Samsung LE46B535 VS LG 47 LH3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46B535 VS LG 47 LH3000

Kjøpe TV er vanskelig....Samsung LE46B535 og LG 47 LH3000 er temmelig lik i specs Ser at Samsung har en best i test på dinside, men hvilken skal en kjøpe....alternativt LG LH4000 der er det 100Hz også...om dette har noe hensikt da
    Gi meg råd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LH4000 og B535 på Elkjøp

Jeg var å kikket på 47lh4000 og 40B535 på Elkjøp i går. Er på jakt etter en tv nummer 2 som nesten bare kommer til å bli brukt til xbox360. Jeg syns begge to ga veldig bra bilde til den prisen. (gitt at man kjøper på nett og får det mye billigere)

Hvis man ikke skal se masse fotball og sport er ikke 100hz nødvendig. Jeg syns det ødelegger filmen siden det ser ut som nyhetene har vært å filmet, men det er vel noen som liker dette også. Kan jo selvfølgelig slå av den funksjonen da.

Ble litt skeptisk til bildebehandlingen på LH4000. Det var antydning til litt skurr innimellom, men nå skal det sies at han som demonstrerte var veldig ivrig for å vise alle funksjonene på denne tv'en og skrudde full guffe på alt som var. :-? Ble fortalt at det var en bedre tv enn samsungen siden den hadde masse funksjoner og bedre farger, men er ikke helt overbevist.

Skulle likt å høre om noen andre har testet LH4000 etter litt ordentlig kalibrering. Den har nok litt potensiale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av 42LH4000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..kjøpe tv er vanskelig. Men når valget er mellom LH4000 og B535, er det nok litt enklere.

Sider som dinside, dingz osv. tester så få paneler at stort sett hver gang det dukker opp en test, så har det kommet noe nytt inn i markedet som gjør den til "et godt kjøp". Problemet er bare at bredden i markedet får ikke prøves mot hverandre, så det er kun det panelet som blir testet som kan framstå som en teoretisk vinner...

(Så kan du jo spørre deg hvorfor akkurat dette panelet ble testet av dinside. Uten at jeg påstår noe, så er det jo betenkelig at Komplett ASA (Mpx, komplett.no) er den eneste med stort lager og matchpris av akkurat dette panelet etter testen på dinside...)

Samsungs B535 er sikkert en grei TV. Det er veldig lite info å finne om den (B530, som den heter utenfor landets grenser), men det jeg har funnet er at den bl.a sliter med etterslep.

Mitt tips er at LG42LH4000 til den nette pris av 6500 er et røverkjøp
    Testen som nevnt over er gjort av gutter som tester paneler daglig, og de vet hva de skal se etter i forhold til bredden i markedet. B535 hadde nok neppe gjort det like bra.. (spekulasjon)

Faktum er at LG'n har funksjoner og spesifikasjoner som skrider ut over sin prisklasse. Den har 100hz for de som liker dette (og selv med funksjonen av, gjør den det bra mht etterslep). Den har et avansert kalibreringsverktøy, mer tilkoblinger for ikke å nevne USB.
    Gjennom en servicemod kan man t.o.m enkelt aktivere divx HD avspilling gjennom USB på TV'n - en funksjon egentlig eksklusiv til den dyrere storebroren LH5000.

Spesielt setter jeg pris på at dette er et panel mange kommer med erfaringer med, så det er en utprøvd TV - i motsetning til B535 hvor stort sett det eneste jeg kan støtte meg til er en mangelfull test. Bare det å finne ut hva kontrastnivået er fremstår som vanskelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjøpte LG47 lh4000 på elkjop, koblet til og ble utrolig imponert, har alltid hatt sansen for samsung, men denne var en fornøyelse å se på, flotte farger utrolig god kontrast og en finish som bør etterstrebes.

det værste var at prisen på elkjop 13995.- og komplett 9640.- var et seriøst stort sprik.

netshop har også denne prisen mens lefdal setter den til 14990.-

Tror det er noen som har bommet totalt. uansett får jeg forskjellen i prisen igjen hos elkjop og kan fryde meg med en drøm av en LG skjerm

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feilprosent

I følge selgeren på elkjøp som jeg snakket med her en dag så var det mindre feilprosent på LG enn på Samsung,men så var det dette med design da. Der er jo samsung mestere og dessuten de eneste som så vidt jeg vet har mulighet for trådløs tilkobling til nett eller pcer hjemme. Det siste vil være viktig for meg når jeg skal velge tv i løpet av høsten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d_stenvig
    Gjennom en servicemod kan man t.o.m enkelt aktivere divx HD avspilling gjennom USB på TV'n - en funksjon egentlig eksklusiv til den dyrere storebroren LH5000.
    Litt off-topic:

Vet du om dette funker på LH3000 og ?

Kan også legge til at LH3000 visstnok skal være bedre på spill, da den skal være hakket bedre på input lag (mest til Coffey, som skulle bruke skjermen til X360).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •