Har endelig tenkt å ta steget "opp" fra min kjære gamle Panasonic 36" CRT og inn i LCD-verden. Men noe bekymrer meg litt - etter å ha lest det meste jeg kan komme over av anmeldelser på nettet, ser det ut som om input lag ved spilling fra Xbox 360/PS3 fortsatt er et temmelig stort problem... Siden bruken av min nye TV sansynligvis vil være omtrent 50/50 DVD/Blu-Ray og konsollspill, er det et temmelig viktig punkt. Og samtidig vil man jo ikke ofre generell bildekvalitet for å få TV'en med minst input lag heller.

Har et budsjett på ca. 10.000 kr, og ser for meg å kjøpe en TV i 40"-42" klassen. Følgende TV'er i det prissjiktet har jeg klart å finne positive omtaler av når det gjelder både bildekvalitet og input lag:

* Sony KDL40Z4500
* Sony KDL40W4500

* Philips 42PFL7403H

Sony'ene er temmelig dyre - egentlig litt utenfor mitt budsjett - men ser ut til å tilfredsstille krav til både input lag og generell bildekvalitet.

Philips'en har det vært litt vanskeligere å finne inngående test av input lag, men mange har i hvert fall nevnt (her på forumet også) at den skal være bra på spilling, og bildekvalitet ser ut til å være meget bra.

Har noen erfaringer med spilling på disse to? Andre modeller som kan være aktuelle?

Forøvrig - er 42PFL7603H i praksis den samme som 7403, bare med ambilight? Og hva med den nye 42PFL7404H? Er den like bra som 7403 generelt? Ser f.eks. at Sony sin KDLW5500 faktisk tester dårligere på input lag enn KDLW4500...