NY TV! Pioneer PDP-LX5090 50"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY TV! Pioneer PDP-LX5090 50"?

Hei!
    Vurderer å kjøpe meg en ny tv om ca 1-2mnd tid.
    nu har jeg en sony 40w2000 som jeg egentlig er ganske fornøyd med, men vil ha en større tv og finere design. jeg vurderer da Pioneer PDP-LX5090 50" synes den er fin, fått mye skryt og perfekt størelse.
    det tv'n blir brukt til er mye fifa hver dag med ps3 og ser mye på film. helgan er det fotball kamper det går mest på og film på kvælden. 2 meter til høyre for tv'n har vi ett stort vindu på ca 10kvm som slipper inn mye lys på sommeren. kom gjærne med TIPS om kordan tv jeg burde gå for! max 20.000kr

skal ha tv'n i minst 4år før jeg bytter den ut igjen og tv'n står på så å si hele dagen!

takker for alle tips og meninger på forhånd

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok fornøyd med den....alternativet er Samsung PS50B855 som er slank og fin....du kan jo også vurdere LG PS8000 60" Så får du 10 ekstra tommer til samme pris

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt usikker på plasma for å være ærlig, med tanke på lys fra våres store vindu om sommeren. hvordan er pioneer på inputlag da og spilling da?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boge
    er litt usikker på plasma for å være ærlig, med tanke på lys fra våres store vindu om sommeren. hvordan er pioneer på inputlag da og spilling da?
    Valgte selv lcd pga. store vinduer, men plasmaene til Pioneer er spennende produkter...

Serviceavdelingen i Oslo har i sommer solgt Sonys X4500 i 46" utgave for 20', kanskje det kunne vært et alternativ? 60" gikk forøvrig for 30', godt mulig prisene fortsatt er aktuelle om du tar kontakt.

Edit : 60" eksisterer ikke, den er "kun" 55".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...kjøpte selv Pioneer 5090 før det er for sent - kan absolutt anbefales... Med unntak av tykkelsen (for den er "feit" i forhold til nye LED-LCDer), er det stort sett utelukkende positive ting å si om denne TVen. Fantastisk god bildekvalitet, utrolig sortnivå og ikke minst dynamikk, flotte farger og generelt pent design.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes andre alternativer også:

Panasonic TXP50V10 og Samsung PS50B855.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...kjøpte selv Pioneer 5090 før det er for sent - kan absolutt anbefales... Med unntak av tykkelsen (for den er "feit" i forhold til nye LED-LCDer), er det stort sett utelukkende positive ting å si om denne TVen. Fantastisk god bildekvalitet, utrolig sortnivå og ikke minst dynamikk, flotte farger og generelt pent design.
    Kan ikke si meg mere enig enn hva Lygren skriver her... Hadde selv Pioneer 427 som jeg byttet ut med 5090 før den blir borte. Finnes ikke bedre bilder pr.dd enn hva Pioneer disker opp med.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt, men det finnes gode alternativer...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Utvilsomt, men det finnes gode alternativer...

Men hvorfor nøye seg med et alternativ som er dårligere - og til omtrent samme pris (Pana)?

Samsung og LG plasma er vel ikke i klasse med Pioneer og Panasonic.. alle tester jeg har sett fremhever dårligere sortnivå og midlertidig innbrenning som et problem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant den pioneer tv'n her på soundgarden til 19900 ink veggfeste, men det er utstillingsmodelen. er det noe jeg kansje sku gå for? eller så fant jeg panasonic 50v10 eller ka den tv'n het til 17800kr

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk på forskjell på 5090 og 5090h som har innebygget dekoder for rikstv og parabol.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er væll ikke mere enn det som er forskjell? mulig at jeg drar å kjøper 5090 imorra eller dagen etter det. tviler litt, siden det er en utstilling tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma forever !!!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kan ikke si meg mere enig enn hva Lygren skriver her... Hadde selv Pioneer 427 som jeg byttet ut med 5090 før den blir borte. Finnes ikke bedre bilder pr.dd enn hva Pioneer disker opp med.

Hører kanskje hjemme i en annen tråd dette, men siden vi først snakker om Pio Plasma tar jeg sjansen på å hive ut et spøsmål :
    Er det så at (midlertidig) innbrenning ikke er en problemstilling lengre på 9.gen pioneer ? Har selv en 436 skjerm som duger bra, men som du sier, snart siste sjanse for ny Pioneer på veggen :cry:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er væll ikke mere enn det som er forskjell? mulig at jeg drar å kjøper 5090 imorra eller dagen etter det. tviler litt, siden det er en utstilling tv
    Ja du vet jo ikke hvordan den ble brukt de første 100 timene...tviler på de kjører med redusert kontrast i butikken...der er det vel sprekest mulig bilde som gjelder

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men hvorfor nøye seg med et alternativ som er dårligere - og til omtrent samme pris (Pana)?

Samsung og LG plasma er vel ikke i klasse med Pioneer og Panasonic.. alle tester jeg har sett fremhever dårligere sortnivå og midlertidig innbrenning som et problem.
    Etter det jeg har lest over utallige sider forum, tester på nett og egen erfaring så er Samsung 855/655 på nivå med Pioneer, om ikke bedre enn Pioneer på farger/mest korrekte farger... Jeg banner kanskje i kirka her, men gå å les selv. Nå har jeg ikke fått sammenlignet disse i et helt mørkt rom, men av det jeg har sett så sier jeg meg enig.

Når det gjelder testen i Hjemmekino, så må den være feil. 855 har vesentlig bedre sortnivå en PS8000 og er lett i nærheten til Panasonic....Dette har jeg SETT SELV. Selvfølgelig ikke på Pioneer nivå.

Jeg valgte 855 foran Pioneer/Panasonic og angrer ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Ja du vet jo ikke hvordan den ble brukt de første 100 timene...tviler på de kjører med redusert kontrast i butikken...der er det vel sprekest mulig bilde som gjelder
    har det mye å si kordan den ble brukt de 100første timene?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har det mye å si kordan den ble brukt de 100første timene?
    Vet faktisk ikke...er alle som sier at om en kjører med redusert kontrast første 100 timene så reduserer en faren for innbrenninger, skjermen får "satt" seg....men tror ikke dette innbrenningsproblemet er så farlig som noen skal ha det til...forsvinner somregel etter at du ser på noe annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bare tuner som er forskjellen på 5090h og 5090?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 er fortsatt en rå tv som ingen lever fullt opp til på bildekvalitet. Pansonics sine nye skjermer er kanskje nærmest. Nå har jo Panasonic (etter min mening) lansert skjermer som også er flotte designmessig, og veldig tynne.

Ser ikke noe grunn til å gå for LED belyst LCD TV bare fordi tven er tynn... En 5090 er et smykke i mine øyne.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var 5090 på veggen her hjemme, er meget fornøyd med den.
    sliter litt med å finne innstillinger som passer meg eneste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •