"Erstatning" for Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Erstatning" for Pioneer?

Handelen må gå og jeg har i dag solgt min KRP500A. Kunne egentlig tenke meg den nye Samsung 9000-serien, men den er ikke i salg enda vel?
    Har noen "midt-på-treet" TV'er jeg kan tenke meg å bruke ei stund:
    Samsungs nye 755, Sony W5500, Tandberg og ett par av Philips sine litt bedre TV'er er vel noe av det jeg har pekt meg ut, i 40"-46" størrelse.
    Er 755 i salg nå tro? 12.995 står 46" i i katalogen til HiFiklubben. Ellers er det Tandbergs 42" jeg er litt nysgjerrig på. 9999 på Expert. Men det er virkelig ikke mye å hente om denne...

Noen meninger og andre forslag?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i himmelens navn solgte du Pioneeren?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvorfor i himmelens navn solgte du Pioneeren?
    Jeg har vel hatt sikkert 40-50 TV'er, og å teste nytt utstyr er gøy...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg ser den, men du finner jo ikke noen annen TV som vil gi deg bedre bildekvalitet. Men det er vel kanskje ikke poenget her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kanskje du kan prøve proff-skjermene til Panasonic. Jeg solgte min(e) LX5090 og KRP-500 til fordel for Panasonic, og har aldri angret ett sekund. Panasonic-proff-skjermer kan ikke sammenliknes med de vanlige forbrukerskjermene til Panasonic, som ikke er i nærheten av disse på bildekvalitet. Det eneste "negative" i mine øyne, er at sortnivået ikke er på nivå med G9 hos Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg ser den, men du finner jo ikke noen annen TV som vil gi deg bedre bildekvalitet. Men det er vel kanskje ikke poenget her?
    Nei det er ikke det. Det som sagt gøy og teste, og ting jeg ønsker å se nå, er om jeg kan se forskjell fra det beste til det nest beste eller tredje beste eller noe. Lettere å se når man går nedover enn oppover... Har hatt Samsung M86, Samsung 786 og Sony W4500 rett før og samtidig med KRP'en, og var fornøyd med alle sammen.
    Husker første 100 Hz CRT-tv'en jeg hadde. Så egentlig ikke noe stor forskjell fra 50 Hz. Men dra til sides når man besøkte andre som hadde 50 Hz tv'er, da så man virkelig forskjell. Det blaffret jo så i bildene at man knapt orket å se på det. Så nå vil jeg finne ut om jeg klarer meg med noe dårligere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe samme modell igjen om du får tak i? KRP500 eller 5090?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hva med å kjøpe samme modell igjen om du får tak i? KRP500 eller 5090?
    Nei hva er vitsen med det???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, miforstod litt. Trodde du "angret" på salget! Og da var det vel naturlig å kjøpe samme!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller annen Panasonic modell vil kanskje være naturlig?
    Er du ute etter HD-ready eller FullHD? Vil kanskje regne med at det suste er mer aktuelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    En eller annen Panasonic modell vil kanskje være naturlig?
    Er du ute etter HD-ready eller FullHD? Vil kanskje regne med at det suste er mer aktuelt.
    Når jeg først har solgt min første plasma (har hatt masse LCD tidligere), vil jeg ikke ha plasma igjen om ikke det skjer noe revlusjonerende. Strømforbruket (=varmeutvikling) blir for mye for meg. Jeg bor i en varm leilighet der jeg ikke behøver å fyre, og plasma-tv sammen med det andre jeg har av elektisk utstyr gjør at jeg til og med sitter med åpen vindu i stua om vinteren..
    Ca 500 W på en god plasma og ca. 1/3 strømforbruk på LCD er en stor sak for meg.
    Dessuten, jeg ser 99.99% av tiden på TV, så veldig sjeldent jeg virkelig har bruk for det lille ekstra. Har sett maks en time BD på KRP'en...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siklet på Pioneer 50" i lang stund nå, men til tross for "verdens beste" stempelet er det jo noen minus ved de også. Høyfrekvent støy er nevnt, yring i bildet og de takler ikke panoreringer like godt som noen andre. Blant annet... Men hvilke alternativer er det egentlig?

Jeg har funnet Tv'en jeg har lyst på nå! Var og kikket på Sony-center i Bergen på Fredag, og der har de utstilt en Sony 55X4500 i ett demorom. Denne var absolutt fantastisk! Såg ikke noe til glorier som kan forekomme på LED baserte skjermer, samt at innsynsvinkel virker en del bedre enn min 46W4000. Ble ihvertfall ikke så fort utvasket i sortnivå og farger som det jeg er vant til
    Dermed ble mine største ankepunkter mot LED basert lcd-tv tatt bort for mitt vedkommende.
    Eneste negative med denne Tv'en er kun den fysiske størrelsen for mitt vedkommende. Og da mener jeg ikke at den er hele 55", men at selve tv'en er like omfangsrik som en 60" Kuro. Designet var derimot en positiv overraskelse, da den tok seg langt bedre ut enn det jeg har fått inntrykk av ut fra bilder av den

Og med en pris på 30K nå, er det ikke særlig ille heller. Jeg er i harde forhandlinger med kona nå, og hun skal være med å kikke på Onsdag

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46X4500 koster forøvrig "kun" 18000 hos en av de store nettbutikkene dersom det skulle være mer interessant enn 55"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    46X4500 koster forøvrig "kun" 18000 hos en av de store nettbutikkene dersom det skulle være mer interessant enn 55"
    Den TV'en syntes jeg er så stygg at jeg hadde aldri orket å ha den i hus...

Hadde det forresten gått an å få gjort høyttalerfrontene sorte tro...? http://pdf.crse.com/manuals/4108535441.pdf side 170.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke velge fra øverste hylle?

Philips 47PFL9664H

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Den TV'en syntes jeg er så stygg at jeg hadde aldri orket å ha den i hus...
    Enig, Sony har ikke vært bra på design de siste årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Hvorfor ikke velge fra øverste hylle?

Philips 47PFL9664H
    Har ikke den bare Ambilight Spectra 2? Ser ikke det dumt ut med dette lyset bare på sidene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv den siste tiden fått litt erfaring med LED, ettersom jeg har hatt en 46A786, 55A966 og 55B7070 i hus i "rekke"... Til slutt valgte jeg å kjøre inn en Pioneer 5090H, og jeg har faktisk ikke hatt Pioneer i hus siden jeg solgte 506en min for 2 år siden.

Av LED vil jeg si at 55A966 var den helt klart beste. Edge-LED er greit, men til filmtitting blir ujevnheten litt for åpenbar. 966en hadde veldig godt sortnivå, dog ikke helt på nivå med Pioneeren, men svakheten er jo smitteeffekten, som følge av manglende kontroll på pikselnivå.

Pioneer-plasmaen er rett og slett et kapittel for seg hva angår dynamikk og sortnivå... Helt utrolig... En kan ha det BEKK MØRKT i rommet, og nesten ikke se ramma rundt det anamorfiske bildet - selv i mørke scener. Selvsagt ingen smitteeffekt heller, plasmateknologien er jo fantatisk i så måte... Den har også fantastisk mye lys, sikkert dobbelt så mye som en LED-TV, noe jeg for øvrig snart skal begynne å måle da jeg har en Minolta proff lysmåler i bestilling.

I tillegg er jo "sidesynet" 100%, der en jo på LED må sitte nærmest rett foran for å få optimalt bilde. Ikke noe STORT issue på LED, men absolutt en liten fordel i plasmaens favør...

Dernest til Pioneerens svakheter;

1. den er relativt tykk sett opp mot Edge-LED-TVene... 8500 og 9000-serien vil jo være kun 40mm tykke, DET tar seg ut på veggen...

2. Bildemessig har den litt "flimmer"... Dette er rett og slett plasmateknologiens lille aber. Litt som CRT-TVen, men selvsagt langt svakere. Uansett er det en ustabilitet i bildet du ikke har fra LED-TVene jeg til tider legger litt merke til. Bittelitt mer slitsomt å se på. Samtidig er dette fenomenet først og fremst der i lyse bilder...

...uansett - pr. dags dato er Pioneeren nok det beste som er å få tak i bildekvalitetsmessig... Mulig dette endrer seg med Samsungs 8500 og 9000-serie (samt nye tilsvarende serier fra Sony), men jeg tviler jo litt da teknologien som sådan mht inndelte soner vil forbli den samme... Vi får se!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente en Samsung 755 på HiFiKlubben i ettermiddag. Skal bli spennende å se...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •