Samsung 40" LED-TV UE40B8050 eller Panasonic Vierra Plasma 42" TX-P42V10 på rommet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 40" LED-TV UE40B8050 eller Panasonic Vierra Plasma 42" TX-P42V10 på rommet?

Jeg var på utgikk etter en TV som skal henge på soverommet, og etter mye grubling, frem og tilbake har jeg kommet frem til at ca 40" + / - er en fin størrelse å ha der.. 32" føles fort litt lite, og 46" og større blir fort litt for store til å være så nærme.

Hoved fokuset ligger på best mulig bildekvalitet, lydkvaliteten på høyttalerne, strømforbruk, tykkelse, vekt og design er mer eller mindre irrelevant.. Det samme gjelder egentlig funksjonalitet nettverk-streaming osv er også temmelig ubetydelig da jeg vil ha en AV-receiver som tar seg av det meste som har med nettopp den type oppgaver å gjøre.

Den skal brukes som, ikke så overraskende.. EN TV!
    Det blir for det meste fotballsendinger fra TV2 Sport Sumo (via stasjonær-PC), fotball på diverse norske TV-kanaler via Digital Motorola HD dekoder fra Nittedalsnettet (IPTV) også blir det mye streaming direkte fra stasjonær-PC, da blir det alt fra DivX, Xvid til mkv filmer og serie i alt fra DVD til full 1080P HD-kvalitet. TV-sendingene er for det meste i "ikke-HD" oppløsning, blir riktig nok oppskalert via AV-receiveren, men signalet er i utgangspunktet ikke HD fra Nittedalsnettet (Homebase), og det er bare ytterst få av kampene via TV2 Sport Sumo som er i HD-kvalitet (720P).

Bortsett fra litt vanlig TV, mye fotballsendinger (via IPTV og webtv) så blir det nok endel Xbox360 og muligens Nintendo Wii spilling. Da alt fra sportsspill, til partyspill til you name it.

Det som er viktig er at bilde er så skarpt og av så høy og god kvalitet som mulig. Lysforholdene er vell helt greie på soverommet, ikke spesielt vanskelig å få det passe mørkt der samtidig som de fleste da havner rett foran TV-en med en klaring på tja knappe meteren? Også må bilde flyte godt!

Jeg har sett ut meg tre kandidater til nå egentlig:

Samsung 40" LED-TV UE40B8050
    Samsung sine ferskeste LED-TV, som benytter så kalt "Edge-LED" som gjør skjermen syltynn (ikke så viktig akkurat) og det blir veldig skarpt bilde, med bra kontrast og bredt fargespektrum og ikke minst sort er sort! Har bestemt meg for at 8-serien er et must på grunn av bedre panel og ikke minst 200Hz som burde gi bilde best mulig flyt?

SAMSUNG 46" LED-TV LE46A966
    Samsung sin første LED-TV serie, denne benytter ikke edge-led noe som skal gi bedre sortnivå og mykere overganger fra lyst til mørkt sammenlignet med skjermer utstyrt med edge-led, så vidt jeg har fått med meg hvert fall? I og med at tykkelsen og vekt ikke er noe jeg vektlegger så er kanskje denne minst like bra som UE40B8050? Har hørt at den faktisk har bedre bilde på grunn av edge-LED fungerer dårligere? Dog har den bare 100Hz så det gir vell dårligere bildeflyt?

Panasonic Vierra Plasma 42" TX-P42V10
    Plasma TV med NeoPDP panel, THX sertifisering og justeringer samt 600Hz?
    Hvordan gjør denne seg opp mot LED-skjermene? Bilde blir vell kanskje noe mer uskarp, fargene spektret ikke like stort? Men tar den det igjen på bedre flyt i bilde?

Kom gjerne med tilbakemeldinger, anbefalinger og forslag!

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fjernet..