Nytt film tv! Hvilket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt film tv! Hvilket?

Har kikket på panasonic 50G10 og sony 52W5500! Disse er vel fullgode filmtver etter hva jeg har forstått:???:
    Det er jo også LED muligheten da, men er det virkelig vært å legge 10-15 lapper ekstra, bare for litt ekstra sortnivå Da skal forskjellene være betydlige noe jeg har på følelsen at de ikke er, men hva vet vel jeg?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye respons og få ja!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Har kikket på panasonic 50G10 og sony 52W5500! Disse er vel fullgode filmtver etter hva jeg har forstått:???:
    Det er jo også LED muligheten da, men er det virkelig vært å legge 10-15 lapper ekstra, bare for litt ekstra sortnivå Da skal forskjellene være betydlige noe jeg har på følelsen at de ikke er, men hva vet vel jeg?
    Om du betaler 15 000 mer for en tv, så er det jo ikke bare sortnivået som utgjør forskjellen. Så da returneres spørsmålet. Er du villig til å betale
    15k ekstra for en tv med bedre lyd og billedkvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung-TVer med LED-teknologi er gir fantastike bilder, men kanskje det er lurt å vente på neste generasjon av disse? Det skjer vel litt i utviklingen av slike, antar jeg.

Jeg vet at SONY lcd-skjermer gir meget bra bilde, så jeg kan ihvertfall anbefale det. Tror ikke du vil angre hvis du legger litt penger i et slikt fjernsynsapparat uansett produsent.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil LED blir rimeligere så har du bedre bilde pr krone med Plasma enn LCD. Har selv 42G10 og er kanonfornøyd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fornuft-prisklassen finnes det knapt noen bedre film-TV enn nettopp G10. Om det er verdt å legge ti-femten tusen mer på bordet for LED, det må være et anliggende mellom deg og banken. Bildemessig er det kanskje ikke det helt store spranget som prisforskjellen antyder, men har du penger nok, er det helt klart et kvalitetssprang som gir ekstra glede. På den annen side, da vil du stå overfor et nytt dilemma, nemlig hvorvidt du bør kjøpe LED fremfor plasma i samme prisklasse.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig interessert i Panasonic G10! Kan noen fortelle meg fordeler og ulemper med dette?:-D

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye taler for at det blir en Panasonic 50G10 nå!:-D

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye taler for at det blir en Panasonic 50G10 nå!:-D
    Jeg så på 50G10 forrige uke. Det var en bluray (demo) som surret og gikk.
    Jeg slo der og da fra meg å kjøpe Panasonic, og kjøpte heller en Samsung 46B6050. Ekstremt fornøyd med valget mitt!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevares, 6050 er bra, men det er feil å si at man er mer fornøyd med det ene fremfor det andre, hvis valget ble foretatt utelukkende i butikk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Bevares, 6050 er bra, men det er feil å si at man er mer fornøyd med det ene fremfor det andre, hvis valget ble foretatt utelukkende i butikk.
    Jeg er fornøyd med 6050, kan umulig være feil å si...
    Jeg hadde nok blitt "fornøyd" med G10 også, men etter å ha sett 42" og 50" i aksjon og ikke likt bildet (er egentlig plasma-gutt) så vil jeg påstå at jeg er mer fornøyd med 6050 enn jeg ville vært med G10, også utseendet til Panasonic holder ikke helt mål, 6050 er LEKKER!

Jeg hadde mulighet å stille en del på 42G10, men ble ikke klok på bildet, valgte forskjellige kilder. Også 50G10 fikk jeg dille litt med i fred og ro på elprice. Ble overrasket, da Panasonic alltid har vært en favoritt hos meg, og jeg egentlig hadde bestemt meg for 46G10 (foran LG 50PS8000 og Sony 46W5500)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig interessert i Panasonic G10! Kan noen fortelle meg fordeler og ulemper med dette?:-D
    Test 42"
    Test 46"

Her skal det meste være oppsummert.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår deg egentlig godt, og det er jo en bra ting at du er fornøyd. Samsung ser virkelig flott ut, i tillegg til å være god på det meste. Men Panasonics design er til gjengjeld klassisk og tidløst, materialkvaliteten synes dessuten å være hakket bedre. For tiden vurderer også jeg nettopp G10 og 6050. Det er vanskelig å velge, derfor går det planlagte TV-kjøpet ikke helt i rute. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe begge, for å teste dem grundig i ro og mak i kjelleren, hvor all tittingen skal foregå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår deg egentlig godt, og det er jo en bra ting at du er fornøyd. Samsung ser virkelig flott ut, i tillegg til å være god på det meste. Men Panasonics design er til gjengjeld klassisk og tidløst, materialkvaliteten synes dessuten å være hakket bedre. For tiden vurderer også jeg nettopp G10 og 6050. Det er vanskelig å velge, derfor går det planlagte TV-kjøpet ikke helt i rute. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe begge, for å teste dem grundig i ro og mak i kjelleren, hvor all tittingen skal foregå.
    hadde egentlig slått fra med LED, pga min skepsis til LCD teknologien.
    Var veldig redd 6050 skulle ha et "reality" / HI8 preg på bildet, men det var det absolutt ikke! Kjempe bra til film!
    Det store minuset er input lag! Prøvte Killzone 2 online, og var slakt!
    Valgte gaming mode, bildet er da bra i bevegelse, men heller dårlig på statiske bilder. Skuffet, men men. Film er viktigst! Har sett 5-6filmer siden fredag, både bluray, dvd og streamet film fra PS3 media server.

Et lite minus et at sidelinjene i en fotballkamp ser rare ut.

Litt lysbløding fra pga edge-LED, merkes når rommet er helt mørkt, og bildet er nesten helt mørkt.

Men slipper: fosfor-lag og retention

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig. Det er faktisk nyttig informasjon, spesielt siden vi tydeligvis prioriterer nokså likt.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tittet på 6050 igjen. Er vel tredje eller fjerde gang nå. Tittet på 7070 også. Helt fantastisk skarpt og glitrende bilde på begge. Men noe som fikk nesa mi til å krølle seg, er veldig kjapp, hakkete og noe uskarp panorering. Demofilmen var Transformers på BD. Kanskje, eller forhåpentligvis bør jeg vel heller si, er det mulig å slå av en eller annen krets for å eliminere noe av luggingen. Hvis ikke bildefrekvensen er feil, da. Jeg la merke til noe ujevn bakbelysning, men da sto jeg veldig nær skjermen og studerte piksel for piksel omtrent. Tror ikke det blir et stort problem. Sortnivå og detaljer er uansett så imponerende at jeg villig skal svelge en kamel eller to.
    Samtidig tittet jeg på Panasonic G10 nok en gang. Uten Blu-ray, TV2 tror jeg sto på. Ikke rare utgangspunktet for å sammenligne direkte. Men jeg må si jeg elsker den TV-en. Design, funksjonalitet og bildekvalitet passer meg utrolig godt. Dette valget blir vanskeligere og vanskeligere. Det beste hadde vel vært å bare kaste mynt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tittet på 6050 igjen. Er vel tredje eller fjerde gang nå. Tittet på 7070 også. Helt fantastisk skarpt og glitrende bilde på begge. Men noe som fikk nesa mi til å krølle seg, er veldig kjapp, hakkete og noe uskarp panorering. Demofilmen var Transformers på BD. Kanskje, eller forhåpentligvis bør jeg vel heller si, er det mulig å slå av en eller annen krets for å eliminere noe av luggingen. Hvis ikke bildefrekvensen er feil, da. Jeg la merke til noe ujevn bakbelysning, men da sto jeg veldig nær skjermen og studerte piksel for piksel omtrent. Tror ikke det blir et stort problem. Sortnivå og detaljer er uansett så imponerende at jeg villig skal svelge en kamel eller to.
    Har du muligheten å stille på TV'en på butikken?
    du MÅ kalibrere den riktig! Filmmodus og sette av 100Hz +++
    Det blir MYE bedre!

Ujevn bakbelysning kan bli litt irriterende, så gran torino på bluray i kveld, og når mørket begynte å senke seg kom egdelyset inn, litt irriterende, men bilde er irriterende skarpt og detaljert utenom, så jeg klarer fint å leve med det.

skjønner at valget er vanskelig.

ps. de ujevne sidelinjene på fotball jeg nevnte er nå "borte", har sett en hel kamp + klipp fra mange andre uten noe antydning til det problemet. må ha vært sendingen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok løsningen, ja. Jeg sjekket ikke så nøye i menyene. Trodde av en eller annen grunn at Samsung er låst på 100Hz, og jeg fiklet lite med andre innstillinger. Får nok svinge innom Siba igjen. Fjernkontrollene er tilgjengelig og usikret, så det er best å gjøre det før noen putter dem i veska.
    Får kanskje ta med en film hjemmefra. Noe særdeles mørkt. Sin City, kanskje?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Samsung PS50B855. Vesentlig bedre enn G10 og V10 i mine øyne. V10 slår den så vidt på sortnivå, men Samsungen er bedre på alt annet. PS50B655 er heller ikke langt unna. Disse ligger på 22k og 19k...

For meg sto det mellom Samsung 7070 LED, Panny V10 og Sam 855. Valget endte på 855, og jeg angrer ikke et sekund! Med riktig kalibrering så mener jeg kanskje denne er best i sin klasse... Bortsett fra gamlekaren Pioneer.. og JA, jeg har testet alle...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kanskje ta med en film hjemmefra. Noe særdeles mørkt. Sin City, kanskje?
    Biljaktscenen i Dark Knight (i tunnelen)!

Samsung LED 6000, 7000, or 8000

I've been searching all over for a tweak on my new Samsung LED 6000 tv. I found the setting below in another forum to be quite useful and looks better than the default. Thought I would share with you.

Picture
    Mode: Movie
    Backlight: 3
    Contrast: 93
    Brightness: 44
    Sharpness: 20 (Changing it really doesn't do anything)
    Color: 47
    Tint: G50/R50

Advanced Settings
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: +1
    Color Space: Auto
    White Balance: (untouched)
    Flesh tone: 0
    Edge Enhancement: off
    xvYCC: (greyed out)

Picture Options
    Color Tone: Warm2
    Size: Screen Fit
    Digital NR: off
    HDMI Black Level: low
    Film Mode: off
    Blue Only Mode: off
    Auto Motion Plus 120Hz: off

...og du bør sette av autodimming, eller så blir hele den mørke scenen FOR mørk.

Audo-dimmeing går ann og disable helt!!!
    Da er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivisere auto-dimming helt i standar og film mode.. Dette gjøres i service menyen :

* Putt tv i standby mode. Brun fjernkontrollen og press : INFO så MENU så MUTE og så POWER.
    * Scroll ned til avansert og press 0000 på fjernkontrollen
    * Du vil se en boks med CE DIMMING i andre og tredje kolonne. Skroll dit og trykk enter.
    * Trykk på STANDAR eller FILM og gå så til venstre og velg PÅ eller AV.
    * Skru av og på tv'n

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •