Philips 32PFL3904H eller 32PFL5404H - TV for min mor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32PFL3904H eller 32PFL5404H - TV for min mor?

Moren min skal ha seg TV. Noen som har erfaringer med Philips 32PFL3904H eller 32PFL5404H?

Prisen er så og si den samme. Hvilken bør man gå for. Hvem gir best bilde, og er bildet bra?

Trenger man full HD, eller holder det med HD-ready? TV blir bare brukt til TV-signaler (fibernett).

Hun vil ha en veldig smal TV. Noen som er smalere og like gode? Eventuelt bedre til samme pris?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig går det bra med begge typer - valg av TV på 32" er tross alt ikke så kritisk da den ved normale sitteavtander maskere de fleste skavanker. De fleste Tv som testes i dag får score 4-6 så så store forskjeller er det ikke.

Nei, du trenger ikke full HD på en 32" (eller 42" for den saks skyld). Har selv en Pioneer på 50" med fullHD og en LG på 42" som er HD-ready. Ved TV sendinger i full HD som f.eks Eurosport HD's sendinger fra VM i fridrett, hadde jeg store problemer med å se noe forskjell. Trolig måtte jeg satt de ved siden av hverandre og myst på meget kort hold :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Noen som veit forskjellen på de to tv'ene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisen er ca lik gå for 5404. 3 serien er den "kjipeste" til Philips. 5 serien er litt bedre med bedre bildebehandlig++++=bitte litt bedre bilder og utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok 5-serien akkurat passe kjip for mora mi:-D

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens tips:

IKKE kjøp en billig TV. En billig TV har ikke et godt bilde.

Kjøp heller en god TV. En god TV behøver ikke være dyr.

Men det motsatte er ikke tilfelle. En billig TV er ikke god.

Alle vil vel ha en god TV?

Du bør minimum opp på Samsungs 4-serie, Sonys V-serie eller Philips 7-serie.

Den sistnevnte er den desidert smaleste av disse, og etter min mening også den beste. Samsungen blir trolig den rimeligste.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Dagens tips:

IKKE kjøp en billig TV. En billig TV har ikke et godt bilde.

Kjøp heller en god TV. En god TV behøver ikke være dyr.

Men det motsatte er ikke tilfelle. En billig TV er ikke god.

Alle vil vel ha en god TV?

Du bør minimum opp på Samsungs 4-serie, Sonys V-serie eller Philips 7-serie.

Den sistnevnte er den desidert smaleste av disse, og etter min mening også den beste. Samsungen blir trolig den rimeligste.
    Kommer vel an på hvilke krav man har? Stiller man krav til billedkvalitet så kjøper man vel ikke en 32" med mindre man har en 14 m2 leilighet :grin: . Kjøpte en LG 32LG2100 LCD til min far - av de billigste, men jeg synes bildet er helt greit på en sitteavtand på 2.5-4 m som folk normalt bruker. Han vet ikke hva billedkvalitet er....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •