46-52 til film og kringkasting (ikke spilling)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46-52 til film og kringkasting (ikke spilling)

Jeg leser og leser, men jeg føler jeg er den eneste her inne som _ikke_ bruker skjermen til spilling. Derfor mitt eget spørsmål:

Vi har stor stue og trenger stor TV. Primært bruksområde er vanlig analog TV (gode signaler) og film fra medie-PC (DVD, 720p BR-rips og Xvid/DivX).

Fremtidig bruksområde vil være digital-TV dersom Canal Digital får ut fingern og støtter CAM (helt uaktuelt med enda en boks), samt full-HD-materiale fra medie-PC-en (dagens burk klarer ikke å tygge 1080). Når fremtidig bruk vil inntreffe er ikke godt å si - vi snakker minst ett år frem...

Med dette utgangspunktet kan jeg ikke skjønne annet enn at en ok spesifisert HD Ready plasma gir best kost/nytte-forhold for meg? Dersom det skulle dukke opp en eller annen full-HD kilde vil da denne vises helt supert på en HD-ready-skjerm?

Når det er sagt kjøper jeg gjerne både LCD og LED-LCD med en million hertz, men dersom dette _reduserer_ opplevd kvalitet ser jeg ikke helt nytten av å svi av mer penger enn nødvendig.

Konkrete anbefalinger tas imot med takk. Dersom noen med oppgraderte behov skulle ha noe brukt å selge så er jeg åpen for det og :-).

/t

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Hadde den bare vært å få tak i - hadde jeg definitivt anbefalt deg en av fjorårets HD-ready Panasonic-skjermer - PX80 el. PX 8. Mulig du kan få tak i en brukt? Som du ser i signaturen har jeg en 37PX8, og den blir bare bedre og bedre med tiden ;-) Benytter den så godt som kun til TV (analog kabel) og DVD.
    Ville sekundært tatt en titt på årets modeller i X10-serien - men det går desverre rykter om at de ikke er like gode... :-(

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Tror jaggu meg jeg skal (mis)bruke Ekjøps 30-dagersordning og teste en ok spesifisert HD-ready plasma mot en full HD, 100Hz LCD og se hva konklusjonen blir.

/t

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •