Skal bytte mitt PHILIPS 32PW9308, noen anbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bytte mitt PHILIPS 32PW9308, noen anbefalinger

Jeg har i dag et PHILIPS 32PW9308 som bare er ca. 1 uke gammel, men som nå har gått i stykker (helt dødt). Som jeg skrev før så har jeg vært misfornøyd med bilde når det er koblet til vanlig TV signal (Canal Digital via kabelanlegg). For meg så er det klart viktigst at bilde er best når jeg ser "vanlig" TV, DVD kvaliteten er mindre viktig.
    Jeg tenkte derfor at siden jeg uansett må levere inn mitt TV så kunne jeg like godt bytte det inn i et annet.

(Jeg synes PHILIPS 32PW9308 er håpløs når jeg ser på EM i fotball nå. Ballen ser ut som en komet og alle spillerne har en synlig "aura" rundt seg når de løper)

Mitt spørsmål er derfor! Hvilket 32" WS anbefaler dere hvis jeg er ute etter best mulig bilder når jeg ser på TV via vanlig kabelanlegg signaler ?

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke er fornøyd med TVen din. For meg høres det ut som du kunne rettet opp en del problemer ved å endre litt på innstillingene. Husk at denne TVen er kresen i utgangspunktet. På dårlig signal og fotball kan du f.eks. slå av Pixel Plus fullstendig. Gå inn på bildeinnstillinger og digitale valg. Der velger du linjedobling. Da slår den seg over i 50Hz-modus. Ellers har den vanlig 100Hz Digital Scan. Forøvrig vil jeg anbefale at du bruker Movie Plus da bevegelseskompensasjonen justeres i styrke automatisk etter behov og derved unngår du denne "auraen".
    Ellers har du den nye 32PW9509 med Pixel Plus 2. Den er synlig bedre.

-Kjetil-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare en ting: Se på Loewe Aventos 32" widescreen.

Har hatt denne TV'en i over ett år og er kjempefornøyd. Fotballspillerne har ikke "aura" rundt seg, og ballen ser ikke ut som en tampong, men en ball.

Har en svigerfar som kjøpe Loewe først og første gangen jeg så den så fikk jeg hakkeslipp over bildekvaliteten, selv om han benyttet kun vanlig veggantenne.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX10 eller 8844.

Synd PX10 har begrenset formatkontroll.

Angående Pixel Pluss så har sikkert de fleste fått med seg mitt synspunkt på det så vi lar det ligge :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe PX10, men jeg lurer på hvilke konsekvenser de begrensede justerings mulighetene vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    PX10 eller 8844.
    Jeg har 8844, og er godt fornøyd. Det kan av og til være tendenser til aura problemet, men uten DNM er det borte, og tror det ved å endre på litt forskjellige innstillinger skal være mulig å redusere den ved DNM modus også.

-Magne

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av festus
    Jeg vurderer å kjøpe PX10, men jeg lurer på hvilke konsekvenser de begrensede justerings mulighetene vil ha.
    På letterbox sendinger med tekst i sort stripe under så er du tvunget til å se bildet med sort tekst over og under da det ikke er mulig å bare la den sorte stripen under være synlig. Skaper mer forvrengning av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå byttet til 8844 og er endelig blitt fornøyd (etter å ha prøvd 3 Tv'er :-) ) . Takk for all hjelp !!

(Jeg må også si meg enig med deg Peakman når det gjelder Pixel Plus)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •