Ny TV min. 60"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV min. 60"

Har nå haft Sony KDF-50E2010 i noet år. Ska nå kjøpe ein større tv. Tenkt at den ska va minst 60" . Ska kun brukes til vanligt tv bruk,film og sport og nyheter, Noen der kan rekommendere ein bra , ikke kjempedyr, tv som passer til dette? Får signal via parabol. Har ike HD-boks.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av skåne
    Har nå haft Sony KDF-50E2010 i noet år. Ska nå kjøpe ein større tv. Tenkt at den ska va minst 60" . Ska kun brukes til vanligt tv bruk,film og sport og nyheter, Noen der kan rekommendere ein bra , ikke kjempedyr, tv som passer til dette? Får signal via parabol. Har ike HD-boks.
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk Er en LG HER 60 TOMMERS TIL 21.000!Dette burde nok duge

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats heller på projektor og lerret.
    Større og like dyrt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk Er en LG HER 60 TOMMERS TIL 21.000!Dette burde nok duge
    Den er 1000 kroner billigere på komplett...
    Dette er i særklasse den billigste 60"+ modellen av årets modeller, ingen state of the art TV, men gode anmeldelser og sikkert svært mye for pengene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Sats heller på projektor og lerret.
    Større og like dyrt...
    Dette er jeg uenig i. Velg ikke proje i stedet for TV. Velg proje OG TV.
    TV eller projector?
    Ja takk, begge deler..
    Da jeg kjøpte min første proje for mange år siden, kastet jeg ut TV'n og skulle benytte projen til alt. Dette fungerte forsåvidt greit. Men det er litt "hassel" å mørklegge rommet hver gang man skal slå på "TV'n". Da jeg etter ca et års tid hadde slitt ut projelampa og måtte kjøpe ny til ca 4000kr, bestemte jeg meg for å skaffe ny TV også til vanlig sløvtitting. Og siden har jeg benyttet TV til TV-titting og proje til film og "special events". Det fungerer utmerket

Et annet negativt moment med å kun benytte proje er at det tar litt av magien bort. Man blir vant til den store skjermen.
    Jeg har selv en 47" TV til vanlig TV-titting. Men selv dette er veldig smått ift 106" lerret. Når den vanlige TV-tittingen foregår på den "lille" TV-skjermen, beholdes den lille følelsen av magi det er å dempe belysningen, trekke ned lerretet og fyre opp projen. Man får popkornfølelse med en gang. Det blir litt som proje = lørdag og TV = hverdag..

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette er jeg uenig i. Velg ikke proje i stedet for TV. Velg proje OG TV.
    TV eller projector?
    Ja takk, begge deler..
    Da jeg kjøpte min første proje for mange år siden, kastet jeg ut TV'n og skulle benytte projen til alt. Dette fungerte forsåvidt greit. Men det er litt "hassel" å mørklegge rommet hver gang man skal slå på "TV'n". Da jeg etter ca et års tid hadde slitt ut projelampa og måtte kjøpe ny til ca 4000kr, bestemte jeg meg for å skaffe ny TV også til vanlig sløvtitting. Og siden har jeg benyttet TV til TV-titting og proje til film og "special events". Det fungerer utmerket

Et annet negativt moment med å kun benytte proje er at det tar litt av magien bort. Man blir vant til den store skjermen.
    Jeg har selv en 47" TV til vanlig TV-titting. Men selv dette er veldig smått ift 106" lerret. Når den vanlige TV-tittingen foregår på den "lille" TV-skjermen, beholdes den lille følelsen av magi det er å dempe belysningen, trekke ned lerretet og fyre opp projen. Man får popkornfølelse med en gang. Det blir litt som proje = lørdag og TV = hverdag..

Veldig enig i det!

Men ser fortsatt på det å ha en stor tv som moro. Har nå ikke all verden til lerret, på 83" effektive tommer. Og skal gå for tv snart på 50-60" tenker jeg.. gidder ikke kjøpt stort BARE for at det er stort... må være bra også.

Så fornyer jeg meg senere når det er mer plass å leke på med 120" prosjekter kino.

Og med de relativt kostbare timeprisen på en prosjektor, er det greit å spare den til litt.. større saker enn 1830 nyhetene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •