Panasonic eller Phillips 42"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic eller Phillips 42"?

Er egentlig klar for å gå til innkjøp av en Panasonic 42", PX80/81 eller X10E ("samme" tv, men "gammel" og ny). Har ventet lenge med å kjøpe, men min farmor fikk en slik i 37" og jeg ble faktisk imponert. Syntes bilde var topp, hun har den koblet til en HD dekoder fra CD.

Men så lurer jeg på denne Phillipsen, Philips 42PFL7403. Dette er en LCD tv, og jeg har en lys stue med et stooort vindu rett i mot tven (ca 3,5-4 m). Samt terassedører med vindu ved siden av.
    Her kommer sola rett inn på ettermiddagen og litt ut på kvelden. Har markise og persienne på dette store vinduet (3x1,5m). Frykter derfor gjenskinn i Panasonicen. Har spurt om dette før på forumet og fikk inntrykk av at dette ikke er noe verre enn med CRT tven jeg har i dag (Sony 29" med "flat" skjerm).

Tven skal kobles til en HD dekoder fra alltibox. Denne har også mulighet for å brukes til å gå mot internett for surfing (bl.a). FullHD gir bedre oppløsning på dette enn HD ready. Derfor jeg spør:
    Skal jeg fremdeles gå for Panasonicen? Eller er Phillipsen ett bedre valg?
    Noen som har en av disse med alltibox og kan si noe om hvordan de opplever dette (spesielt surfing på nettet)?
    TV bildene blir jeg sikkert fornøyd uansett hvilken jeg velger, så kravstor er jeg ikke. Begge har jo fått gode kritikker i tester.

Sandstrand

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg fant var x10 kun 1024x768, altså verken FullHD eller ekte 16x9 oppløsning. Alternativet til Panasonic blir da G10 eller den rimeligere S10.
    Jeg er meget fornøyd med min G10.

Nå får du meget bra FullHD plasma og lcd så rimelig at HDready ikke lenger bør være et alternativ spør du meg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle steder var jeg innom Ikea i dag og der hadde de en Phillips 7403 som sendte Eurosport, Svømming.
    Ble IKKE imponert over bilde. Veldig grøtete. Hvordan den var stilt inn og hvilket signal den fikk vet jeg ikke, men slik jeg opplevde den så er ikke den et godt valg.

Sandstrand

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Kommer med følgende påstand: Skal du ha en TV i "budsjettklassen" får du mest for pengene om du går for en plasma (gjerne Pansonic - jeg er fortsatt kjempefornøyd med min 37PX8)
    I de høyere "divisjonene" har LCD-skjermene gjort kjempehopp i det siste - så der går det nok mer på smak og behag mhp. hva som er best av plasma vs. LCD...
    Lykke til med valget uansett!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde man da valgt X10 fremfor PX80/81? siden denne er nyere?
    Leser at X10 kanskje ikke er like god som PX80, men ligger ikke langt bak. Så X10 høres ut som et godt kjøp i budsjettklassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •