Samsung LE40B535, ikke helt fornøyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40B535, ikke helt fornøyd

Jeg har omsider bestemt meg for å bytte ut den gamle Panasonic CRT'en min og har gått til innkjøp av en Samsung LCD-TV LE40B535 fra Komplett.
    Jeg har digital dekoder fra canaldigital med HDMI kabel.

Må si jeg ble litt skuffet over kvaliteten, da spesielt enkelte utendørs tv sendinger.
    F.eks. en fotballkamp jeg satte på: Når kameraet filmer spillerne i nærbilde ser det bra ut, men når kamera zommer ut og de røde spillerne blir små mot gressbanen blir gresset rundt spillerne til en uklar guffe, spesielt når det er bevegelse i bildet, selv om det ikke er raske bevegelser. Jeg så det samme på en direktesent utendørsprogram, når bildet viste programmlederne i nærbilde så det bra ut, men publikum lenger unna med skog som bakgrunn fikk en uklar "sky" rundt seg, spesielt under panorering.

Nå ser jeg heldigvis mest på filmer og tv-serier og da er bildet bra nok og veldig bra i enkelte HD sendinger.

Det jeg lurer på er om jeg bør returnere tv'en og legge litt mer penger i kjøpet, noen vil sikkert mene at jeg ikke kan forvente mer av en såpass billig tv. Eller er dette problemer som vil gå igjen på dyrere LCD tv'er også?

Eller kan andre innstillinger gjøre susen? Jeg tviler litt på det selv da.

Håper jeg får noen gode svar her før angreretten går ut :-D

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball og sportssendinger er notorisk elendig kvalitet på, med unntak av de som er sendt i HD kvalitet da seff...

Ellers har jo LCD slitt med etterslep tidligere, kan høres ut som du plages litt med det.

Eksperimenter med bildeinnstilling, progressiv skann og fargetemperatur til du finner den komboen som gir deg best bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få tvn ut av standard innstillinger-prøv film innstilling. Slå av alt av bildebehandlig å prøv. Skaphet ned under 20. Farge temp varm1 el Varm2. Helt vanlig problem på LCD skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Fotball og sportssendinger er notorisk elendig kvalitet på, med unntak av de som er sendt i HD kvalitet da seff...
    Du er kanskje inne på noe der, testet nå med en fotballkamp på Eurosport for der kan jeg veksle til HD. På vanlig Eurosport ser det ikke så aller verst ut, ett godt hakk bedre enn kampen jeg testet med på NRK (tror jeg det var) på Lørdag, men ikke helt bra.
    Når jeg så bytter til Eurosport HD er det samme bildet kjempebra, skarpt og fint!
    (Jeg ser normalt aldri på fotball, det er bare for å prøve å avsløre feil på tv'en, hehe)

Og på f.eks. Animal Planet HD er bildet så bra at jeg blir litt imponert :-)

Så da er det litt fristende å konkludere med årsaken bare er "shit in, shit out" og at tv'en ikke gjør en dårlig jobb likevel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olav_k
    Må si jeg ble litt skuffet over kvaliteten, da spesielt enkelte utendørs tv sendinger.
    F.eks. en fotballkamp jeg satte på: Når kameraet filmer spillerne i nærbilde ser det bra ut, men når kamera zommer ut og de røde spillerne blir små mot gressbanen blir gresset rundt spillerne til en uklar guffe, spesielt når det er bevegelse i bildet, selv om det ikke er raske bevegelser. Jeg så det samme på en direktesent utendørsprogram, når bildet viste programmlederne i nærbilde så det bra ut, men publikum lenger unna med skog som bakgrunn fikk en uklar "sky" rundt seg, spesielt under panorering.
    Dyrere modeller har en 100 Hz modus som man kan skru på når en ser sport og som eliminerer mye av det du nevner. F.eks. Samsung B650 og Sony W5500. Et annet alternativ er Panasonic G10.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •