Panasonic 37PA30 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På en vanlig CRT skjerm tegnes linjene opp etter hverandre. Mens på en Plasma/LCD skjerm så tegnes alle linjene opp samtidig.

Hvis man har 50Hz progressivt signal vil bildet forandres 50 ganger i sekundet. Singel scan fungerer da slik at gassen i plasma cellen antennes 1 gang for hvert progressive bilde. Dette er så få ganger at cellen klarer å slukkes får at den tennes på ny, mens med dual scan så antennes gassen 2 ganger mellom hver gang bildet byttes og dermed rekker ikke plasmacellen å slukkes før den tennes på nytt. Det gjør dermed at man ikke opplever noe flimmer. På LCD er det en fast lyskilde som lyser konstant noe som gjør at LCD er flimmerfritt.

De flimmerfri apparatene kjører nok 100Hz bildeoppfriskning med singel scan eller 50Hz med dual scan. Pixel Pluss apparatene kjører sikkert 88Hz.

Tror du kan se på Dual Scan som teknikken som brukes på kino hvor pæren tennes 48 ganger isteden for 24 ganger. Jaja, da lærte jeg noe nytt idag også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da tror jeg vi er enige... Uansett er singlescan ikke noe stort problem, men alt som kan bli bedre må jo selvsagt påpekes!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Singelscan og dualscan brukes om 100Hz CRT apparater av enkelte leverandører. Vet ikke helt hva de mener da.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en liten minitest på PA30 her hjemme i stua, men den lider samme skjebne som Philips 9966, jeg leverer tilbake. Selv om design er overlegent CRT TV'en min, så klarer jeg fortsatt ikke å leve med såpass redusert billedkvalitet. PA30 er dog kanskje den beste plasmaen jeg har sett så langt, meget bra sortnivå, men generelt lavt lysutbytte sammenlignet med Philipsen, som i dagslys scener og f.eks. godt belyste studio opptak (dagsrevyen etc.) gir et bedre resultat. De fleste lar seg helt sikkert imponere mye mer av Philipsen, men PA30 har mer detaljer og som nevnt overlegent sortnivå som var skuffende dårlig på Philipsen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •