Finner ikke riktig innstilling som duger (Pioneer)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finner ikke riktig innstilling som duger (Pioneer)

Jeg har en Pioneer PDP-LX5090H. Hadde LX5090 før, og den føler jeg faktisk hadde bedre bilde, enn det jeg har nå.. Det er vel litt rart?

Men problemet er at jeg ikke klarer å stille inn skjermen optimalt.
    Har bare brukt standard innstillinger og trodde at optimum skulle være greit bruke, men da blir ikke bilde bra synes jeg...

Har fått tips om å kalibrere tv'en...

Men er det noen som har innstilliger liggende, som gir bra bilde?

Kjøpte nettopp HD tuner og ser jo at bildet er bra, men føler liksom noe mangler...

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette:

Fikk med disse innstillingene når jeg kjøpte 5090`n på Soundgarden:

Av alternativ : Standard
    Kontrast 40
    Lysstyrke 0 Finjusteres etter lys i rommet
    Farge -9 Den er litt ivrig med fargene, dette hjelper
    Fargetone 0
    Skarphet 0

Pro-Justering:

Fargedetalj :

Manuell
    Rød-Høy 0
    Grønn-Høy 0
    Blå-Høy -17
    Rød-Lav -1
    Grønn-Lav 0
    Blå-Lav +2

Ellers er den "Spot-on"

Har ikke fått testet dette selv enda da jeg ikke pakker opp tv`n før vi kommer i nytt hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crimina
    Kjøpte nettopp HD tuner og ser jo at bildet er bra, men føler liksom noe mangler...
    Jeg kjenner meg igjen her. Er det kun når du ser på TV-sendinger via tuneren du ikke er fornøyd, eller når du ser DVD/Blu-ray også?

Da jeg kjøpte 5090, var jeg ikke fornøyd med bilde som kom fra Technisat HD tuneren. Fant til slutt ut at tuneren skalerte opp bilde til 1080. Da jeg slo av den, og fikk signalet ubehandlet gjennom tuneren blei det bedre. TVen gjør en bedre jobb med skaleringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg kjenner meg igjen her. Er det kun når du ser på TV-sendinger via tuneren du ikke er fornøyd, eller når du ser DVD/Blu-ray også?

Da jeg kjøpte 5090, var jeg ikke fornøyd med bilde som kom fra Technisat HD tuneren. Fant til slutt ut at tuneren skalerte opp bilde til 1080. Da jeg slo av den, og fikk signalet ubehandlet gjennom tuneren blei det bedre. TVen gjør en bedre jobb med skaleringen.
    Det er kun når jeg ser tv...
    Når jeg ser blu-rayfilmer så er bildet så og si perfekt.

Men jeg merket som sagt forskjell på 5090 og 5090H.. Den andre var bedre..
    Byttet tv kun fordi skjermen ble knust på den andre. For det er vel strengt tatt ikke store forskjeller på H eller ikke H...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun når jeg ser tv...
    Når jeg ser blu-rayfilmer så er bildet så og si perfekt.

Men jeg merket som sagt forskjell på 5090 og 5090H.. Den andre var bedre..
    Byttet tv kun fordi skjermen ble knust på den andre. For det er vel strengt tatt ikke store forskjeller på H eller ikke H...
    Da bør du nok sjekke innstillingene for bildebehandling på tuneren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar.
    Jeg skal prøve å finne ut av dette.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noe av det samme som deg. Når jeg kjøpte KRP500M ble ikke 100% fornøyd med TV bildet (SD-sending). Var ikke wow bilde liksom - litt uskarpt.

Så fikk jeg feil på panelet og det ble byttet. Når jeg fikk TV igjen var den mye bedre på SD sendinger selv om mine oprinnelige stilliger forsatt lå der. Nå skal det også sies at jeg bruker PURE modus som jeg vurderer som overlegen de andre modus og som bare finnes i KRP serien.

Tror den trenger en justering av en proff.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror den trenger en justering av en proff.
    Det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig når 5090 er et av få TVene som ser veldig bra ut med fabrikkinnstillinger. Dyrt er det sikkert også?
    Jeg kjører selv på standard, og er kjempefornøyd. Det er helt sikkert mulig å få det bedre, men det er ikke behov for det for min del.

Det kan nok være litt forskjell på panelet fra TV til TV også selvfølgelig, men jeg mest trua på at det er tuneren som er problemet her.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta en runde med DVE kalibreringsdisk

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?
    Det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig når 5090 er et av få TVene som ser veldig bra ut med fabrikkinnstillinger. Dyrt er det sikkert også?
    Jeg kjører selv på standard, og er kjempefornøyd. Det er helt sikkert mulig å få det bedre, men det er ikke behov for det for min del.

Det kan nok være litt forskjell på panelet fra TV til TV også selvfølgelig, men jeg mest trua på at det er tuneren som er problemet her.
    Mye mulig det er forskjelle panel til panel, men har ikke lest at dette er et tema, så det tror jeg ikke mye på. Med proff mener jeg en som har tilgang til innstillinger via kalibreringsporten, som vi dødelige normalt ikke har.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noe av det samme som deg. Når jeg kjøpte KRP500M ble ikke 100% fornøyd med TV bildet (SD-sending). Var ikke wow bilde liksom - litt uskarpt.

Så fikk jeg feil på panelet og det ble byttet. Når jeg fikk TV igjen var den mye bedre på SD sendinger selv om mine oprinnelige stilliger forsatt lå der.
    Mulig jeg misforstår, men det du har opplevd her tyder vel på at ikke alle er like heldige med panelet i TVen? Du hadde tydeligvis et som ikke ga optimalt bilde. Det er ikke sikkert dette er et enestående tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tildels ganske store forskjeller fra tv til tv har jeg funnet ut via kalibrering.

De har jo tolleranser å jobbe ut fra selv om de ikke sier at det er forskjell-hvorfor er da KRP en god del bedre enn 5090(H) når det skal være det "samme" panaelet iflg Pio? Hvis en flytter over innstillinger fra KRP til 5090 så er det ofte at bilde ikke blir i nærheten så bra som på KRP. Vi prøvde dette hos en kompis som har KRP og 5090.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår, men det du har opplevd her tyder vel på at ikke alle er like heldige med panelet i TVen? Du hadde tydeligvis et som ikke ga optimalt bilde. Det er ikke sikkert dette er et enestående tilfelle.
    Vet ikke om det var panelet eller kalibreringen. Når jeg fikk skiftet panelet hos Pioneer uttrykte jeg at jeg var bekymret for om TV ble riktig kalibrert. Det trengte jeg ikke bekymre meg for sa karen hos Pioneer, Rakstad (?), og det stemte 8) . Det var i alle fall bedre enn det som kom fra fabrikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det var panelet eller kalibreringen. Når jeg fikk skiftet panelet hos Pioneer uttrykte jeg at jeg var bekymret for om TV ble riktig kalibrert. Det trengte jeg ikke bekymre meg for sa karen hos Pioneer, Rakstad (?), og det stemte . Det var i alle fall bedre enn det som kom fra fabrikk.
    Det var sikkert produktsjef hos Pioneer, Finn Urianstad.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var sikkert produktsjef hos Pioneer, Finn Urianstad.
    Nop, sjekket nettopp mail på jobb - han het Einar Rakstad - hyggelig kar forøvrig og god service når først ulykken var ute....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd innstillingene som er nevnt over, men dette er til en 5090 tv, menyen er annerledes på 5090H.

Hvor kjøper jeg en kalibreringsdisk?
    Hvor mye koster den?

Jeg har snakket med Rakstad hos Pioneer, men ble ikke så mye klokere....

Ble ikke noe bedre da jeg prøvde å stille på tuneren heller...

Jeg vil forresten også skryte av Rakstad, han er hjelpsom og hyggelig.

Men jeg var misfornøyd første gang jeg hadde tv'en inne til rep. Da skulle de bytte panel, p.g.a. en svart søyle som dukket opp på skjermen.
    Da tok det lang tid, 2 mnd før jeg fikk tv tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, hjelper det å kalibrere når tv'en har supert bilde når jeg spiller Blu-ray? Er det da vits å prøve å kalibrere?

Jeg har ikke mye peiling på dette... Men håper noen kan hjelpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke noe bedre da jeg prøvde å stille på tuneren heller...
    Hvilken tuner har du? Hvilke valg kan du foreta når det gjelder oppløsning?

Er det kun SD bilder som er dårlig? Har du prøvd DVD?

Du har egentlig ikke sagt så mye om hva du ikke er fornøyd med. Kan du spesifisere hva det er med bildet som ikke er bra?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, hjelper det å kalibrere når tv'en har supert bilde når jeg spiller Blu-ray? Er det da vits å prøve å kalibrere?

Jeg har ikke mye peiling på dette... Men håper noen kan hjelpe.
    Du er inne på noe der.... Du får imidlertid en ide om riktig bilde ved å kalibrere fra en dvd/blu-ray først. Forøvrig synes jeg malene som finnes på AVSForum er vel så bra som de som DVE skivene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inne på noe der.... Du får imidlertid en ide om riktig bilde ved å kalibrere fra en dvd/blu-ray først. Forøvrig synes jeg malene som finnes på AVSForum er vel så bra som de som DVE skivene.
    Du har ikke tilfeldigvis en link ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •