Påd ønskes: 40" TV eller monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Påd ønskes: 40" TV eller monitor

Hei,

Kona krever TV i stua. Jeg klarer meg fint med prosjektoren i kinorommet. Siden hun tillater meg å fikle med såpass mange til tider kostbare hobbyer og gadgetinnkjøp skal jeg etterkomme hennes krav.

Jeg har et litt sært oppsett i huset hvor alt, både lyd, musikk og satelittsignal sendes via en mediaserver. Dette gjør at jeg for eksempel kan streame over 200 kanaler i full oppløsning fra en bærbar PC hvor som helst i huset.

Jeg planlegger nå å sette opp en liten HTPC i stua eller en Popcorn Hour og deretter å sende bilde til en 40" skjerm via HDMI. Lyden skal spilles gjennom separat lydutstyr.

Hva bør jeg kjøpe for å få god billedkvalitet? Slik jeg forstår det vil mesteparten av billedprosessering skje på HTPCen slik at en god billedprosessor på TVen er mindre viktig (dersom jeg har forstått det riktig.)

Hva bør jeg kjøpe? Vil for eksempel en billig Samsung kunne gi et godt bilde. (som denne Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40B535.) Eller bør jeg kjøpe en bedre TV/Monitor/plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker selv Tvix 6500A og er strålende fornøyd med den til film/seriebruk. Musikk kjører jeg over squeezebox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •