Ujevnt baklys på min Samsung LE40A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ujevnt baklys på min Samsung LE40A656

Jeg har en tv av merke samsung le40a656. Det som plager meg er at når jeg slår ned lyset så er baklyset i mørke scener / når det ikke er bilde litt ujevnt. Jeg tror ikke en "vanlig" person ser dette, men jeg er pirkete og ser ting fort kan man si... huff.

At det er ujevnt er noe som er vanlig kan jeg lese. Egentlig ikke det som plager meg mest. Det som virkelig plager meg, er at det ser ut som noen holder en lommelykt øverst i venstre hjørne og lyser ned skrått på bildet. Ikke veldig sterk lommelykt, men det kan ses (av meg og tydeligvis ikke mine venner, fordi de har ikke sagt noe...). Jeg kan merke at "lommelykten" er værst når jeg sitter rett foran tv'en eller ser fra venstre side. Ser jeg fra høyre side er det rimelig borte. Også hvis jeg ser litt ovenfra rett foran.

En ting som også er rart er at den lommelykten ikke kommer før om ca. 30-60 min. Altså når skjermen blir varm. Derfor tror jeg at det kan ha noe med varme og gjøre.

Skal det være sånn? Jeg har lest om både clouding og flashlighing på LCD's, men ser ikke ut til at folk helt veit hvorfor det er sånn og hvordan man evt. kan fikse dette.

Går det på noe garanti? Reparere og risikere nytt panel med flere lommelykter? Ja... har sett bilder av skjermen med lommelykt i begge hjørnene... GRØSS!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Dette er akkurat det samme som jeg opplever på min nye Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD.

Jeg er nok den eneste som bryr meg - men til gjengjeld så irriterer det meg.

Det du forklarer med at det ser ut som ett svakt skinn fra en lommelykt oppe i venstre hjørne passer perfekt. Jeg ser det også bedre om jeg sitter til venstre for tven. Jeg har ikke lagt merke til om det er bedre/værre når tven er varm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet på min 47LG6000, så må holde meg oppdatert her. Vet dessverre ikke hva problemet er eller hvordan det kan fikses.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan berolige deg (hvis det er noen trøst) med at det er helt normalt med litt baklys på disse skjermene,noen med litt mer enn andre.Samme gjelder støy fra strømforsyningen ved lyse bilder,noen har det og andre ikke.Ikke lett å finne en perfekt Flatskjerm (ennå)ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også fant ut etter litt googling. Noen er jo ekstremt plaget med dette, men min tv har ikke veldig mye. Om jeg skrur ned lysstyrken så er det nesten usynlig.

Som trådstarter nevner: Det er kanskje ikke verdt å prøve å bytte den inn, da man kan få en tv som er mye værre og tilslutt blir det bare stress.

5000,- som jeg betalte er heller ikke verdens undergang. Får ta fast plass til høyre i sofaen så går det jo enda bedre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •