Samsung LE46B535 og PC tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46B535 og PC tilkobling

Har akkurat gått til anskaffelse av denne TV'en, men har et spm. når det gjelder PC kobling. Jeg har i dag en Acer Aspire L5100 pc som jeg har koblet til tv'en med HDMI kabel.

Problemet er bare at skjermbildet på tv'en ved PC tilkobling ikke strekker seg helt ut i kantene (horisontalt og vertikalt). Det er en svart ramme rundt bildet. Hvordan kan jeg få bildet til å strekke seg helt ut? Er det en innstilling på TV'en eller på PC'en? Alle forslag mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har vel sikkert fått det til nå..er nok mest sannsynlig oppløsningen på den eksterne skjermen (tv'n) som ikke er riktig. dvs. det som er galt er en innstilling på pc'n, under skjerminstilling. (høyreklikk på skrivebordet og egenskaper), som er problemet. Prøv det rundt der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører du på PC'en? Kan du stille den til 1920 x 1080? Dersom du ikke kan det, så vil det nok ikke bli optimalt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sine LED-tver støtter hvertfall ikke 1:1 pixelmaping via HDMI, da gjør sikkert ikke 5-serie LCDene det heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem med samme TV her. Kjører 1920x1080 60 Hz ut fra PC'n og inn i HDMI/DVI inngangen og ikke noen av de andre to som kun er ren HDMI. Den førstnevnte inngangen har størst båndbredde på denne modellen og støtter opp til 75 Hz, de andre støtter kun 50 Hz, men denne inngangen har mindre bildeinnstillinger så man får ikke justert str annet enn 16:9 og 4:3, hvor da 16:9 helt klart er riktig. Så det virker som om det er noe feil med pixelmappinga. For TV'n sier den får 1080p i 60 Hz inn, men med sort ramme rundt. Setter ned oppløsningen til 1680x1050 i 60 Hz får jeg bilde uten ramme rundt og det er krystallklart. Men dessverre ikke full HD. Noen som har en idé på hva det kan være, eller noen som har noe info om 1x1 pixelmapping på denne TV'n?

God påske :-)

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du sort ramme rundt når tven din får et 1920x1080-signal så tipper jeg underscan står på i driverene på pcen din.

"Justscan" er rett bilderatio-innstilling på samsungtven om jeg ikke husker feil..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •