"Erstatning" for Pioneer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung PS50b855 ville jeg gått for. Beste Plasma tven jeg har sett siden krpen tok slutt hos forhandlere.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, dere sier at lysnivået er mye bedre på pioneer enn feks led. jeg trodde faktisk at lysnivået var en av led'ens fordeler. gjelder dette også i sjakk brett bilder (sort/hvitt). eller er det dynamisk sort hvitt vi snakker om.

tv er jo så mye mere enn film, hvor pioneer helt klart er god. men hva med standard sd signaler, er pioneeren fortsatt like god her, eller har samsung med sin nye bildebehandler i led serien ett lite forsprang. har forøvrig canal digital kabel og ett veldig godt sd signal.

grunnen til at jeg spør er at jeg har egent siktet meg inn på sams 8500 55", men har jo fortsatt mulighet til å få 60" pio..... er også enig om at energi forbruk er ett issue...

uansett har sett 7070 55" flere ganger nå på nordby, og det er ett utrolig skarpt og rent bilde på den, eneste jeg er redd for er at den er for skarp, nesten litt sånn kunstig som flere her nevner... kanskje det litt softere bilde til plasma er bedre i lengden...

mvh

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo LG 47 LH5000 også, denne er jo fin å se på også, men kan være at du kommer til å savne plasmabildet....det gjorde jeg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Skarpheten er ikke noe å tenke på på en 1080P-plasma som 50 eller 6090... Når det gjelder "sjakkbrett"-kontrast, altså ANSI-kontrast, er nok ikke de dynamisk belyste LED-TVene sååå langt bak Pioneeren, men Edge-LEDene vil slite stort i så måte ettersom det ikke foreligger tilstrekkelig lyskontroll.

Jeg skal som nevnt få tatt litt lysmålinger av Pioneeren og da senere 8500/9000 så snart jeg får tak i en slik, men er temmelig sikker på at Pioneeren - i kalibrert modus vel å merke (du får jo mye lys ut av en LED-LCD hvis du velger "dynamisk" med helt på trynet gråskala/fargebalanse selvsagt, men det er jo ikke en reell måling i så fall...)...

Jeg er uansett spent på hva Samsung/Sony har fått til med de nye LED-TVene sine, men er nok stygt redd for at noe lav visningsvinkel og blødning fremdeles vil forekomme...

Når det gjelder energiforbruk - ærlig talt - vi snakker under tusenlappen i året, for i praksis kjører en jo som oftest med mye lys også på LED-TVene, og da går det en del strøm. La oss si at en 55" LED forbruker 200W i snitt da, mens en Pioneer 50" bruker 400W, bruker en TVen 6 timer daglig, som vel kanskje er der en AVforumet ligger i snitt?, snakker vi om:

200x6=1,2 KWt pr. dag, altså 432 KWt pr. år, mens Pioneeren vil forbruker det dobbelte, altså 860 KWt, der kostnadsdifferensen blir noe slikt som 500-700 kroner, litt avhengig av energikostnad. Husk i så måte også at en i vinterhalvåret aldri "kaster bort" varme, og det er tross alt slik at vi ser mest på TV i vinterhalvåret i tillegg... Dette eksempelet er også kraftig overdrevet mht forbruk, de færreste havner på 6 timer i snitt hele året, tipper det er mer normalt med 3-4 timer når en tar høyde for ferier osv osv...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg gir meg ikke helt jeg he he..... mange spørsmål....

dere som har testet både sams 6-7-8000 led serien og pio, hvordan er det med bildebehandling av sd signaler, tipper at sams er bra så mye penger de har lagt i det, men er pio like gode, eller er det merkbart mere støy i bilde.
    har forøvrig en "gammel" pana pv600 og er egentlig fornøyd med bilde på den, men må ha større skjerm....

mvh

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hei. Kanskje du kan prøve proff-skjermene til Panasonic. .
    Men hvor? Info om modeller og forhandlere?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett en LED skjerm som klarer å levere fotball/sport uten disse prikkene (støy). Det blir grøt, men det er selvfølgelig mindre synlig på god avstand. I tillegg er bildet kunstig og unaturlig. Selv de billigste plasma skjermene fra f.eks Panasonic er etter min mening totalt sett en bedre TV skjerm enn de dyreste LCD/LED.

Så dette blir nok en nedtur ville jeg tro. Eneste som er aktuelt, er enten V-serien eller proffmodell fra Panasonic. Litt dyrere strøm, gjør vel ingenting.... Snakker om veldig lite i kroner her.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Professional Plasma Display | Panasonic Global

Full-HD-varianten Panasonic TH-50PF12U(K) har ikke kommet enda. Selv kjører jeg mest "rødt", dvs. materiale med en oppløsning på 480/576 og 720p, og har falt ned på HD-ready-varianten fordi denne (ihvertfall til nå) har vært litt skarpere på lavoppløste signaler samt noe bedre lysutbytte. Prismessig er det best å kjøpe fra Sverige fordi mange av de norske forhandlerne skal ha for mye for proff-skjermen (de fleste nettbutikkene i Norge har dessverre sluttet med proff-varianten grunnet lite salg pga. høy pris).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...når det gjelder bildebehandling kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i beskrivelsen av mer støy og dårligere prosessering på den nye LED-generasjonen fra Samsung... Jeg vil si at prosesseringen er på høyde med - eller faktisk også muligens noe bedre enn på Pioneeren. Samsung har svidd av 1 milliard dollar på utvikling av siste generasjons bildebehandlig, og selv om slike investeringer i utgangspunktet er lite verdt uten den riktige "know-how", synes jeg utvilsom Samsung har begynt å gjøre det bra der...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sjekket litt rundt Pana proffmodeller for et par år siden når jeg var i markedet for ny TV. Foruten rene "proff forhandlere" kunne Expert skaffe disse, prisen var også lavest blant de jeg forespurte(kun norske forhandlere).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt Pana proffmodeller for et par år siden når jeg var i markedet for ny TV. Foruten rene "proff forhandlere" kunne Expert skaffe disse, prisen var også lavest blant de jeg forespurte(kun norske forhandlere).
    Det var interessant! Da prøver jeg det når jeg skal ha den nye PH12.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var interessant! Da prøver jeg det når jeg skal ha den nye PH12.
    Eller kanskje vi kan prøve en powerbuy? Ikke umulig at jeg også vil ha en slik skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje vi kan prøve en powerbuy? Ikke umulig at jeg også vil ha en slik skjerm.
    Ja, jeg er i hvert fall med på en slik powerbuy. Men husk; Det følger ikke med høyttalere, TV-stativ, inngangskort eller tuner (det ligger jo i begrepet monitor, men..) på disse modellene uten å kjøpe dette i tillegg. Dessuten må vi vel ha den sorte "krell"-finishen?

Det du får på disse pro-modellene kontra de vanlige butikk-skjermene er: Lydløs skjerm, renere farger, bedre sortnivå og skarpere bilder enn konsument, justerbare primærfarger (også grønt, som er et "must" for alle Panasonic-skjermer), gamma (1.7-2.5), innslaget for sort og hvitnivå, "studio"-settings i hemmelig meny, individuelle valg pr. inngang, optimalisert for bruk av PC (bildet kan strekkes og forskyves i alle himmelretninger), diverse vaskeprogrammer for IR (om det skulle oppstå), stram design, tåler harde slag i fronten (for den som hater å tape i spill og som lar skjermen få unngjelde og vanligvis høy stabilitet og kvalitet (lite feil selv etter mange års bruk).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan det videre i Panasonic tråden Haugen når skjermene kommer og eventuelt opprette en ny tråd. Håper forresten de kommer med THX modus.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan det videre i Panasonic tråden Haugen når skjermene kommer og eventuelt opprette en ny tråd. Håper forresten de kommer med THX modus.
    Yes, Det hadde absolutt vært et pluss...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Samsung har svidd av 1 milliard dollar på utvikling av siste generasjons bildebehandlig, og selv om slike investeringer i utgangspunktet er lite verdt uten den riktige "know-how", synes jeg utvilsom Samsung har begynt å gjøre det bra der...
    Det er vel ikke alltid pengeforbruket er en automatikk på at ting blir bra? Skal sies at jeg ikke har sett spesielt mye på nevnte skjermer, men pengeforbruk/resultat henger ikke alltid helt på greip - så det er ikke noen god pekepin alene

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff, nå er jeg skikkelig i tvil........

har liksom gått og ventet på nye led ifra sams (8500), men får nå tilbud om å kjøpe pio 60" til 35 tu. Det meste er vel bedre på sams'en utenom bildekvaliteten he he. er litt redd for det litt kunstige bilde til led kontra det litt softe plasma bilde til pio..... huff ikke lett nei....

mvh

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=nordic45]Handelen må gå og jeg har i dag solgt min KRP500A. Kunne egentlig tenke meg den nye Samsung 9000-serien, men den er ikke i salg enda vel?QUOTE]

Det har jo ikke noe med tråden å gjøre, men å selge verdens beste TV (som nå praktisk talt ikke lengre er å få tak i) for å kjøpe seg en dårligere TV, framstår for meg som noe sært:shock: Kuroen kommer til å bli et samlerobjekt!

En nedgradering, hvor morsomt er det?

Jaja, jeg vet det ikke har noe med tråden å gjøre, men jeg klarte ikke å la være. Sånn, bare gi meg kjeft
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    huff, nå er jeg skikkelig i tvil........

har liksom gått og ventet på nye led ifra sams (8500), men får nå tilbud om å kjøpe pio 60" til 35 tu. Det meste er vel bedre på sams'en utenom bildekvaliteten he he. er litt redd for det litt kunstige bilde til led kontra det litt softe plasma bilde til pio..... huff ikke lett nei....

mvh
    Nei nå har jeg prøvd å gå "ned" til LCD og det var ikke bra... Her blir det ny plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pana proff 9-serie, og har ikke sett noe bedre skjerm bortsett fra Pio. Venter på Pana proff 12-serie jeg også!!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •