Hvilken 46"-52" LCD tv er best under 13000-14000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken 46"-52" LCD tv er best under 13000-14000?

Hei,
    jeg ser etter 46" til 52" lcd tv. Pris skal helst være lavest mulig, og budsjettet er variabelt etter størrelse på tv. F.eks vil jeg ikke betale 14000 for en 32" når jeg får 52" for samme pris.. Får jeg 60" for 16000 blir budsjettet utvidet, det samme gjelder hvis et par lapper mer utgjør vesentlig forskjell på tven, men i utgangspunktet er MAKS pris 14000. For 14000 ser jeg at jeg kan få det meste av 46" og et par 52".. F.eks kan jeg få 52" sony v5500 som jeg ser blir anbefalt med tanke på input lag (viktig!).

Kriterier er:
    Pris/kvalitet (Pris må være i forhold til hva jeg får..)
    Lavest mulig input lag/responstid (spiller MYE på tven)
    Best mulig bildekvalitet (sortnivå/skarphet/kontrast)
    Minimum 3 HDMI innganger
    1 YUV inngang (xbox kablene)
    Full HD (1080p)

Er 46" til ca 11000 mye bedre enn 52" til ca 13000-14000 ?

Har et lite ønske om ambilight, men da kan jeg vel bare glemme 52" i den prisklassen..

Bruk av tven blir nok fordelt slik: 60% spilling, 15% film og 25% tv. Har altibox nå, med tanke på tv-signalene.

Hvilke tv'er burde jeg ta en nærmere titt på med tanke på kravspec?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekket ut Sony W5500. Den imponerte meg veldig i forhold til prisen da jeg kikket på den idag.
    46" ligger vel på rundt 12000, mens 52" ligger på rundt 18000.
    Ville heller valgt en kvalitetsskjerm i 46" enn en dårliger 52" dersom pris er kritisk. 46" er tross alt ganske stor selv om alle blir for små etter en tid

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert W5500, men tror kanskje V5500 er et bedre valg for meg siden V5500 skal ha mindre input-lag enn W5500 (Tror jeg?).. Er det forresten noen som vet om en test mellom W5500 og V5500? Lurer litt på hvor stor forskjell det er i bildekvalitet..

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte KDL-46W5500 for noen få dager siden. Jeg er ganske fornøyd. Til filmbruk er den veldig lik plasma i oppførselen, skjønt ikke sammenlignbar med de dyreste LED og plasma på sortnivå. Bildet er sjeldent skarpt, med god dynamikk i farger og kontrast. Dette er nok det nærmeste LED og plasma man kommer med tradisjonelt baklys. Det er litt clouding i de øvre hjørnene, men det er ikke spesielt merkbart. Inputlag er et faktum, dessverre. Noe som jeg fikk redusert ganske mye i et par vendinger inne på menyene. Like god flyt som på plasma kan vi bare glemme å oppnå. Alt i alt en super LCD som jeg anbefaler med god samvittighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett på V5500 i 46", men må si jeg ble veldig skuffet... Sammenlignet den med en samsung 46" som var litt billigere, men samsungen hadde vesentlig bedre bildekvalitet (mindre støy, og tv-signalene så nesten ut som 720p på samsungen, mens på sonyen var det ganske mye dårligere).. I tillegg hadde samsungen 100hz så den hadde veldig flytende panorering (det var mer flyt i bildet, ikke så hakkete som sonyen), MEN sonyen var vesentlig raskere mtp. input-lag. Faktisk var sonyen best av alle lcd tvene de hadde..

Nå har jeg blitt mer forvirret og usikker på hva jeg skal velge..

Vil jeg ha en "dårlig" 52" eller en billig 46", eller vil jeg kanskje ha en veldig bra 46" som har mye input-lag? Vil jeg ha glossy panel eller matt?

Noen med V5500 som kan overbevise meg om at jeg vil ha 52" v5500?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Samsung LE-52B620

LINK HER

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen fremstår litt støyete grunnet den ekstreme skarpheten. Dette kan du enkelt justere bort en del av dersom du finner det plagsomt. Jeg vil anbefale at du i likhet med meg prioriterer bildekvalitet på de kildene du primært bruker. I ditt tilfelle spill. I mitt tilfelle film og spill. Hvilket Sony er vel så bra på som Samsung. I hvert fall etter litt tukling i menyen (og jeg har ikke hørt om en Samsung som ikke må justeres, heller). Til gjengjeld er Sony noe av det beste på markedet når det kommer til korrekte farger ut av esken. W5500 er 100Hz, hvis det er avgjørende for deg. Og det er en liten myte at V5500 er så mye bedre på inputlag. Slår jeg av Motionflow og velger Auto2 elimineres problemet nesten helt på min.
    Jeg har ikke testet ordinære signaler, mulig at den er dårlig til det, men til alt annet overraskes jeg mer og mer for hver dag som går. Film (Blu-ray, DVD), HTPC og XBOX glitrer. Bevares, ingen skal tvinge deg til å kjøpe Sony, men ikke forkast idéen helt enda. TV-en har kvaliteter som vil begeistre deg, det er jeg 100% sikker på. Når det kommer fra en plasma-mann, så skal du tro på det. ;)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Sonyen fremstår litt støyete grunnet den ekstreme skarpheten. Dette kan du enkelt justere bort en del av dersom du finner det plagsomt. Jeg vil anbefale at du i likhet med meg prioriterer bildekvalitet på de kildene du primært bruker. I ditt tilfelle spill. I mitt tilfelle film og spill. Hvilket Sony er vel så bra på som Samsung. I hvert fall etter litt tukling i menyen (og jeg har ikke hørt om en Samsung som ikke må justeres, heller). Til gjengjeld er Sony noe av det beste på markedet når det kommer til korrekte farger ut av esken. W5500 er 100Hz, hvis det er avgjørende for deg. Og det er en liten myte at V5500 er så mye bedre på inputlag. Slår jeg av Motionflow og velger Auto2 elimineres problemet nesten helt på min.
    Jeg har ikke testet ordinære signaler, mulig at den er dårlig til det, men til alt annet overraskes jeg mer og mer for hver dag som går. Film (Blu-ray, DVD), HTPC og XBOX glitrer. Bevares, ingen skal tvinge deg til å kjøpe Sony, men ikke forkast idéen helt enda. TV-en har kvaliteter som vil begeistre deg, det er jeg 100% sikker på. Når det kommer fra en plasma-mann, så skal du tro på det.

Mulig det er flisespikkeri, men input lag kan veldig lett måles. Se vedlegg.

Viser også til denne tråden: http://www.avforum.no/forum/tv-appar...-000-46-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet ordinære signaler, mulig at den er dårlig til det, men til alt annet overraskes jeg mer og mer for hver dag som går. Film (Blu-ray, DVD), HTPC og XBOX glitrer. Bevares, ingen skal tvinge deg til å kjøpe Sony, men ikke forkast idéen helt enda. TV-en har kvaliteter som vil begeistre deg, det er jeg 100% sikker på. Når det kommer fra en plasma-mann, så skal du tro på det.
    Forøvrig så skal jeg umiddelbart måle input lag på min w5500 når den er mottatt og montert på veggen. Siden det er jeg som har tatt bildet ovenfor så har jeg referansen grei8)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bevares, inputlag er et faktum, som jeg selv så kjekt uttalte lenger opp på siden. Selvfølgelig kan det måles. Og jeg må vel for ordens skyld nevne at W5500 og en plasma ble tilkoplet den samme kilden via HDMI-switch. Når alle bildeprosesser var aktive kunne jeg med det blotte øyet se at Sonyen hadde en forsinkelse. Men i praktisk bruk tviler jeg på at andre enn hardcore-spillere og måleinstrument-autister lar seg plage nevneverdig av den lille forskjellen som måtte være mellom V og W. Uansett kan det være interessant å se en måling. For moro skyld.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG LH 5000 Har bedre specs enn Sony 200Hz også

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Forøvrig så skal jeg umiddelbart måle input lag på min w5500 når den er mottatt og montert på veggen. Siden det er jeg som har tatt bildet ovenfor så har jeg referansen grei8)
    Bra. Gleder meg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bevares, inputlag er et faktum, som jeg selv så kjekt uttalte lenger opp på siden. Selvfølgelig kan det måles. Og jeg må vel for ordens skyld nevne at W5500 og en plasma ble tilkoplet den samme kilden via HDMI-switch. Når alle bildeprosesser var aktive kunne jeg med det blotte øyet se at Sonyen hadde en forsinkelse. Men i praktisk bruk tviler jeg på at andre enn hardcore-spillere og måleinstrument-autister lar seg plage nevneverdig av den lille forskjellen som måtte være mellom V og W. Uansett kan det være interessant å se en måling. For moro skyld.
    Jeg er litt usikker. Det er jo en sjanse for at jeg i COD hadde klart å plante to skudd i pannen din, før du så meg. Små marginer der. Savner tilbakemeldinger på dette fenomenet i praksis.

Hadde vært artig å få vite fra hardcore gamere hva de synes.

Det som slår meg som litt rart, er at her på forumet, så er man er perfeksjonister på ting som gjerne ikke gjør all verdens utslag for mange. Man er analfiksert på Hz, sortnivå, 24p, Hdmi 1,2, interpolering, kalibrering, prober opp og inn i... , og her har vi en ting som muligens har innvikning på om man overlever eller ikke i et spill, og så er det ingen diskusjon rundt det. For ordens skyld; jeg sier ikke at sortnivå og kalibrering ikke er viktig, men når man er opptatt av alle detaljer på et papir, hva med det man faktisk opplever?

Det er selfølgelig mulig at dette også er noe som ikke har praktisk betydning, men det er nå forbannet å tenke på at du nettopp er blitt skutt i Battlefield fordi du har nyere tv ann han som skjøt deg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at dette er vel så viktig som sortnivå, etc., dersom man kjøper TV til nesten 13000 hovedsaklig for å spille Battlefield. Likevel er ikke jeg overbevist om at forskjellen mellom V og W skiller mellom liv og død. Ikke for alminnelige dødelige, i alle fall. Stuper du i onlinemassegraven, så hadde du nok uansett gjort det, inputlag eller ei. Men det er alltids fint å ha noe målbart å skylde på når en er for stolt til å innrømme egen utilstrekkelighet i noe så viktig som et dataspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stuper du i onlinemassegraven, så hadde du nok uansett gjort det, inputlag eller ei. Men det er alltids fint å ha noe målbart å skylde på når en er for stolt til å innrømme egen utilstrekkelighet i noe så viktig som et dataspill.
    Hadde jeg ikke vist bedre, hadde jeg nesten trodd at du kom med antydninger til at jeg ikke er verdens beste spiller.

Poenget er i alle fall, at når jeg blir skutt, vil jeg ikke ha andre å skylde på enn meg selv. Så lenge jeg ikke er sikker på det, så tar jeg selvfølgelig ikke ansvar for for en eneste gang jeg blir skutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt tv-titting på den gamle 32" tven så gjorde jeg et lite impulskjøp fra netshop... 52" sony V5500 og angrer IKKE. Bildekvaliteten er så utrolig mye bedre enn i butikken.. Skulle nesten tro at butikken brukte 100x100 oppløsning på sendingen, mens jeg har full-hd (har altibox så det er ikke hd, men det ser nesten sånn ut, så bra er bildet) Legg også merke til at jeg kjøpte 52" og jeg så på 46" i butikken, OG at jeg sitter 3m unna tven, mens i butikken stod jeg mye lenger unna og fortsatt opplevde mye støy! På min tv er det ikke antydning til støy, og bildet er utrolig mye bedre enn forventet.

Angående input-lag så er det betydelig input-lag, selv i game-mode og alt skrudd av. I hvert fall hvis jeg sammenligner med den gamle tven, men det er overlevbart.. Det er ikke mye, men det er akkuratt nok til at jeg merker det. En enkel måte jeg fant ut for å sjekke om det er input-lag er å koble lyden både til tven og til et eksternt anlegg.. På den gamle tven kunne jeg ha lyden på anlegget og tv'en samtidig uten at jeg merket det, men nå så henger lyden fra tv'en etter.. Riktignok veldig lite, men merkbart når både tven og anlegget står på.

Alt i alt er jeg superfornøyd, og MEGET positivt overrasket! V5500 kan sterkt anbefales, selv om det er litt input-lag. Har ikke angret et sekund på impulskjøpet

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan du bare se. Man skal ikke stole på inntrykk i butikk. Det kan være så misvisende. Mange TV-er har egenskaper som ikke kommer til sin rett på den flombelyste veggen til Elkjøp. Kanskje er innstillingene helt feil, og enkelte modeller fores trolig med signaler fra den andre verdenskrig. Kanskje bevisst av ledelsen for å fremme salget av enkelte merker og modeller.
    Uansett, velkommen til klubben. Ja, bildet er virkelig imponerende. Særlig til LCD å være. Bortsett fra på maks sort er den sammenlignbar med atskillig dyrere TV-er, av både plasma og LED-teknologi. Til gjengjeld er detaljnivået i det svarte nærmest perfekt. TV-en gir den berømte "3D-effekten", og bildet skinner virkelig, så lenge den får ordentlige signaler å tygge på. Senest i går prøvde jeg Pitch Black (HD DVD). I åpningsscenene med skipet som styrter kan det være vanskelig for mange TV-er å gjengi alle detaljene grunnet det høye tempoet. Men ikke på Sonyen. Her tegnes detaljene som om det skulle vært stillbilde. Filmen forøvrig byr på masse kontrast, detaljer og farger, som gjengis troverdig og imponerende.

PS.
    Jeg liker ikke at du har større TV enn meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •