Hvilken oppløsning bør jeg velge, HD-dekoder+TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken oppløsning bør jeg velge, HD-dekoder+TV

Jeg kan velge 720p, 1080i og 576P på dekoderen, som er en Samsung HD-dekoder fra Viasat, TV er en Panasonic TH-42PX8EA

Hva kan velges og hva foretrekkes.

Har og litt trøbbel med programguiden ette jeg koblet opp med HDMI-kabel i går, brukte god scart tidligere. Får ikke brukt programguide i det hele tatt på Scart og en mangelfull en på HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en av de to første ihvertfall :P Jeg ser mye film, serier osv og foretrekker 720p men innbiller meg vel at 1080i skal være bedre for live sport osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brEinar
    Jeg kan velge 720p, 1080i og 576P på dekoderen, som er en Samsung HD-dekoder fra Viasat, TV er en Panasonic TH-42PX8EA

Hva kan velges og hva foretrekkes.

Har og litt trøbbel med programguiden ette jeg koblet opp med HDMI-kabel i går, brukte god scart tidligere. Får ikke brukt programguide i det hele tatt på Scart og en mangelfull en på HDMI?
    Hvis mulig, ikke bruk noen av delene! Det børe være et valg for å kjøre native oppløsning gjennom tuneren slik at TVen tar seg av skaleringen. Det er i de aller fleste tilfeller det beste.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Hvis 576i er en mulighet, bruk den. Det går på get sine dekodere iallefall.
    576P og 720P ser crap ut fra get dekoderen. Oppskaleringa er ikke helt på høyde med tv den heller. Men om man har hd kanaler må den jo stå på 1080i om man ikke vil inn i menyen å bytte hele tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •