Panasonic 37PA30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er spent på denne plasmaen...nesten rett før hele HK kastes ut på rubrikkannonsene og kjøper en plasma istedenfor. :roll: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er liten test av panasonic'
    http://www.reviewcentre.com/review121806.html

Ikke helt samme kode men det er samme skjerm

tessa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen andre fått testet panasonic en ???

tessa

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en test av 37PA30 og en haug med andre LCD og plasma skjermer her:
    http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2004.pdf

Men du må være litt stø i fransk...

Roger

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jeg valgt selv så tror jeg nok det ville blitt Pioneer sin grunnet oppløsning. Men den har ikke like bra farger som Panasonic sin nye. Spørs jo hvordan den nye 435 modellen fra Pioneer blir.

Beste kjøp er nok Panasonic sin og hvis denne kan fåes for 30k så mener jeg det er en knallkjøp. Jeg sammenlignet den direkte mot Samsung sin nyeste idag (42P4S) og selv om Samsung har godt sortnivå var Panasonic en klasse bedre og spesielt på farger. Selv på TV titting på dårlig antenne anlegg var det null digitale artifakter. Men som sagt litt skuffet over at den flimrer. Tydeligvis en 50Hz plasma.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til høsten...da ryker Loewe'n ut og inn kommer en plasma. Vet bare ikke hvilken. Sikter mot 37" og Panasonic ligger p.t. bra ann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener du med at den flimrer. Den flimrer ikke her.

50 hz kjører plasmaene på det??
    Trodde det var 60 hz jeg

tessa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva brukes alle disse fennikel kjernene jeg fikk med til skjermen? tessa

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tessa
    hva mener du med at den flimrer. Den flimrer ikke her.

50 hz kjører plasmaene på det??
    Trodde det var 60 hz jeg

tessa

Med flimring så mener jeg at i lyse partier av bildet så ser du at skjermen blinker ("flimrer")

Den flimrerer ikke så mye som enkelte andre 50Hz plasma, men den flimrer noe. Du har nok flimring selv, men du legger nok bare ikke merke til det. Prøv å fokuser synet utenfor bildet og la det være noe lyst, (kanskje helt hvitt) på skjermen. Da vil du se at TV flimrer i sidesynet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de gamle panasonic er de også 50hz?

tessa

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det ja.

Panasonic er en av produsentene som flimrer minst ved 50Hz. Dette gjelder også vanlige apparater. Prøv f.eks å sammenligne en TX28PS1 med uansett annet apparat på en TV butikk. Da vil du legge merke til at Panasonicen flimrer betraktelig mindre. Hva som gjør at forskjellige 50Hz apparater flimrer med forskjellig styrke tror jeg har med fosforbelegget som brukes og hvor lang brennetid det har etter antenning.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flimringen skyldes ikke oppdateringen, men det faktum at Panasonic benytter "single scan"-teknologi. Panasonic begynte å benytte denne teknologien på sine rimeligste enheter fra og med PW4 såvidt jeg husker.

Fordelen med "single-scan" var visstnok høyere kontrast, mens aberet er noe flimring.

Jeg har selv sett bittelitt flimring fra PA20 modellen. Litt irriterende selvsagt, men ikke noe enormt problem.

Har nå en Hitachi 32" Platara 5200 til test, og ser eksempelvis ingen flimring på denne. Her er aberet 1000:1 kontrast og langt mer heng i bildet, samt selvsagt klarere graderingen... ALiS fungerer for øvrig bra i forhold til å gjengi et tilsynelatende sømløst bilde; ser ikke pixler selv om jeg står svært så nære... DVI inngang er også kjekt.

Uansett, Panasonic skjermene har bedre farger, langt høyere kontrast, bedre stabilitet i panoreringer samt bedre skarphet, og er etter min mening helt definitivt den beste skjermen på markedet (både PA20 og garantert PA30). Blir nok en slik på meg, selv om jeg håper jeg kan klare å få fatt på en Panasonic PX300 (neste generasjon).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser at panasonicen min flimrer en del når den skal vise lyde detaljer i bilde. Blir bilde mye bedre med progressiv scan?
    Noen tips for å stille inn det rette bilde? Er det dumt antenne kabelen ligger sammen ved siden av strømkabelen??

Tessa

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke single scan på at de bruker 50Hz bildeoppfriskning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, dualscan har eksempelvis 75 hz grense, så det stemmer ikke. For øvrig oppgir Panasonic at singlescan skjermene leveres med "quasi 100 hz" system, som de oppgir til 75 faktiske hz.

Hvor har du 50 hz fra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig; alle signaler skaleres og prosesseres om til "progressivt" internt i skjermen, Tessa... Differansen mellom progressivt og interlaced inn skal dermed være liten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner ikke dette med at panasonicen flimrer.
    Jeg har en pc skjerm siden av hvor jeg kan justere HZ.
    På 70 hz flimrer pc skjermen mer enn plasmaen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt enig, Tessa! Ikke noe poeng å overdrive dette på noen som helst måte! Jeg har sjelden eller aldri hatt noe problem med dette, kanskje med unntak av de helt lyseste scener, og også her er problemer helt minimalt! Dette er en flott skjerm, og har trolig blitt enda bedre enn forrige generasjon.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nei, dualscan har eksempelvis 75 hz grense, så det stemmer ikke. For øvrig oppgir Panasonic at singlescan skjermene leveres med "quasi 100 hz" system, som de oppgir til 75 faktiske hz.

Hvor har du 50 hz fra?
    Siden den flimrer akkurat like mye med progressivt signal som ikke progressivt signal og progressivt er 50Hz så antar jeg at det er 50Hz.

Og som du sier selv så blir alt gjort om til progressivt, og dermed er det 50Hz.

Singel Scan /Dual scan har alltid jeg hørt definerte om man tegnet opp delbildene 2 ganger eller 1 gang. Mulig det er snakk om andre situasjoner hvor samme begreper brukes.

Når det gjelder flimring på denne skjermen så er det mindre enn andre 50Hz apparater, men jeg må innrømme at det var det første jeg la merke til når jeg slo den på.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dualscan har som betegnelsen tilsier med antall ganger skjermen "scannes" med lys/energi. En kan scanne to ganger, og samtidig beholde 50 hz refresh. Kan kanskje enklest sammenlignes med hestekrefter? Dobbelt antall scanninger gir bedre stabilitet pga større "motor". Det var tidligere ikke mulig å benytte singlescan, men Panasonic fikk dette til for noen år siden med hell, og klarte på det viset å redusere kostnadene på skjermene uten at kvaliteten ble nevneverdig forringet (altså; skermene ble mer effektive, og oppdateringen av cellene bedre, kombinert med mer effektiv scanning tilsier at singlescan var ansett tilstrekkelig). Kompromisset er altså bittelitt flimring i de helt lyseste scener som stiller høyest krav til stabiliteten i scanningen (alle farger samtidig over hele skjermen), fordelen lavere pris. Jeg har imidlertid ingen oversikt over hva andre aktører benytter seg av, da mest trolig også singlescan. Ser for øvrig at det er så godt som null flimring på Hitachi Platara skjermene, så her benyttes åpenbart en annen scanningmetode...

Jeg har for øvrig lest at de nye PX300 skjermene til Panasonic igjen vil benytte dualscan for bedret stabilitet...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •