Hvilken av disse 4 er beste kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av disse 4 er beste kjøp?

Hei, har sirklet inn disse TVene men litt usikker på hvilken som er beste kjøp. Skal brukes til TV, DVD, Blu-Ray - ikke viktig med pc, xbox etc.

Samsung 40" LCD-TV LE40B535 (Full HD)
    Panasonic 42" plasma TX-P42X10 - 1024 x 768
    Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40V5500 (Full HD)
    LG 42" LCD-TV 42LH4000 (Full HD)
    LG 42" Plasma-TV 42PQ6000 -1024 x 768

Hvilken av disse vil gi best sortnivå og knalle farger slik at det blir en fryd å se på film???

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung eller Sony8) Samsungen ligger vel på rundt 6000,- mens Sonyen rundt 7000,-

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tx-p42x10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode erfaringer med Sony, så jeg mener at det er et bra kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur innom Elkjøp og Expert og tatt en titt...

Dropper Panasonic pga kornete bilde - når meny kommer opp, er det grå feltet ikke helt stabilt, mens på LCD modellene er det en helt jevn gråfarge.

Dropper Samsung på grunn av at jeg ikke liker fjernkontrollen.

Så er det Sony og LG igjen. Så på LH4000 og en Sony V5500 ved siden av hverandre og justerte litt med fjernkontroll. Tunga på vektskålen tippet over på LG'en fordi den var litt større, har 100 hz bildefrekvens og var en anelse mer behagelig å se på...

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi prioriterer ulikt. Jeg ville ha vurdert bildekvaliteten på TV, DVD og Blu-Ray i stedet for å glane på gråfargen i menyen. Forøvrig må det sies at samtlige er gode kjøp. Jeg heller imidlertid mot Samsung, grunnet lav pris og stor allsidighet. Modellen er kåret til beste kjøp i økonomiklassen. Fjernkontrollen venner du deg til, hvis ikke er det alltids noe som heter Harmony One, som er en stor oppgradering fra samtlige standardfjernkontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av broadcastor
    Da har jeg vært en tur innom Elkjøp og Expert og tatt en titt...

Dropper Panasonic pga kornete bilde - når meny kommer opp, er det grå feltet ikke helt stabilt, mens på LCD modellene er det en helt jevn gråfarge.

Dropper Samsung på grunn av at jeg ikke liker fjernkontrollen.

Så er det Sony og LG igjen. Så på LH4000 og en Sony V5500 ved siden av hverandre og justerte litt med fjernkontroll. Tunga på vektskålen tippet over på LG'en fordi den var litt større, har 100 hz bildefrekvens og var en anelse mer behagelig å se på...

42LH4000

42LH4000 review, litt kort, usikker på om disse gutta har peiling

LG 42PQ6000 Full Review, Television Reviews on CNET UK

42pq6000 review, noe mer positivt

prøver å finne noe på samsungen, men eneste jeg kan tenke på er at det muligens er etterfølgeren til eisa vinneren på budsjett i 2008.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, det er arvtageren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Vi prioriterer ulikt. Jeg ville ha vurdert bildekvaliteten på TV, DVD og Blu-Ray i stedet for å glane på gråfargen i menyen. Forøvrig må det sies at samtlige er gode kjøp. Jeg heller imidlertid mot Samsung, grunnet lav pris og stor allsidighet. Modellen er kåret til beste kjøp i økonomiklassen. Fjernkontrollen venner du deg til, hvis ikke er det alltids noe som heter Harmony One, som er en stor oppgradering fra samtlige standardfjernkontroller.
    Gråfargen i menyen - når den er kornete og ikke stabil, er det et dårlig tegn for meg hvis TVen ikke engang klarer å gjengi dette perfekt, i og med at det er OSD grafikk. Ved siden av sto en Panasonic med LCD, og der var menyen "rock steady". Samme signalkilde på begge, samme meny (fjernkontrollen fungerte på begge). I tillegg var scrollteksten på tv2 nyhetskanalen kornete og hakkete, mens de var myke på andre TVer. Panasonicen ga rett og slett ikke noe godt inntrykk.

Men nå tok tv-innkjøpet en uventet vending og vi endte opp med LG 50PS3000 50" plasma full HD... i og med at fruen i huset godtok en økning i budsjettet og størrelse på tv :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3000

Gi litt lyd om hva du synes om denne når du får den i hus!
    Får tilbake en sånn fra komplett etter en lengre krangel om rep av tv

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av broadcastor
    Gråfargen i menyen - når den er kornete og ikke stabil, er det et dårlig tegn for meg hvis TVen ikke engang klarer å gjengi dette perfekt, i og med at det er OSD grafikk. Ved siden av sto en Panasonic med LCD, og der var menyen "rock steady". Samme signalkilde på begge, samme meny (fjernkontrollen fungerte på begge). I tillegg var scrollteksten på tv2 nyhetskanalen kornete og hakkete, mens de var myke på andre TVer. Panasonicen ga rett og slett ikke noe godt inntrykk.

Men nå tok tv-innkjøpet en uventet vending og vi endte opp med LG 50PS3000 50" plasma full HD... i og med at fruen i huset godtok en økning i budsjettet og størrelse på tv :-)
    Slik skal Panasonicen ikke være. Jeg har selv studert den med argusøyne. Bildet er ganske så uklanderlig. I dens prisgruppe, vel å merke. Det må ha vært en feil på den du prøvde, eventuelt noe feil på overføringen. Kanskje har butikken begått den klassiske "butikkfeilen" som har vært tema på forumet tidligere, nemlig å tilkople LCD digitalt, mens plasma tilkoples på annen måte.

Men gratulerer med ny, uventet TV. Den er bra, vettu.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •