LG PS3000 50" i hus, førsteinntrykk - og hvor skaffe veggfeste??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG PS3000 50" i hus, førsteinntrykk - og hvor skaffe veggfeste??

Da er ny TV på plass. LG 50" plasma PS3000. Full HD. Førsteinntrykk er at svartnivå er ikke veldig imponerende, men gode farger, så det betyr ikke all verden. Testa full HD via VGA på bærbar, og fungerer finfint med VLCPlayer, spilte av 720p fullscreen, flott bilde så gleder meg til å teste 1080p, og var ikke noe problem med kanter. Vet ikke om det er 1:1 pixel eller om et par linjer forsvinner utenfor, men virket som om hele Windows skrivebordet gikk riktig ut i skjermkantene. Så vidt jeg kunne se var det ikke noe problem med at windows taskbar forsvinner delvis utenfor eller "borders".

Fjernkontrollen er helt OK, mye bedre enn Samsung sin. Logisk og grei, og tekst-tv med masse minne, ingen venting på sider. Zapper i grei fart, heldigvis ikke irriterende treg å skifte kanal. Har foreløpig bare analog kabel-tv, så bildet ligner ikke grisen, men det er ikke TVens skyld.

Fin og enkel menysystem med grafiske ikoner. Men har ikke funnet ut hvordan vi kan endre kanalnavn slik at vi kan f.eks. ha DISC istedenfor S07 eller noe sånt på kanalene...

Du kan stille inn dato og klokke, men dette blir glemt hvis du bryter strømmen til tv'en, dvs den husker det i standby, men trekker du ut kontakten eller har en egen bryter som kutter strømmen til strømkontakten, forsvinner dato og klokke.

Det eneste minuset som irriterer meg er at skjermen reflekterer lett lys fra vinduene. På dagtid om vi sitter i sofa med vindu bak oss, kan det være vanskelig å se tv. Så vi må trekke for gardinene. Om kvelden er det ikke noe problem.

Kjørte den lille "hacken" for å etablere divx avspilling fra usb, du trykker OK på fjernkontroll samtidig som du trykker OK på selve TVen, så kommer en "hemmelig" meny fram, der du blar deg og velger. Ikke testet enda, da usb minnepinnen knakk her om dagen. Skal teste om .mkv funker.

TV-fot som følger med er grei og kan dreies, men da vi har småbarn som klasker hendene på skjermen og den kan velte, tør vi ikke annet enn å skru den opp på vegg.

Hvor får jeg tak i billig og grei veggfeste til denne TVen?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=broadcastor]Da er ny TV på plass. LG 50" plasma PS3000. Full HD. Førsteinntrykk er at svartnivå er ikke veldig imponerende, men gode farger, så det betyr ikke all verden. Testa full HD via VGA på bærbar, og fungerer finfint med VLCPlayer, spilte av 720p fullscreen, flott bilde så gleder meg til å teste 1080p, og var ikke noe problem med kanter. Vet ikke om det er 1:1 pixel eller om et par linjer forsvinner utenfor, men virket som om hele Windows skrivebordet gikk riktig ut i skjermkantene. Så vidt jeg kunne se var det ikke noe problem med at windows taskbar forsvinner delvis utenfor eller "borders".

Fjernkontrollen er helt OK, mye bedre enn Samsung sin. Logisk og grei, og tekst-tv med masse minne, ingen venting på sider. Zapper i grei fart, heldigvis ikke irriterende treg å skifte kanal. Har foreløpig bare analog kabel-tv, så bildet ligner ikke grisen, men det er ikke TVens skyld.

Fin og enkel menysystem med grafiske ikoner. Men har ikke funnet ut hvordan vi kan endre kanalnavn slik at vi kan f.eks. ha DISC istedenfor S07 eller noe sånt på kanalene...

Du kan stille inn dato og klokke, men dette blir glemt hvis du bryter strømmen til tv'en, dvs den husker det i standby, men trekker du ut kontakten eller har en egen bryter som kutter strømmen til strømkontakten, forsvinner dato og klokke.

Det eneste minuset som irriterer meg er at skjermen reflekterer lett lys fra vinduene. På dagtid om vi sitter i sofa med vindu bak oss, kan det være vanskelig å se tv. Så vi må trekke for gardinene. Om kvelden er det ikke noe problem.

Kjørte den lille "hacken" for å etablere divx avspilling fra usb, du trykker OK på fjernkontroll samtidig som du trykker OK på selve TVen, så kommer en "hemmelig" meny fram, der du blar deg og velger. Ikke testet enda, da usb minnepinnen knakk her om dagen. Skal teste om .mkv funker.

TV-fot som følger med er grei og kan dreies, men da vi har småbarn som klasker hendene på skjermen og den kan velte, tør vi ikke annet enn å skru den opp på vegg.

Hvor får jeg tak i billig og grei veggfeste til denne TVen?[/QUOT
    Divx klarer den å avspille,men ikke mkv,har testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •