Plasma eller led fra samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller led fra samsung?

Hei, skal ha en TV skal brukes 95% til film, spill/ps3 og PC. Egentlig lå budsjettet først på under 10.000, men har nå fått et såpass bra tilbud at jeg tror jeg må vurdere å gå opp litt for å få litt ordentlig.

La oss se på alternativene:

Samsung 46" LED
    Samsung 46" LED Ny pris: 18.000. Får den til 13.500 kr.

Samsung 58" PLASMA
    Samsung 58" plasma-TV Ny pris: 30.000. Får den til 15.000 kr.

Egentlig liker jeg LED veldig godt, krystalklart bilde. Men så frister det også med en 58", dog er det da plasma Blir disse TVene overkill for mitt bruk, burde jeg gå for LEDen eller Plasmaen?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel....15000 for PS58B855 burde gjøre valgelig VELDIG ENKELT. Jeg valgt PS50B855 foran LED og angrer ikke. Jeg er veldig fornøyd med min! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    vel....15000 for PS58B855 burde gjøre valgelig VELDIG ENKELT. Jeg valgt PS50B855 foran LED og angrer ikke. Jeg er veldig fornøyd med min! :-D
    Hehe det er en god pris ja, selvom 15.000 er i overkant mye synes jeg for en TV generelt da, driter ikke penger liksom :P

Men hvordan er det med innbrenning på denne modellen? Kommer jo til å spille en del og sånt ..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun midlertidig, men forsvinner i løpet av få min... HVIS det er blir innbrennning da... Jeg har ikke opplevd det på spill enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Hei, skal ha en TV skal brukes 95% til film, spill/ps3 og PC. Egentlig lå budsjettet først på under 10.000, men har nå fått et såpass bra tilbud at jeg tror jeg må vurdere å gå opp litt for å få litt ordentlig.

La oss se på alternativene:

Samsung 46" LED
    Samsung 46" LED Ny pris: 18.000. Får den til 13.500 kr.

Samsung 58" PLASMA
    Samsung 58" plasma-TV Ny pris: 30.000. Får den til 15.000 kr.

Egentlig liker jeg LED veldig godt, krystalklart bilde. Men så frister det også med en 58", dog er det da plasma Blir disse TVene overkill for mitt bruk, burde jeg gå for LEDen eller Plasmaen?
    Dæven, hvor har du fått et sånt tilbud på 58B855??
    Foreslår at du lar meg kjøpe den største Samsungen, så skal du i stedet få min 6 mnd gamle Panasonic TH42PX80 + en saftis, helt gratis!
    Men om du skal spille mye PS3 og PC så bør du vurdere en LCD skjerm siden Samsung er litt mer utsatt for innbrenning enn Panasonic eller Pioneer.
    Om ikke hadde jeg helt klart gått for plasma, selv om de bruker endel mer strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er ikke 100 % bekreftet enda da, men burde jeg virkelig slå til på plasmaen isdenfor? Plasma er jo .. litt gammelt da :P LED er liksom the shit i dag

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Banner kanskje i "Kjærka" nå...LED ser jo vannvittig flott ut i butikken...når de digitale trailerene for LED TV ruller og går.....er ikke like imponert når TV bildet blir slått på...er for mye grått i bildet syns jeg...så en LED tv som surret avgårde med Max Manus på Blue Ray....siste Touchen manglet syns nå jeg da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Banner kanskje i "Kjærka" nå...LED ser jo vannvittig flott ut i butikken...når de digitale trailerene for LED TV ruller og går.....er ikke like imponert når TV bildet blir slått på...er for mye grått i bildet syns jeg...så en LED tv som surret avgårde med Max Manus på Blue Ray....siste Touchen manglet syns nå jeg da
    Okei, men TV bildet for min del er lite viktig da den skal brukes 95% til tilkobling av konsoll, pc og blueray/annen film.

Akkurat den LED-tven har jeg selv sett i butikk, og tror faktisk jeg aldri har sett et så klart bilde før, da de viste både Bie filmen og snikskytter, begge to så helt sinnsykt ut. Derfor lurer jeg på om 58" plasmaen er verdt det.. eneste som virkelig frister med den er jo egentlig størrelsen, men vet ingen ting om bilde

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Hehe, er ikke 100 % bekreftet enda da, men burde jeg virkelig slå til på plasmaen isdenfor? Plasma er jo .. litt gammelt da :P LED er liksom the shit i dag
    Så du er av den typen som går etter der siste hipe ?

Tror nok Plasma holder koken forsatt og kan neppe omtales som gammeldags. Hvis du sjekker litt så har de fleste her på forumet, med lang erfaring, plasma. Led har ikke overbevist meg så langt - riktignok gjør det LCD'n sort, men sliter forsatt med gradering av sort i mørke sener. Mao, gjør seg godt i butikken men faller litt igjennom på film i en sen kveldstime.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en pm om du ender opp med led tv'en og fortsatt har mulighet til å få plasmaen for 15k... Jeg kjøper!!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbeltpost*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så du er av den typen som går etter der siste hipe ?

Tror nok Plasma holder koken forsatt og kan neppe omtales som gammeldags. Hvis du sjekker litt så har de fleste her på forumet, med lang erfaring, plasma. Led har ikke overbevist meg så langt - riktignok gjør det LCD'n sort, men sliter forsatt med gradering av sort i mørke sener. Mao, gjør seg godt i butikken men faller litt igjennom på film i en sen kveldstime.
    Må ikke være siste, men det er vell ganske sant at LED er mer fremtidssikkert enn det meste om dagen. Som sagt tidligere, har den LEDen jeg sett på vist meg bedre bilder enn noe annen tv jeg har sett i mitt liv, og derfor legge på 2000 for en samsung jeg aldri har sett synes jeg er litt risky, selvom det sikkert er en god tv da men 2000 er jo litt penger også, men greier ikke å bestemme meg

Er det forsatt slik at plasma kun kan stå, og ikke ligge? Tenker litt på frakt og sånt( 58" er litt for stor for bilen tror jeg)

Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Send meg en pm om du ender opp med led tv'en og fortsatt har mulighet til å få plasmaen for 15k... Jeg kjøper!!
    Hehe, det er nok desverre umulig :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •