Ble misfornøyd med LED-TV, trenger hjelp til kjøp av ny TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ble misfornøyd med LED-TV, trenger hjelp til kjøp av ny TV!

Hei,

Det er første gang jeg besøker AVForum så beklager om jeg skriver en lang post

Kjøpte meg en Samsung UE46B6050 LED-TV for et par dager siden, men ble fryktelig skuffet over en ting; konsoll spilling!

Selv om Tv'n har et fantastisk bildet kvalitet så merka jeg at noe var galt når jeg begynte å spille et spill på PS3. Det var rett og slett input lag og det irriterte meg no fryktelig mye. Leste litt på nettet angående dette og fant ut at input lag in game virkelig eksisterer på Samsung LED TV'ene. Så begynte jeg og titte litt på TV innstillingene, og kom bort til noe som heter Game Mode (leste om dette også på nettet).

Når jeg aktiverte Game Mode så ble laggen helt borte men det tilbringte med seg en annen problem; bildet kvaliteten ble dårligere (farge osv.) på Game Mode enn en det vanlige innstillingene (jeg hadde kalibret innstilingene på forhånd).

Prøvde å få bildekvaliteten tilbake til standard nivå men fleste av de bildet innsillingene var deaktivert og utilgjengelig. Så til slutt skjønte jeg at denne TV'en her var ikke noe for meg, og brukte mitt angrerett. Så her kommer det vanskelige valget; kjøp av et nytt TV.
    --------------------------------------------------------------------------
    Først og fremst så ønsker jeg en 40-42" LCD-TV (budsjett maks 10-11.000 kr). Den skal brukes mye til konsoll spilling (PS3/Xbox 360 begge med HDMI utgang), tilkobling til PC (sekundært clone skjerm), og litt film titting (blu-ray blant annet). Jeg vil ikke ha noe lag (LED TV ugh..) på spill og at det skal gå smooth som bare det.Trenger også minst 3 HDMI-tilkobling.

Er 100hz bra eller dårlig for spilling? Er litt usikker på dette..Og om jeg ikke tar feil, så må jeg nok kjøpe en TV med minst mulig Responstid ms og høy kontrast ratio for spilling,stemmer dette?

Har TV merke veldig mye og si? Jeg så en Sony 40" KDL40W5500K for 8 989,- ganske pen designmessig, men med 8 ms Responstid :s Og fant en annen TV Philips 42" 42PFL7674H med veldig lav Responstid ms 3, men ikke så pen designmessig.

Så mitt spørsmål er;

Dere som er experter, hva kan dere anbefale meg? En av de to nevnte TV'ene eller helt noe annet etter deres vurdering?

Tusen takk på forhånd og beklager igjen for en veldig lang post..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en slik sak Lefdal - Panasonic 50" plasma-TV for en uke siden, og synes den gjør en bra jobb med PS3. Ser den selges som 42" for 5995,- Og det er billig. 0,001 i responstid og noen mill i kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med på dette forumet en liten stund nå, og etter det jeg har lest, så skal Sony V5500 være en bra TV for gamere.

Her er et par tråder om den TV-en:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...input-lag.html
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-000-46-a.html

Er kanskje et par tråder til om dette, men det er i hvertfall disse to jeg som det er diskutert litt ang. den TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den Philips TV'en jeg nevnte? Er den no særlig for spilling siden den har bare 3 ms Responstid? Eller burde jeg satse på en Sony TV?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester av Sony W5500 (og tilsvarende Sony modeller) sier at disse er gode til konsoll siden de har veldig lite input-lag. Det er viktigere enn oppdateringstiden til selve panelet i denne sammenheng. Panasonic plasma er sikkert ikke værre heller, men da jeg hadde en slik sist ble jeg plaget med såkallet phosphor-trails. Dvs at fosforen i plasmacellen fortsetter å lyse noen millisekund etter at den egentlig er slått av. Dette kan være plagsomt for noen, mens andre knapt legger merke til det.

Edit: kan ikke uttale meg om Phillips skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens, jeg kjøpte en Sony v5500 idag og er veldig imponert. Ikke noe input lag i det hele tatt akkurat som jeg ønsket meg. Spiller ofte slåss spill og da er det veldig viktig med 0 lag. Tusen takk for all hjelpen.

For de som leter etter en nyere TV med 0 lag in-game. Kjøp v5500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg lurer på om det samme gjelder SAMSUNG UE55B7070WWXXE?

Spiller mye fifa og lurer på å gå for denne tven.. Innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har lest meg til, så er det stortsett bare 46" til samsung som sliter med responstiden..

På min 40" med LED (2. gen ifra samsung, altså ikke den tynne modellen) så merker jeg ikke noe som helst til treg responstid på spill og slikt.

Hvordan det er med 55" vet jeg ikke, men om det er størrelsen som gjør at man får input-lagg, så skal jo 55" i teorien være værre enn 46".

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard2k
    Hei, jeg lurer på om det samme gjelder SAMSUNG UE55B7070WWXXE?

Spiller mye fifa og lurer på å gå for denne tven.. Innspill?

Jeg har hatt denne en stund nå, og selv om jeg til tider spiller litt bilspill og diverse annet, går det stort sett Fifa året rundt, i tilegg til film da selvfølgelig..

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med fifa på denne skjermen, og alle som sitter her og spiller mener skjermen er helt fantastisk!

Det er forøvrig en 55" jeg har..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg har hatt denne en stund nå, og selv om jeg til tider spiller litt bilspill og diverse annet, går det stort sett Fifa året rundt, i tilegg til film da selvfølgelig..

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med fifa på denne skjermen, og alle som sitter her og spiller mener skjermen er helt fantastisk!

Det er forøvrig en 55" jeg har..
    Er nok forskjell på Fifa og COD og andre raskere spill. Din skjerm har input lag.

Se forøvrig denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...0-14000-a.html

Input lag er foholdsvis lett å måle:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke spillerveldig mye COD, og siden en person her spurte konkret om Fifa her, så svarte jeg på det, ettersom jeg spiller mye fifa, og også har denne skjermen - og kan ærlig talt si at det ikke er noe problem- ei heller på film

Det lille jeg har spilt Halo og Call of Duty har jeg heller ikke merket nevneverdige problemer, ikke så ille at jeg er villig å bytte TVen eller så ille at jeg ikke kan spille COD f.eks. Vet ikke om det finnes "perfekte" TV i normal prisklasse - men vil si at styrkene og fordelene med denne absolutt gjør det verdt det som kan finnes av småting - men det får vel bli en smaksak.

Jeg mener bastant at denne TVen passet meg bedre en f.eks Panasonic siste generasjon Plasma til både spill (fifa,Bilspill, Halo,COD - og film/fotball)

siden denne TVen er dyrere enn f.eks mange Plasma TVer og LCD tver som gjør gode tester, så ville det vært rart om jeg kjøpte denne TVen hvis jeg hadde klare problemer
    med TV på ting jeg bruker den mye til - da hadde jeg vel heller kjøpt den billigere TV og spart meg litt penger i samme slengen..

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C -V du er tydligvis relativt fornøyd med denne skjermen og har sammenlignet opp mot plasma... jeg er selv også veldig i tvil, har lenge gått og ventet på disse nye led'ene (8500) og trodd at den er den riktige for meg. i det siste så har det vært en del kritiske røster her inne mot led. og også lygren har byttet til en pio 5090...
    det jeg er redd for er om led'en tegner opp ett liksom litt kunstig skarpt bilde uten mye dynamikk, her er jo pio plasma helt konge men den har jo andre problemer.

så hva synes du til vanlig sd tv og fotball, er led'en helt konge og står ikke tilbake for plasma, eller har plasma fortsatt litt overtak når det gjelder naturlig bildekvalitet....

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Siden jeg ikke spillerveldig mye COD, og siden en person her spurte konkret om Fifa her, så svarte jeg på det, ettersom jeg spiller mye fifa, og også har denne skjermen - og kan ærlig talt si at det ikke er noe problem- ei heller på film

Det lille jeg har spilt Halo og Call of Duty har jeg heller ikke merket nevneverdige problemer, ikke så ille at jeg er villig å bytte TVen eller så ille at jeg ikke kan spille COD f.eks. Vet ikke om det finnes "perfekte" TV i normal prisklasse - men vil si at styrkene og fordelene med denne absolutt gjør det verdt det som kan finnes av småting - men det får vel bli en smaksak.

Jeg mener bastant at denne TVen passet meg bedre en f.eks Panasonic siste generasjon Plasma til både spill (fifa,Bilspill, Halo,COD - og film/fotball)

siden denne TVen er dyrere enn f.eks mange Plasma TVer og LCD tver som gjør gode tester, så ville det vært rart om jeg kjøpte denne TVen hvis jeg hadde klare problemer
    med TV på ting jeg bruker den mye til - da hadde jeg vel heller kjøpt den billigere TV og spart meg litt penger i samme slengen..
    Man skal kanskje være forsiktig med å være så bastant. Det som passer for en person er ikke sikkert det passer for en annen. Spesielt denne personen her, ser ut for å vite hva han vil, og stiller ganske høye krav.

Hva man reagerer på vil nok være forskjellig fra person til person. Det vil nok også variere fra spill til spill. I mange spill er det nok lett å kompensere for lag. Men et online skytespill stiller helt andre krav. Da er det små marginer mellom liv og død.

Sony V5500 er den som blir jevnt over mest anbefalt til gamere. Det er også ellers en meget bra tv. Så jeg tror ikke man går mye feil med den.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener jeg var ganske så tydelig på at jeg var bastant på at denne tven var bedre for MEG, hvis du leser litt bedre.

Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Man skal kanskje være forsiktig med å være så bastant. Det som passer for en person er ikke sikkert det passer for en annen. Spesielt denne personen her, ser ut for å vite hva han vil, og stiller ganske høye krav.

Hva man reagerer på vil nok være forskjellig fra person til person. Det vil nok også variere fra spill til spill. I mange spill er det nok lett å kompensere for lag. Men et online skytespill stiller helt andre krav. Da er det små marginer mellom liv og død.

Sony V5500 er den som blir jevnt over mest anbefalt til gamere. Det er også ellers en meget bra tv. Så jeg tror ikke man går mye feil med den.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    C -V du er tydligvis relativt fornøyd med denne skjermen og har sammenlignet opp mot plasma... jeg er selv også veldig i tvil, har lenge gått og ventet på disse nye led'ene (8500) og trodd at den er den riktige for meg. i det siste så har det vært en del kritiske røster her inne mot led. og også lygren har byttet til en pio 5090...
    det jeg er redd for er om led'en tegner opp ett liksom litt kunstig skarpt bilde uten mye dynamikk, her er jo pio plasma helt konge men den har jo andre problemer.

så hva synes du til vanlig sd tv og fotball, er led'en helt konge og står ikke tilbake for plasma, eller har plasma fortsatt litt overtak når det gjelder naturlig bildekvalitet....

mvh

Jeg har selv vurdert pioneer, og ja, det er en helt fantastisk TV, men er noe overvurdert etter min mening, pris tatt i betraktning. Som filmskjerm er den meget solid, men jeg synes likevel at den foretar panoreringer ganske dårlig iforhold til andre, og jeg synes også den har mye mauring i bildet - men den veier opp for dette med fantastiske fargen, og enormt sortnivå!

LEDen har også meget godt sortnivå - dog ikke helt i KURO standard - men absolutt bra nok - til fifa og film er skjermen solid, med gode farger og meget godt sort nivå - den har nok som du sier et veldig klart og fint bilde - som kan oppfattes som noe "kunstig" - men den veier opp for dette med bedre panoreringer enn Pioneer og en del andre plasma jeg selv har sett, samt ingen mauring i bildet.

Hva man liker er vel egentlig litt opp til hver enkelt - og også litt opp til lommeboken - men jeg mener at sålenge man skal bruke skjermen til en del konsollspill i tillegg til film/fotball, så hadde jeg igjen valg LEDen over Plasma skjermene - også pioneer.

Til gjengjeld - står stort sett film på menyen, hadde jeg muligens tatt et annet valg - det betyr ikke at det er kjempe stor forskjell - men at bruken avgjør at jeg muligens hadde vurdert litt annerledes.

Jeg bruker skjermen hovedsakelig til film, men alt av fotball her i hus, samt xbox360 og ps3 foregår på denne skjermen - så til mitt bruk synes jeg at denne TVen var det beste i mine øyne!

--Det skal sies jeg har sett svært lite DVD, og eneste SD jeg har testet på skjermen er som sagt det av fotball som ikke går i HD, og bildestørrelse/oppløsning og hvor nært jeg sitter så er det meget akseptabelt i mine øyne - dog langt unna hva skjermen gjør med HDbilder!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •