Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    2 Samsung LED-tv'er, samme specs, forskjellig pris

    Hei.

    Hva er egentlig forskjellen på Samsung 40" Led-TV UE40B6050 og Samsung 40" Led-TV UE40B6000.
    Har søkt på nettet og funnet ut at de har samme spesifikasjoner, bare prisen er forskjellig
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

  2. #2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du funnet de i samme butikk til forskjellige priser?

  3. #3
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Specene er de samme,den ene tven(B6000) er paralell import og den andre(B6050) er "Norsk" type med pixel garanti og hjemmeservice.

  4. #4
    Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm.
    Men garantien må vel være den samme når den blir kjøpt i en norsk butikk? Jeg ser ingenting om at de opplyser om ekstra garanti på den andre modellen.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

  5. #5
    Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett.

    Reklamasjonsretten er lik i alle norske butikkar, men garantien er gitt frå Samsung og den varierer frå om produktet er norsk og importert den "rette veien" eller om det er prallellimponert.

    Dette står det meir om på samsung si nettside under "prestige service"

  6. #6
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En Norsk modell (den dyreste) har garanti ifra Samsung og kan bli fikset hos "alle" som tilbyr slikt ifra Samsung sin side.
    Den billigste kommer ifra et øst-europetisk land, inneholder akkurat det samme og har akkurat den samme kvaliteten, men da er det bedriften du kjøper tv'n ifra som står for garantien på den og du må til de for å få fikset den om det oppstår problemer. Så det beste er nok å kjøpe den importerte tv'n i en butikk i nærheten av deg, da det fort kan bli dyrt å sende tv'n med posten/tollpost om det oppstår feil.

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett.

    Reklamasjonsretten er lik i alle norske butikkar, men garantien er gitt frå Samsung og den varierer frå om produktet er norsk og importert den "rette veien" eller om det er prallellimponert.

    Dette står det meir om på samsung si nettside under "prestige service"
    Er vel også greit å legge til at døde piksler på en TV ikke er en reklamasjon eller garantisak i følge forbrukerkjøpsloven så pikselgarantien er noe Samsung NORGE personlig står for og derfor er det en garanti som ikke dekkes av parallellimport.

    Er det derimot unormalt mange piksler som er feil på er det en garantisak men vet ikke hvor mange det er. Tror grensen lå rundt 5 piksler per million, det vil si hvis TV-en din har over 10 døde piksler på en FullHD TV har du rett til å klage.

    Edit:
    Vil legge til at når ett land har pikselgaranti på skjermene sine betyr det at de nok har meget stor kontroll på produsjonen og jeg vil tro at dette da også gjelder skjermer utenom Norge.

  8. #8
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som nevnt over er det samme reklamasjonsrett så lenge du kjøper fra norsk butikk. Pixelgarantien er bedre fordi Samsung Nordic gir bedre betingleser på den. De tilbyr også henteservice, noe du ikke er garantert hos andre. Det blir en vurdering på mulige problemer kontra pris.

    Snakket nylig med en av parallellimportørene. De har laget avtaler på henteservice slik at den delen skal være lik.

  9. #9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    parallelimport

    Angrer at jeg ikke betalte 1500 kr ekstra på å kjøp fra samsung norden. Sitter i dag med en le40f86 som får pixelfeil ved mute, rart med sant. Hadde jeg da betalt 1500 kr ekstra, kunne jeg i dag fått samsung til å hentet tv'n og had krav på tilsvarende eller bedre vare

    tenkt på det

    Og hvilken nettbutikk som fører parallelimport har henteservice?

  10. #10
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fagerheim

    Og hvilken nettbutikk som fører parallelimport har henteservice?
    Jeg snakket om importører, men hvor mange forhandlere som får varer herfra vet jeg ikke, portsett fra PS.

    Siden dette er venner, føler jeg meg innhabil. Så en tlf. til salgsavdelingen på Hattelco 37 00 50 80 for bekreftelse anbefales før evt. bestilling.

  11. #11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fagerheim
    Angrer at jeg ikke betalte 1500 kr ekstra på å kjøp fra samsung norden. Sitter i dag med en le40f86 som får pixelfeil ved mute, rart med sant. Hadde jeg da betalt 1500 kr ekstra, kunne jeg i dag fått samsung til å hentet tv'n og had krav på tilsvarende eller bedre vare

    tenkt på det

    Og hvilken nettbutikk som fører parallelimport har henteservice?
    Kan du forklare feilen mer detaljert, høres ikke ut som en pikselfeil i tradisjonell forstand. Kanskje har det en annen forklaring.....

  12. #12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Kan du forklare feilen mer detaljert, høres ikke ut som en pikselfeil i tradisjonell forstand. Kanskje har det en annen forklaring.....
    Det er nok en feil jeg klarer å leve med, ettersom det kun kommer på mute

    Etter tja 30 min på mute, så blir det noen partier på tv'n som er prikk like pixel feil ruter. Men med en gang jeg skrur av mute så blir alt som normalt. Dette har kommet på både på tv signal via fiber og vanlig antenne, merkelig

  13. #13
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøvd å oppdatere firmwaren på tv'n?
    Mulig det fikser problemet

  14. #14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Prøvd å oppdatere firmwaren på tv'n?
    Mulig det fikser problemet
    Får vell prøve det en dag og se om det eventuelt gjorde susen!

  15. #15
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Er vel også greit å legge til at døde piksler på en TV ikke er en reklamasjon eller garantisak i følge forbrukerkjøpsloven så pikselgarantien er noe Samsung NORGE personlig står for og derfor er det en garanti som ikke dekkes av parallellimport.
    Å, hvorfor skulle ikke pikselfeil være grunn for reklamasjon ? Om det er noe som er produksjonsfeil så er del vel pikselfeil. At man kanskje har avgjort et sted at det ikke holder med kun 1 piksel for er en helt annen sak.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  16. #16
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Døde piksler en en reklamasjonssak.
    Problemet er at man trenger XX antall piksler for at det skal bli en reklamasjonssak.

    Men det Samsung Norge tilbyr, er reklamasjon ved kun 1 piksel.
    Kjøper man en importert TV, så står ikke Samsung Norge for denne reklamasjonen. Om det blir noen former for reklamasjon, så er det selskapet man har kjøpt TV'n ifra, som isåfall vil stå for den.

  17. #17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    uten å vite akkurat hvor samsung legger seg utenfor pikselgaranti, vil jeg tippe ca 4-5. Helst i synsfeltet, og ikke på sidene.

  18. #18
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er lovgivningen som er rundt det med pikselfeil:

    ISO 13406-2
    ISO 13406-2 - Wikipedia, the free encyclopedia

    Det er da kravet som stilles til produsentene.
    Men nå vurderer hvert enkelt verksted om de aktuelle pikselfeilene er nok til at det skal være en reklamasjonssak/garantisak.
    Samsung sier 0 feil. Enkelte importører av Samsung skjermer sier 0 feil, Andre kan si noe annet...

    Uansett så mister man de fleste rettigheter ved reklamasjon når det kommer til import. Da man mister utvalget i hvem som kan fikse skjermen for deg.

  19. #19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Å, hvorfor skulle ikke pikselfeil være grunn for reklamasjon ? Om det er noe som er produksjonsfeil så er del vel pikselfeil. At man kanskje har avgjort et sted at det ikke holder med kun 1 piksel for er en helt annen sak.
    Du svarer jo på ditt eget spørsmål selv her....

    Hvorfor ikke pikselfeil er grunn for reklamasjon... jo fordi det er avgjort ett sted at det må være ett visst antall døde piksler.

    Nei, en død piksel er IKKE en produksjonsfeil i den forstand du tenker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •