50PS8000 vs P50G10E vs PS50B655

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50PS8000 vs P50G10E vs PS50B655

Hei

Jeg skal ha meg tv, blir vel 50 tommer, og har funnet fram til 3 alternativer:

LG50PS8000, Panasonic TX-P50G10E og Samsung PS50B655.

Hvilken av disse er best? LG'en er jo litt billigere (og eneste som er THX sertifisert, men det betyr kanskje ikke så mye(?)).
    Det er vel spesielt Samsungen jeg lurer mest på om noen har noe formening om, for den finner jeg ikke noen skikkelige tester på og har heller ikke fysisk sett den i noen butikk. Er det stor forskjell på kvalitet på den og B855?eller er B855 kun dyrere pga at den er tynnere...?

Tv'n skal brukes til blu-ray, tv/fotball og playstation/data (i denne prioriterte rekkefølgen)

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest siste nr. av hjemmekino, lurer jeg også på denne LG 50PS8000. Den får jo veldig god omtale der, og når prisen er såpass lav som den er(hos komplett), så er jeg blitt litt usikker. Den er omtrent 1000 lappen billigere enn Panasonic P46G10, som jeg nærmest hadde bestemt meg for. Er jævla vanskelig dette her...

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken karakter fikk ps8000 i nyeste hjemmekino??har ikke fått bladet enda

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De anmeldte den jo med betrakning til veiledende pris på 19995. Og når den da koster 11000 på Komplett så har jo denne egentlig fått full score og et kupp til prisen!

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det burde den absolutt være da! . 60 tommeren koster jo 19995

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    hvilken karakter fikk ps8000 i nyeste hjemmekino??har ikke fått bladet enda

Den fikk en 5'er, det samme som PSB855. LG'en er jo som sagt tidligere i tråden sterkt overpriset i testen (pris er ikke tatt i betraktning i testen, og dermed så blir det jo enda mer imponerende når man kan få LG'en til 7-8000 kr mindre enn samsungen....)
    LG'en får pluss for design og bildebehandling og STORT pluss for kalibreringsmuligheter.
    Hadde så og si bestemt meg for Panasonic G10, men nå er jeg veldig usikker igjen........

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett. Jeg brukte rimelig lang tid på å velge tv jeg og, og endte på 855 og angrer absolutt ikke på det. Jeg tror foresten Hjemmekino har anmeldt et eksemplar av 855 med Cinema Smooth bug'n som gjør at når dette er aktivert så blir sortnivået et par hakk gråere, for den har ikke så dårlig sortnivå som nevnes i testen...

Flatpanels HD målte 855 til samme det som V10, 0,05 cd/m2. De målte også Samsungs UE40B7070 til det samme, for noe å sammenligne med...

PS50B655 er jo også en utrolig bra plasma skjerm, som leverer mye av det samme som 855.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei litt overraska over at LG'en slo 855 på sortnivå i testen ja. Noe som jeg ser går igjen i testene til samsungene er midlertidig innbrenning, har du merket noe til det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS8000 har IKKE bedre sortnivå enn 855... Det har jeg sett selv, og PS8000 har fått mye minus pga. sortnivået sitt i andre tester. Så som sagt, tror de har testet 855 med Cinema Smooth bug'n som er på mange eksemplarer av 2009 range'n til Samsung, som forhåpentlligvis blir fikset via en firmware oppdatering snart..

Ja det er midlertidig innbrenning, men her er LG plasmaene flere ganger værre. 855 har helt normal midlertidig innbrenning. Etter et par timer med film så kan du se at de svarte stripene øverst og nederst er noe lyse, men forsvinner i løpet av 30 sek til 2 min ved tv titting i full skjerm, evt. skjermvask..

PS8000 er en fantastisk bra tv, spesielt med THX modusen aktivert men bedre enn 855 er den IKKE. Jeg er kanskje ingen ekspert, men såpass ser jeg... Men I FORHOLD TIL PRISEN er PS8000 bedre. (50PS8000 - 11k, PS50B855 - 21k)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp igjen denne da jeg har lyst på ny TV. Det ser ut til at 60" blir for dyrt så det får bli en 50" full HD. Den skal brukes til det meste en TV kan brukes til, men konsoll-spilling blir det minimalt med. Det blir TV-titting, film på BD og DVD og PC. Er Panasonic TX-P50G10E noe for meg, eller vil dere anbefale noe annet? Jeg han en innebygget skepsis til LG (Goldstar) så det skal mye til før jeg kjøper det. Driver å vurderer Panasonic BD-spiller så derfor er Panasonic TV'en særlig aktuell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips på TX-P50G10E: kr 11999,- på elprice akkurat nå. Fikk den for samme prisen på elkjøp for et par uker siden, men det var visst feil pris har jeg fått vite i ettertid, så der hadde jeg flaks.......
    Er fornøyd jeg ihvertfall!!!!

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp deg

en Lg du....har selv en 50t PS 8000 og er strålende fornøyd med den.
    Den er som du nevner Thx-sertifisert men jeg bruker ikke den modusen men heller mine egne innstillinger som funker meget bra.

Har Canal Digital og må si jeg og flere blir imponert når vi ser hd sendingene.....rett og slett knall bilde:twisted:

Når det gjelder innbrenninger så har jeg gudskjelov ikke sett noe til dette og bare for å si det så var min forrige tv ( i 4 år) en Lg plasma 42t py10 tror jeg den het og den hadde ikke antydning til dette heller.
    Kan ikke skjønne at mange har fordommer til dette merket....

Kan trygt anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 60PS8000 og 42G10. G10 er en god del bedre totalt, sortnivået er mye bedre, mens LGen har bedre fargeparametere (ikke så langt unna Pioneer, og veldig imponerende uten at G10 er dårlig), noe takket være ekstremt gode kalibreringsmuligheter.. Til LGens forsvar har den bedre design, bedre menyer og takler 24Hz-signal på en akseptabel måte.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tross av at jeg er en av mange LG (Goldstar) skaptikere så har jeg nå bestilt en 50PS8000 til 10.000kr hos Komplett. Det jeg nå lurer på er om noen har prøvd CAM på denne. Jeg bestilte med en Technicrypt CAM i samme slengen i tilfelle det går, men hvis noen har noe lurt å si om dette så spytt ut. Er også interessert i andre tips til bruk/innkjøring angående IR og hva som helst av smarte triks og tips.

EDIT: Jeg har nå kontaktet CD angående "godkjenning" av denne TV'en sammen med CAM. Legger ut det jeg får til svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo også til på tilbudet til komplett, går ikke an å trå mye feil til den prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er også interessert i andre tips til bruk/innkjøring angående IR og hva som helst av smarte triks og tips.
    Bare å kjøre på det, du vil nok merke noe midlertidig, men den reelle faren for permanent innbrenning tror jeg er svært liten.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avbestilte og bestilte på nytt uten CAM. Jeg får se hva CD og andre som prøver sier før jeg skuffer ut enda et laken.

Hva bør jeg gjøre i starten for å "kjøre inn" TV'en best mulig? Er litt mer pes med plasma. LCD'en jeg har nå slo jeg på og tut og kjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at på 4 timer har lagerbeholding hos Komplett gått fra 21 til 6 stk...
    og etter 5 timer var de utsolgt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0