LUXOR 27L504

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: LUXOR 27L504

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LUXOR 27L504

Er på utkikk etter en mellomstor flatskjerm til stuen hjemme. Var innom Lefdal igår og tittet på bl.a Luxors 27" 27L504 til 14995,-. Har liten kjennskap til flatskermer generelt bortsett fra at designet tiltaler meg både når det gjelder utseende og rent praktisk mht plassering. Er det noen som har kjennskap til denne modellen eller Luxor generelt? Mener å huske at Luxor tidligere var et svenskt kvalitetsmerke, men de er kanskje nå produsert i lavkostland og kun beholdt navnet? Det andre er hvilken type flatskjerm jeg bør satse på. Er LCD et fornuftig valg, fordeler/ulemper. Noen som har kjennskap til andre aktuelle modeller i samme prisleie?

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxor og Salora er varemerker til Finlux. Men hvor innmaten kommer fra vet jeg ikke.

Jeg så på den samme skjermen selv, men ble ikke så imponert over bildet i butikken.
    Dette kombinert med at jeg ikke har så mye til overs for Luxor som merke gjorde at jeg bestillte en Samsung LW-26A33W 26" LCD.

Har sett den hos Elkjøp for 18990kr, men tror du kan få den en del rimeligere når den er på lager hos Samsung. Levering starter om en ukes tid eller to.
    Denne har 600:1 i kontrast, faktisk målt til over 700:1.
    SCART med RGB og DVI-HDCP.
    Fikk også bra omtale i en fransk test.
    Ser også at flere i www.avforums.com har kjøpt denne skjermen og er godt fornøyd.

Roger

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxor er liksom helt greit til å være LCD til den prisen. Langt igjen til f.eks 9986 men mye bedre enn f.eks Radionette og Akai.

Er veldig spent på den Samsung modellen ja.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man er stø i Fransk, så kan jo dette være interessant lesestoff:
    http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2004.pdf

Luxor er ikke med i denne testen, da Luxor/Salora og Finlux stort sett markedsføres i skandinavia.

Andre rimelige 26" LCD i testen er LG sin 26LZ50, men den er ikke tilgjengelig i Norge ennå. I følge importøren er det ikke sikkert den blir tatt inn.
    Philips vi også lansere en 26" i løpet av sommeren (26PF9946).

Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at den perfekte soveroms LCD TV var en 20" 4:3 eller en 26" 16:9.
    23" 16:9 ble litt smått da det er ca. 4m fra hodeputa til veggen der TV'en skal henges 8)

Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •