"Aura" på Samsung LED 55" 7070

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Aura" på Samsung LED 55" 7070

Hei

Jeg kjøpte meg en Samsung LED 55" 7070WW.

Bildekvaliteten er jævlig bra! Det er imidlertid ett ABER, og det har begynt å irritere meg.

Folk og tekst får en slags "aura" rundt seg når ting skjer sånn middels-raskt. F.eks dersom jeg ser på animalplanet og ser en tiger som lusker seg mellom trærne og vegetasjon, så får tigern et par cm med "blurry aura" rundt seg i skillet til vegetasjonen i noen scener. Dette gjelder på blueray film også. Spilte metalgear solid, og fant ut at dersom jeg holder konstant inne styreknappen f.eks til høyre, slik at snake snur seg så raskt han kan i sirkel, så blir siktet hans fadet vekk, det blir utydelig med andre ord. Kanskje ikke så godt forklart, men håper noen skjønner hva jeg snakker om? For jeg synes det skjer altfor ofte, og når jeg først har lagt merke til denne "skavanken", så er det mildt sagt meget irriterende, hehehe.

Så til 1000000 kr spørsmålet, er dette noe som kan fikses på ved innstillinger, eller er det kanskje noe annet utenom selve TVen som gjør at dette skjer, kabler eller lignende?

Eller kanskje det rett og slett bare er jeg som er veldig kravstor (?), og at dette er noe som skjer i alle TVer på markedet per idag?
    Men etter å ha tappet kontoen for 30000, så forventet jeg en virkelig BRA TV!

Håper på snarlig svar

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert 100hz eller motionflow/interpolering? Høres veldig ut som artifakter som er synlige med dette aktivert.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er og å skru av 100Hz.

Eg har funne ut at denne funksjonen er helt ubrukelig på denne tv'en. Ikkje verdt 5 flate øre!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av alt av bildebehandlig å se om det blir bedre 100HZ etc++.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv samme TV som dette, vet ikke hva innstillinger du har på vel og merke, men har sett en del tv, film og tv spill på denne siste tiden, og er ikke plaget av det du nevner..

- Testet faktisk også det du nevner med Snake, og ansiktet blir hvertfall ikke "fadet" bort..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •