Galvanisk skille - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Når TV-signalet kommer via Get-dekoder (jordet), skal man da ha skille på både TV og boksen ??
    Nei, det holder med en på boksen. Mulig Get dekoder har innebygd skille, da trengs ikke noe ekstra.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stofaman
    ... Er det noen fordeler med å ha TV'en koblet til jordet stikkontakt?
    Flatskjerm TV blir akkurat som med PC'er, de har jordet kontakt men brukes i tusenvis av hjem uten jording. Er ingen stor ulempe. Men problemene kan komme når det trekkes ledninger til andre ting.

...Jeg vurderte å skifte ut stikkontakten i veggen med en jordet ...
    Det er ikke lovlig å ha bare en jordet kontakt i et rom. Det skal være enten alle eller ingen.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte å skifte ut stikkontakten i veggen med en jordet for å koble til en forgrening med overspenningsvern. Det står nemlig på pakken på overspenningsvernet at den MÅ kobles til en jordet stikkontakt.
    Av en eller annen merkelig grunn, ble ofte jordledningen klippet av før i tiden under installasjon av ujordede kurser. Så det er ikke sikkert det ligger en jordkabel der som du kan koble på den nye stikkontakten.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Nei, det holder med en på boksen. Mulig Get dekoder har innebygd skille, da trengs ikke noe ekstra.
    Get HD-PVR har strømadapter...kanskje noe der ?
    På min TV er det faktisk TO skiller, et der ledningen går inn i TV'n og et like foran støpslet. Har det noe for seg ?
    Men har jeg ikke montert noe på boksen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get HD-PVR har strømadapter...kanskje noe der ?
    På min TV er det faktisk TO skiller, et der ledningen går inn i TV'n og et like foran støpslet. Har det noe for seg ?
    Men har jeg ikke montert noe på boksen...
    Skille er noe du har på antennekabelen for å skille lokal jord fra kabelleverandørens jord. Tror du snakker om kabel magneter som skal fjerne støy.

Når man leser hvor mange her som har problemer med dette og som gjerne er mer oppegående på dette enn mannen i gata, er det hel forkastelig den stategien som myndighetene har valg. I stedet for å pålagge alle kabelleverandører å ordne med skiller på sin kabel, pålegges gud, hvermann og mannen i gata å styre med dette. Årsaken er jo klar - inntekt til staten på moms på salg går foran alt - selv sikkerheten :twisted: :twisted: :twisted: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skille er noe du har på antennekabelen for å skille lokal jord fra kabelleverandørens jord. Tror du snakker om kabel magneter som skal fjerne støy.
    Aha...ja der kan du se hvor dum mannen (eller damen, i dette tilfellet) i gata faktisk er...
    Takk for hjelpen !

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når TV-signalet kommer via Get-dekoder (jordet), skal man da ha skille på både TV og boksen ??
    ja det lurer jeg på og....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    ja det lurer jeg på og....
    ... som sagt, hadde Get blitt pålagt å orde opp så hadde vi sluppet alle disse spørsmål. Når produktet som kobles til kabelen er jordet, enten direkt eller via andre produketer setter du skille på kabelen som kommer ut av veggen. For å finne ut dette (om den er jordet fra andre produkter) trenger du ofte et OHM meter - blir vel snart påbudt det og.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ... som sagt, hadde Get blitt pålagt å orde opp så hadde vi sluppet alle disse spørsmål. Når produktet som kobles til kabelen er jordet, enten direkt eller via andre produketer setter du skille på kabelen som kommer ut av veggen. For å finne ut dette (om den er jordet fra andre produkter) trenger du ofte et OHM meter - blir vel snart påbudt det og.
    Helt enig med deg Ingeniør'n. Dette er en farse.

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel,.. jeg skjønner ikke den viktige ingeniøren....

I stedet for å harselere og spille dritviktig, kan man heller forklare oss dødelige hva som må gjøres, hvis man har en GET boks. :?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I stedet for å harselere og spille dritviktig, kan man heller forklare oss dødelige hva som må gjøres, hvis man har en GET boks. :?
    Galvanisk skille mellom vegg og boks er fasiten.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slapp nå av - hvis det er så vanskelig kan du jo spørre i butikken....

Problemet er at det ikke altid er så enkelt. La oss si at du har en Get boks som ikke er jordet og en TV som er jordet. Hvis disse er sammekoblet med en jordet kabel må du ha skille. Hvis ikke slipper du skille, som kan være en fordel da de fleste skiller forringer signalet. Eneste måten å fastslå dette er å måle.

Er du usikker bruker du skille. Selv har jeg monter et kvalitetsskille,med lite kvalitetstap, der kabelen kommer opp av gulvet i huset. Dermed har jeg sikret alle tilkobliner, både radio og TV i hele huset.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •