Noen forslag til en bra film/konsoll TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen forslag til en bra film/konsoll TV?

Heisann

Jeg skal snart gå til innkjøp av tv. For tiden bruker jeg min ProjectionDesign Action Model one MK II (1280x720) som jeg er sånn passe fornøyd med.

Nå er tiden kommet til å skaffe seg en tv til bl.a til tv-titting, konsoll-spilling og selvfølgelig også film.

Film kommer til å bli vist ifra PS3 (Blu-ray) eller ifra mediacenter (Acer Revo med XBMC Live linux, HDMI). Spilling kommer til å bli i form av Xbox360,PS3 og muligens noe ifra Acer maskinen . Tv signalet blir via HDMI ifra Altibox tuner (har Lyse).

Jeg har sett litt på skjermer de siste dagene. Det jeg er sikker på er at jeg vil gå får 50"+. Samsung sine LED-TV'er (7x serie) virker ganske bra. Jeg er ute etter å få tak i en tv som gjengir bra bilde på film (1080p, 24fps) med minst mulig artifacts, bra sortnivå og selvfølgelig også minst mulig ghosting effekter.

Det andre er at den må være rimelig ok med tanke på input-lag ifra spill.

Budsjettet er vel sånn ca på 20-25,000.

Tar imot forslag og anbefalinger med stor takknemmelighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har et såpass bra budget så er det vel bare å kjøpe pioneer 5090h.
    Bedre tv fins ikke ennu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    hvis du har et såpass bra budget så er det vel bare å kjøpe pioneer 5090h.
    Bedre tv fins ikke ennu.
    Hm, interessant. Ser ut som en veldig bra tv ja, og noen tusen billigere enn Samsung sin 55" 7-serie. Men så var det dette med burn-in problematikken på plasma skjermer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Hm, interessant. Ser ut som en veldig bra tv ja, og noen tusen billigere enn Samsung sin 55" 7-serie. Men så var det dette med burn-in problematikken på plasma skjermer
    Har selv en 5090 og innbrenning er ikke noe problem. Har ved et par anledninger satt get-boksen på pause og tv-en på hele natten og ikke antydning til noe som helst. I tillegg har den en "skjermvaskefunksjon" som du kan kjøre en gang i blandt for å være på den sikre siden.

Og en annen viktig ting - det er en fantastisk tv! Bruker den med ps3 som blu-ray-spiller og spillmaskin. Har spilt alt fra call of duty til FIFA til little big planet uten det minste lag-problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra tilbakemeldinger.

Jeg har som regel ikke vært noe fan av plasma, men har gravd igjennom en god del reviews av Pioneer'en og det ser ikke annet enn lovende ut, mildt sagt.

Da blir det å stikke innom Elkjøp og se om de har noen på lager, eller bestille ifra nett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •