høytaler til flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytaler til flatskjerm

hei. har bestilt meg ny flatskjerm nå. pioneer PDP-LX5090H .denne er uten høytalere. jeg skal selvfølgelig koble den til reciveren (pioneer sc-lx81).men det jeg lurte på er kan jeg koble høytalerutgangen på tv'en til en hvilken som helst høytaler, f.eks senterhøytaleren(dali mentor) som ligger rett under tv'en, eller må det være orginalhøytalere?noen som har prøvd dette? og visst det går, hva skjer om tv og forsterker er tillkoblet og gir signal ut samtidig?

grunnen til jeg spør er at det hadde vært veldig enkelt å gjøre det slik i steden for å bruke 2000 kr på en høytaler som i så fall blir hengende bak senterhøytalerne min(den er nesten like brei som tv'en).

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en senter høyttaler fra Onkyo (8ohm 130w, 2x4" og 1" diskant) på min Pioneer 508xd. Har justert hele lyden mot høyre (balance) slik at ikke noe går til venstre utgang på pioneer, da høyttaleren er koblet på høyre

Dette går kjempe fint Fin og fyldig lyd

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du den samme senteren koblet til reciveren din også? jeg regnet med det skulle gå å koble tv til senteren, men vil det gå å koble senter til både tv og reciver? slik at en kan høre på tv uten å slå på stereoanlegget hver gang, og at en får suround lyd med senter når en bruker reciveren? er litt redd for at det kan bli kortsluttning?da vil jo signalet fra reciveren gå til høytaleren og videre til utgangen på tv, og mosatt. noen som vet dette?
    må jeg til med dioder, eller en bryter/switch-boks på ene kabelen kansje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •