Hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken er best?

Skal gå til innkjøp av ny tv. står mellom to stk.
    En LCD og en Plasma til lik pris.

Link:

Elkjøp - Philips 42" LCD-TV

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV

Takker for raske svar!

Dette skal jeg bruke Tven til: Mest for å se på tv og film, men selvfølgelig noe til pc og spilling seinere. vurderer å koble til høytalere/m subw.

Hvilken ville dere kjøpt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic.. uten tvil! Ikke super på PC bruk, men til alt anna .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Panasonic.. uten tvil! Ikke super på PC bruk, men til alt anna .
    hurtig svar a gitt! Og du har en klar mening, det liker jeg.

Har sett lenge på Plasmaen synes den virker ganske grei. Men skulle tru LCD var bedre, spesielt siden det er full hd osvosv. men vet at man ikke alltid skal høre på det der. Hvorfor ville du valgt Panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kun et svar på ditt siste spørsmål og det er kvalitet på bildet.
    full hd ser du ikke forskjell på når du handler slik en liten skjerm. tror ikke du klarer å se forskjell på 480p eller 1080p heller.

skal du ha lcd med bra bilde må du opp i minimum 15000 spenn, men du kan være uheldig da også.

det du kan gjøre er å kjøpe begge 2, så leverer du det ene tilbake som du ikke likte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    det er kun et svar på ditt siste spørsmål og det er kvalitet på bildet.
    full hd ser du ikke forskjell på når du handler slik en liten skjerm. tror ikke du klarer å se forskjell på 480p eller 1080p heller.

skal du ha lcd med bra bilde må du opp i minimum 15000 spenn, men du kan være uheldig da også.

det du kan gjøre er å kjøpe begge 2, så leverer du det ene tilbake som du ikke likte

Haha du gjør det vanskelig for meg! : p

Siden det nesten ikke blir nesten noe forskjell på bildene siden begge er forholdvis små skjermer, 42" så tror jeg går for LCD Phillips, den får jeg bedre lyd ut av når jeg kobler til anlegg. men har fortsatt en natt å tenke på

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det virkelig si at du velger TV ut ifra LYD ?? Merkeligste grunn jeg har hørt for et TV-kjøp, særlig når du skal kjøre lyden gjennom et anlegg allikevel....

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått dette riktig? Philips har bedre lydsystem, derfor får du bedre lyd i anlegget når du fører lyden gjennom TV-en?

Forøvrig er plasma fortsatt det beste valget for oss som ser mye TV og film, i hvert fall i de lavere prisklassene. Men Philipsen er sikkert en bra allrounder. Det tror jeg Panasonicen også er, forresten. Selv bruker jeg en ett år gammel Samsung plasma med XGA-oppløsning til alt. Dvs. HD/Blu-ray, media-PC (skriver på den nå, faktisk), PS3, XBOX 360, m.m. Savner ikke høyere oppløsning eller skarphet. Derimot hadde jeg ikke tatt skade av litt bedre sortnivå. Og det har jo Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke bilde brenne seg inn i tven på plasma? hvis det samme bilde står på for lenge

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte plasma er utsatt for innbrenning, som min Samsung. Men da er det snakk om midlertidig innbrenning. Retention på engelsk. Min er følsom for hvit tekst på sort bakgrunn, eller lengre tids pausebilde. Lettere avtrykk forsvinner etter få sekunder. Tyngre avtrykk etter få minutter. Merkelig nok er det veldig lite eller ingen innbrenning av spill eller blandet PC-bruk. TV-en har stått på i timevis med det samme PC-bildet, ingen problemer.

Permanent innbrenning forekommer kun dersom en TV viser det samme bildet sammenhengende i flere døgn.
    Panasonic er veldig bra på innbrenning. Mye bedre enn Samsung og LG, for eksempel.
    På ny plasma, still kontrasten lavt, 50 er bra, så slipper man problemer. Etter hvert kan kontrasten justeres opp etter behov.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ånei, ikke enda en plasma vs LCD debatt. Begynner å minne om disse kabeltrådene etterhvert :twisted:

Plasma gir generelt best bildekvalitet for pengene. LCD (LED) begynner å koste før det virkelig blir bra! Skal du se på TV i en vanligvis fullt opplyst stue, bruke den mye til PC eller gaming og ikke gidder å være barnevakt (innbrenning) kan du vurdere LCD.

Jeg ville ikke kjøpt noen av de nevnte skjermene, men måtte jeg velge ville det blitt Panasonic plasma pga bildekvalitet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magron
    Kan ikke bilde brenne seg inn i tven på plasma? hvis det samme bilde står på for lenge
    Jo!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Ånei, ikke enda en plasma vs LCD debatt. Begynner å minne om disse kabeltrådene etterhvert :twisted:
    Hehe! Grunnet alle de mer eller mindre seriøse diskusjonene rundt emnet de siste årene, synes vel nyansene mellom kabeltråder og plasma kontra LCD-tråder å være utvisket for de trøtteste av oss. Men det er unødvendig med nok en debatt/opplysningstråd rundt dette. Nye eller eksisterende, uvitende brukere bør heller foreta et forumsøk etter informasjon. (Samt øve seg opp til å filtrere bort fanboy-innlegg.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hehe! Grunnet alle de mer eller mindre seriøse diskusjonene rundt emnet de siste årene, synes vel nyansene mellom kabeltråder og plasma kontra LCD-tråder å være utvisket for de trøtteste av oss. Men det er unødvendig med nok en debatt/opplysningstråd rundt dette. Nye eller eksisterende, uvitende brukere bør heller foreta et forumsøk etter informasjon. (Samt øve seg opp til å filtrere bort fanboy-innlegg.)
    hehe har faktisk tatt en liten vending i valget mitt nå.

Var innom Elkjøp i stad for å se på phillipsen. Bildet var veldig bra, virket som bildet på den var bedre enn de fleste andre i samme priseklasse++. Men ble skuffet over designet, litt "klumpete" og ikke så elegant, samtidig synes jeg bildet var litt matt, altså fargene var ikke så friske som på andre Tv`er. så nå stusser jeg mere på panasonicen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrozz
    hehe har faktisk tatt en liten vending i valget mitt nå.

Var innom Elkjøp i stad for å se på phillipsen. Bildet var veldig bra, virket som bildet på den var bedre enn de fleste andre i samme priseklasse++. Men ble skuffet over designet, litt "klumpete" og ikke så elegant, samtidig synes jeg bildet var litt matt, altså fargene var ikke så friske som på andre Tv`er. så nå stusser jeg mere på panasonicen.
    Et ukalibrert (fabrikkinnstilt/show-innstilt) TV i et butikk-lokale vil være misvisende.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Helt enig i den ihvertfall... Finnes mange bra tråder og poster om emnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller du skal gå for denne samsungen i stedet Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40B535

Har hatt denne Tv-en en stund nå, og må si jeg er innponert mtp prisen. Super til film, vanlige tv-sendinger, spillkonsoll og ikke mist til bruk av pc. Finner knapt en feil. Jeg fikk bekreftet at dette var en kjempe TV da jeg leste testen på dinside.Samsung LE40B535 - DinSide Data

Penere enn philipsen og panaen er den også!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig er ikke overbevist om at firkantdesignet med rød strek vil ta seg like godt ut i stua som på gutterommet, særlig etter et par måneder, eller når man måtte bli lei av det. Da er Panasonic langt tryggere med sitt kjedelige men elegante og tidløse design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at jeg har blitt lei av utseendet til panasonicen med en gang rett etter å ha pakket den ut. Men det er jo en smaksak selvfølgelig, som alt annet.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg. Og noen har jo et større behov enn andre for å tilføre hverdagen litt spenning. Jeg vurderer for tiden Samsung 6050 og 7070, faktisk. Første gang jeg så dem i virkeligheten, og det er ikke så veldig mange dagene siden, ble jeg totalt forelsket i designet. Så du kan ikke si at vi har så veldig forskjellig smak. Men som det alltid er med de snarpene, som Prinsesse Madeleine og Tone Damli, blir i hvert fall jeg fryktelig lei fryktelig fort. Nå vurderer jeg Samsung opp mot Panasonig G10 og G15, utelukkende for bildekvalitet, fortrinnsvis filmegenskaper. Mens nevnte Panasonic-modeller som virket dørgende kjedelig til å starte med, fremstår mer attraktive for omtrent hver dag som går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •