32" til 2499.- Thomson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" til 2499.- Thomson

Sorry at jeg starter nok en tråd om billige 32" til hyttebruk.. Men ser at både Lefdal og Elkjop selger en Thomson 32E92NH22 til 2499 kroner. Skjønner at dette ikke er verdens beste tv, men speksene er hvertfall ikke noe dårligere enn tv`er til 1000 - 1500 mer. Ser også at de selger en lik (nesten vertfall..) for 2999.- Noen som kan se forskjellen på disse?

Eneste jeg kan se er forskjell på denne og Samsung og Philips sin er Høyeste støttede TV-oppløsning 1080p . De andre har 1080i

Noen som kan forklare fort forskjellen på i og p??

På forhånd takk!!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I er linjeflettet (annenhver horisontal linje oppdateres om gangen, først oddetallslinjene og deretter partallslinjene) mens P er progressivt (horisontale linjene tegnes fortløpende).

Alle skjermene har nok panel som viser 1366x768, 720p. Ingen av skjermene er i stand til å vise 1080p slik at dersom man kobler til en Blu-rayspiller kan man la den stå på 720p på denne. Støtten for 1080p blir litt bortkastet på disse da man kan stille på utoppløsningen på alle slike kilder som jeg kjenner til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjeler min egen tråd til litt newbie spørsmål.. "Alle" tv`ene idag er merket HD-ready, men de litt dyrere er Full HD. Hva er forskjellen her?

Som du skrev over ville disse ikke vise mer enn 720, og man kunne stille blue ray spilleren på dette. Er det slik å forstå at bildekvaliteten ikke blir sinnsykt mye dårligere på 720 enn 1080??

Takker for svar. Gjemmer meg bak den gode gamle frasen: Finnes ikke dårlige sprøsmål, bare dårlige svar.. :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Stjeler min egen tråd til litt newbie spørsmål.. "Alle" tv`ene idag er merket HD-ready, men de litt dyrere er Full HD. Hva er forskjellen her?

Som du skrev over ville disse ikke vise mer enn 720, og man kunne stille blue ray spilleren på dette. Er det slik å forstå at bildekvaliteten ikke blir sinnsykt mye dårligere på 720 enn 1080??

Takker for svar. Gjemmer meg bak den gode gamle frasen: Finnes ikke dårlige sprøsmål, bare dårlige svar.. :-)

En HD-readyskjerm er i stand til å vise 720p, altså 1280x720 totalt 921,60 piksler.

En Full HDskjerm er i stand til å vise 1080p, altså 1920x1080 totalt 2,073,600 piksler.

Forskjellen blir høyere pikseltetthet, en skjerm som er HD ready behøver ikke være dårligere enn en som er Full HD. Det er mye mer som avgjør bildekvalitet enn antall piksler. Det er begrenset hvor mye detaljer vi kan se i et bilde hva pikseltetthet angår. Full HD på en 32" ville vært totalt bortkastet da man hadde måttet sitte nesten helt inntil den for å se forskjell på den oppløsningen kontra 720p.

Selv ved en 50" skal man sitte 3m eller nærmere for å se forskjell på 720p og 1080p pga pikseltettheten. Iallefall så lenge man har menneskesyn

Kort sagt, det eneste som skiller 720p fra 1080p er hvor nært man kan sitte skjermen i forhold til skjermens størrelse

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så annonse fra Expert i et innstikk avisen i dag:
    LG 32'' LCD, 32LG2100
    15000:1 dynamisk kontrast
    XD Engine
    LG Product Support for 32LG2100

kr 2999,-

"Kundeavisen gjelder fra torsdag 13/8 til onsdag 19/8..........."

Dette er nok et bedre kjøp enn Thomson

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så litt på denne også.. Er 500 mer, men det er kanskje verdt det? Så en annen tråd her om den, og den er tydeligvis en eldre modell? Er det slik at en billig tv (thomson sin) er bedre enn en 3 år gammel toppmodell?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at de selger en lik (nesten vertfall..) for 2999.- Noen som kan se forskjellen på disse?
    Ser ut til å være samme TV i utgangspunktet, alt er likt når det gjelder panelet og selv kabinettet ned til hver siste mm. Navnene tilsier at de er i samme serie NHH22, men det er mulig at den billigste er høyere modell, skal vi tro bildene har den finere design.

Ja, så litt på denne også.. Er 500 mer, men det er kanskje verdt det? Så en annen tråd her om den, og den er tydeligvis en eldre modell? Er det slik at en billig tv (thomson sin) er bedre enn en 3 år gammel toppmodell?

LGen oppgir høyere kontrast, men skal sant være sagt stemmer nok hverken det kontrastnivået eller det oppgitt av Thomson. Vanligvis får man kjøpe bedre TV-er jo nyere de er i samme prisklasse. Unntak finnes jo, svake og billige modeller kan selges med litt høy pris, mens sterke modeller kan selges med lav pris.

Man får ikke det beste inntrykket av skjermene i butikk, men det skader jo ikke å ta en titt. Aldri vært særlig begeistret for LCD, men om LG-en var toppmodell for bare 3 år siden, synes jeg det er rart at den kun er 50Hz, det samme gjelder de større modellene av LG2100.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kontrastnivå. På TV2 hjelper deg så uttalte en ekspert at de forskjellige produsentene måler kontrastnivået på forskjellige måter så det går ikke an å direkte sammenligne de verdiene som oppgis. Det har blitt et salgstriks rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri vært særlig begeistret for LCD, men om LG-en var toppmodell for bare 3 år siden, synes jeg det er rart at den kun er 50Hz, det samme gjelder de større modellene av LG2100.[/QUOTE]

Mente ikke at nevnte LG var toppmodell for 3 år siden.. Tenkte bare generellt med tanke på utvikling av teknologi. Men når det sies, så er nok LG en eldre modell, ikke noen ny..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Lefdal for å se på denne Thomson tv`en.. Var innom for et par uker siden og bare så fort på den, men når den er til denne prisen ville jeg ta en nøyere titt. Fant ikke tv`en, og spurte en selger om de hadde den utstilt. Og da opplever jeg det jeg desverre ofte gjør.. Selgeren nærmest himler med øynene når jeg spørr om den er bra. Ja, jeg er ikke retard, jeg skjønner jo at den billigste tv`en i sjappa ikke er verdens beste, men man kan jo sammenligne med andre modeller i lavprisklassen. Inntrykket han gav meg var at den hadde de ikke ute lenger, den var bare budsjettklasse o.s.v Jeg går ikke inn i en Porchebutikk og spørr om den nye Lada`n er noe bra.. Men Lada`en funker sikkert fint til å kjøre til butikken og tilbake og vel så det.

Blir litt provosert av selgere som ikke klarer å sette seg inn i kundens behov. Han kunne godt sagt at tv`en var ræva i forhold til samsungen til 500 kr mer, og at den var 1000 ganger bedre. Det hadde vært helt fair.

Får ta en tur på expert imorra og se på LG sin.

Takker igjen for flott respons! Vi newbies trenger dere.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spør du meg, så hadde 32lg3000 store mangler

Titt på tven før du kjøper den, gjerne via antenne signal på rikstv\canal digital etc. Følg nøye med på bildet, så ser du et etterslep og en oppdatering av bilder som har delay. Man ser på tv med lagg. Vanskelig å forklare, men i det mediet går fra hastighet til stillestående, spesielt på tegnefilmer, så ser man det lett.

Om dette er likt på lg2100 vet jeg ikke, men skulle tro det, og da ville jeg holdt meg unna!!!! For dette blir man sprø av hvis man følger med.
    Kan ikke tro jeg har vært uheldig, da jeg har sett samme problemet på 4 tver.

Nei, billigst er billigst for en grunn, gå opp i pris...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger denne diskusjonen med stor interesse

Hva er den "beste" billige 32" Tv`en da? Om man går litt opp i pris?

Skal ha en ekstra tv på en liten tv stue, trenger ikke være det beste , men orker ikke "heng" i bildet som det snakkes om her i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt Thomson-tv'en fra Elkjøp for å ha som en billig nr2-tv til ungene i tv-stua (med parabol, dvd, xbox og pc). Frakt er på 149 kr.

Har tenkt slik at det verste som skjer hvis jeg finner den ubrukelig etter noen dagers testing, er at jeg må betale returporto ved tilbakesending.
    Det er etter min mening verdt å prøve, til den prisen! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Expert nå, og Lg tv`en var utsolgt i hele Oslo. Hadde visstnok noen igjen i Bergen. Var ny i vår, men selvfølgelig den billigste modellen..

Tenkte jeg også kjører en test på Thomson sin til 2500 og henter på Lefdal. Ingen frakt, og man har vel greie betingelser på internettkjøp om den skulle være skikkelig ræva?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr

Skal ha en ekstra tv på en liten tv stue, trenger ikke være det beste , men orker ikke "heng" i bildet som det snakkes om her i tråden.
    Tror nok 100Hz er det du da ønsker deg.
    F.eks denne:
    Sony LCD TV BRAVIA KDL-32W5500 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Expert nå, og Lg tv`en var utsolgt i hele Oslo. Hadde visstnok noen igjen i Bergen. Var ny i vår, men selvfølgelig den billigste modellen..

Tenkte jeg også kjører en test på Thomson sin til 2500 og henter på Lefdal. Ingen frakt, og man har vel greie betingelser på internettkjøp om den skulle være skikkelig ræva?
    Var ute på tur tidligere i dag, er tomt i Bergen også...
    Var noen i Stavanger fikk jeg vite... :roll:

Men har nå heller fattet interesse for en Philips 32" LCD-TV 32PFL5404H som virker bra. Litt dyrere da med rundt 3700.- men er alikevel 2000 rimeligere enn forrige års modell av samme TV som har fått en del bra kritikk.

Nettulf

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr

Det er flere ulemper med de billige selvsagt, 50hz fører til flimmer, men det vises ikke så mye på en 32" som på større TV. LCD og etterslep går hånd i hånd pga LCDpanelenes responstid. Selv Philips sin nye 21:9 til 40.000 kr sliter fælt med etterslep i bildet, oppgir 1MS responstid. Toshiba har nå lansert noen som skal få bukt med dette, samt at de kommer med 30" OLED nå i høst.

Toshiba Regza RV635 Fri frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreA
    Jeg har bestilt Thomson-tv'en fra Elkjøp for å ha som en billig nr2-tv til ungene i tv-stua (med parabol, dvd, xbox og pc). Frakt er på 149 kr.

Har tenkt slik at det verste som skjer hvis jeg finner den ubrukelig etter noen dagers testing, er at jeg må betale returporto ved tilbakesending.
    Det er etter min mening verdt å prøve, til den prisen! :-)

Si fra når du får den, og fortell litt hvordan den er.. Takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått tv-en, og har testet den litt med 'Transformers' og 'Oppdrag Nemo' på dvd med HDMI.

Utseendet er helt greit, med glossy ramme og en slags antirefleksbehandling på skjermoverflaten. Bordstativet er imidlertid av tynn, kjip plastkvalitet.

Det er norsk bruksanvisning, og norsk språk på tv-en.

Bra utstyrt med kontakter bak og på siden. Jeg tok noen bilder, men noen av disse ble dessverre uskarpe (dritkamera!)

Lyden er bra. Ikke super, men heller ikke elendig. Mulighet for justering av bass/diskant, og for en 'wide stereo', som jeg foretrakk å ha på.

Bildet er litt mer vanskelig å bedømme for min del. Jeg har ikke mye erfaring med å teste tv-er, men jeg prøvde meg litt fram med de justeringsmulighetene som er tilgjengelig, og jeg syns at det tidvis ble svært gode bilder. Bra farger, kontrast og skarphet, og ikke for unaturlig hudfarge.
    Raske actionscener fungerte bra. Ikke noe hakking eller etterslep som jeg kunne se.

I Nemo så jeg derimot noe som jeg ikke var så fornøyd med: I scenene under vann ble det ofte 'pixlete' og dårlige fargeoverganger, slik som man kan se på filmer som er komprimert i f.eks .avi-format, når det er mørke scener. Fiskene fikk også en slags 'aura' rundt seg, som jeg ikke tror skal være i filmen.
    Dette syns jeg var pussig, i og med at dagslysscenene i samme film var svært bra...

Jeg prøvde med bytte av hdmi-kabel til en kortere, men det hjalp ikke.
    Prøvde også å endre oppløsningen på dvd-spilleren (Auto, 720p, 1080i og 1080p). Vet ikke om dette er vanlig på LCD-skjermer. Jeg har en Panasonic 42" plasma fra før, og der har jeg ikke sett slike ting på den.

Alt i alt syns jeg det er et bra kjøp for 2.500, så jeg tror ikke jeg blir å sende den i retur. Den er ikke så ille som jeg kanskje fryktet, men nå har jeg heller ikke sett på de tv'ene som er en tusenlapp dyrere. De kan jo være merkbart bedre, for alt jeg vet.

Håper infoen og bildene er til nytte for noen av dere. :-)
    Mvh Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert!! Godt du ble fornøyd med tanke på prisen. Prøvde å få sett denne i butikken, men INGEN har den utstilt. Nå selges den til 2999, og da venter jeg heller på at de klasker samsungen eller LG til samme pris snart. (Håper jeg da..)

Men tror den var fin til 2500.-

Takk igjen!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •