Panasonic TX-P42X10 , uutholdelig støy fra tv'en ! Hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P42X10 , uutholdelig støy fra tv'en ! Hjelp...

Hjalp min mor med å bestille nytt tv her i uken, og i dag var det på plass.

Som overskriften sier, tv'en støyer unormalt mye. Hører det lett på 4 meters avstand. Volumet må godt opp på skalaen om jeg ikke skal registrere støyen.

Dette skal da ikke være normalt ? Har selv Panasonic PV70 i stuen og den er tyst som graven. Har også hatt en 50" plasma fra lg som også var helt stille.

Har også koblet bort alt av annet utstyr (dekoder fra lyse), støyen kommer med en gang tv'en stås på.

Noen som har vert ute for tilsvarendes på samme modell ?

Bør vi returnere tv'en asap (Reklamasjon ?) ? (kjøpt hos komplett)

Takker for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalp min mor med å bestille nytt tv her i uken, og i dag var det på plass.

Som overskriften sier, tv'en støyer unormalt mye. Hører det lett på 4 meters avstand. Volumet må godt opp på skalaen om jeg ikke skal registrere støyen.

Dette skal da ikke være normalt ? Har selv Panasonic PV70 i stuen og den er tyst som graven. Har også hatt en 50" plasma fra lg som også var helt stille.

Har også koblet bort alt av annet utstyr (dekoder fra lyse), støyen kommer med en gang tv'en stås på.

Noen som har vert ute for tilsvarendes på samme modell ?

Bør vi returnere tv'en asap (Reklamasjon ?) ? (kjøpt hos komplett)

Takker for hjelpen.
    Hei. Du må benytte deg av angreretten, slik at du slipper å måtte argumentere på "subjektivt grunnlag", dvs. opplevelsen av støy. Jeg har eid nesten alle plasma-skjermene til Panasonic siden 2003/2004, og de er svært få som gir elektronisk "buzzing". Men selv om jeg ikke har eid X10, så skal heller ikke den støye så mye som du beskriver. Jeg ville sendt den i retur ASAP!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Trodde ikke vi kunne benytte oss av angreretten da tv'en nå er brukt i noen timer ?

Er enig i at støy er en subjektiv sak, men denne støyen er faktisk så merkant at jeg hadde aldri gitt meg på et utsagn ala "det er vanlig at plasmaer støyer littegrann" utsagn fra support.

Men usansett, får forsøke meg med angreretten først. Men hvordan funker dette da hun tross alt vil ha ny tv. (samme modell) ?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du benytter angreretten får du pengene tilbake og kan fritt velge å kjøpe ny TV. Da bestiller du evt en lik TV på nytt eller finner deg en annen modell et annet sted

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man må vel betale frakt tilbake om man benytter angreretten? Er ikke billig å sende en plasmaskjerm over lengre avstander. Om du får medhold i av TV'en ikke er som den skal får du ingen utgifter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens.

Virker iallefall som at tv'en ikke er som den skal være. Er vel ikke værre enn at jeg prøver meg først på reklamasjon, skulle ikke dette fungere så kjører vi angrerett. Frakta var ikke mer en ca 300 så om vi må ty til angreretten så er det levelig

Så det skal ikke bety noe at tv'en er "brukt" mht angrerett ?

**Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. **

Komplett kan jo slå denne i bordet...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tatt den på reklamasjon. Loven om angrerett sier at varen skal returneres i tilnærmet sammen stand som da den ble mottatt. Det står ingenting om at den ikke kan være tatt i bruk.

Angrerett på varer (bokmål) -

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om tven har vert pakket opp kan en ikke bruke angrerett iflg komplett....her må man vel kanskje bruke reklamasjon....men er her i slike tilfeller en ser hvor greit det hadde vert å henta tven på nærmeste Elkjøp e.l.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Om tven har vert pakket opp kan en ikke bruke angrerett iflg komplett....her må man vel kanskje bruke reklamasjon....men er her i slike tilfeller en ser hvor greit det hadde vert å henta tven på nærmeste Elkjøp e.l.
    Satser på reklamasjon ja.

Hadde bare elkjøp hatt tv'en tilgjengelig i butikk så hadde vi valgt det alternativet. Her på vestlandet så var alle elkjøp butikker tomme for nevnte tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •