Sony Bravia kdl-46w5500 VS 46v5500.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia kdl-46w5500 VS 46v5500.

Det jeg lurer på er om jeg skal gå for "første generasjons" V5500 eller etterkommeren w5500.

TV’en skal brukes til gaming (og film) så input lag og forsinkelser i bildet vil jeg ha minst mulig av. Vet( eller har lest) at dette er originalt v5500 som er best på.(?) Men om man skrur av alle programmene som bearbeider bildet, blir det da bra på w5500?

Grunnen til at jeg nå lurer er denne 100HZ, det er noe jeg vil ha mulighet å benytte meg av, men er usikker siden inputlaggen og de greiene der er det viktigste.

Prisen er ikke viktig i dette tilfellet, så helst ikke ta det med i konkusjonen/svaret.. deres.

Fint om noen med erfaring med w5500 også skriver noen ord ,
    -Hva er deres opplevelse av TV’en?
    - Merker dere noe lagg når dere spiller for eksempel fifa 09.
    - Er dette en god gaming/film tv?
    Osv.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for W-modellen.

For meg er 100hz et must når jeg ser bluray. F.eks på Layer Cake i begynnelsen filmes det en haug flasker mot en hvit vegg. Uten 100hz hakker det for jævlig, og det går nesten ikke ann å lese hva som står på flaskene, men med 100hz flyter det helt perfekt.

På min 50w4500 har du noe som heter spillmodus På/Av, og når den settes til På skrus 100hz av, og inputlag minimeres til et ikke-merkbart nivå. Det er nok akkurat samme muligheten på w5500.

Du kan også sette spillmodus til På i standard profilen, også kan du ha Spillmodus Av i kino profilen. Så slipper du å gå inn i menyen og endre for hver gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Gå for W-modellen.

For meg er 100hz et must når jeg ser bluray. F.eks på Layer Cake i begynnelsen filmes det en haug flasker mot en hvit vegg. Uten 100hz hakker det for jævlig, og det går nesten ikke ann å lese hva som står på flaskene, men med 100hz flyter det helt perfekt.

På min 50w4500 har du noe som heter spillmodus På/Av, og når den settes til På skrus 100hz av, og inputlag minimeres til et ikke-merkbart nivå. Det er nok akkurat samme muligheten på w5500.

Du kan også sette spillmodus til På i standard profilen, også kan du ha Spillmodus Av i kino profilen. Så slipper du å gå inn i menyen og endre for hver gang...

Ok, hva tror du om at bildet hakker da, egentlig det som er det viktigste (at det ikke skjer). Spessielt når jeg spiller fifa På din 50w4500..har du testet ps3 spill i full hd, synes du det gikk greit, uten noe store problemer med det ene eller det andre.?

NOEN FLERE MED ERFARING HER ?
    Vil gjerne høre om w5500 også, spessielt til spilling.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafsbotn
    Ok, hva tror du om at bildet hakker da, egentlig det som er det viktigste (at det ikke skjer). Spessielt når jeg spiller fifa På din 50w4500..har du testet ps3 spill i full hd, synes du det gikk greit, uten noe store problemer med det ene eller det andre.?
    ]
    Det hakker stort sett kun på blu-ray. Pleier å ha spillmodus på når jeg ser tv også som regel. Da er det kun "normal" flatskjerm hakking. Selv den dyreste Pioneeren gjør det.

Av spill i full HD har jeg vel bare Wipeout og Full auto, og det hakker ikke i det hele tatt. Wipeout ser rått ut! 1080p 60hz. Andre spill som gta er vel 720p men det hakker ikke der heller. Fifa har jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •