Hvordan er 50PQ2000 i forhold til 50PQ3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er 50PQ2000 i forhold til 50PQ3000

Hei

Jeg skal kjøpe meg flatskjerm for første gang å har teknt å slå på stortromma med å slå til med en 50"
    Jeg har egentlig kjøpt en 42PQ3000 men de hadde gitt meg en 42PQ2000 og når jeg uansett må bytte inn TVen og syntes 42" ikke ble for stor så ble jeg litt sugen på en 50" så hva har folket å si om 50PQ3000 er det et ok kjøp? prisen på den er kr9995 da var den vist nokk allerede satt ned kr2000. da får jeg med en slik idiot forsikring til 799 som egentlig kostet 13000.

Jeg har vært innom elkop å bett de lagt av en 3000 men så så jeg den 2000en og så jo den var en del billigere (7895kr)
    Så hva er forskjellen?

Og at TVen bare er HDready (som 3000en er korrekt?) er det stor forksjell til at den er Full HD? eller burde jeg kanskje legge i litt til å kjøpe denne?

Eller er det kanskje andre TVer dere vil heller anbefale på det sterkeste?

Siste spørsmål siden jeg ikke har stor nokk bil atm i gårdsplassen og ingen bil med hengerfeste så hadde jeg tenkt å sperre en kamerat om han kunne hjelpe til med å låne bort SUVen sin (Xtrail) så det jeg lurer på om det er noen som vet om en 50" passer i en slik bil? eller må jeg få taki henger eller enda større bil?
    den 42" jeg tok med hjem var det akkurat plass til i toyota avensisen så en 50" hadde ikke funket med mindre jeg skulle lagt den på siden, men sidne plasma ikke liker å ligge på siden så er det ute av verden.

Jeg må beklage på forhond min dårlige egenskap til å forklare ting men slik er det nå bare :P så spørr vist det er noe dere lurer på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff har blitt så usikker nå, trenger hjelp!

Det lureste er vell kanskje å gå får 50" med full HD i og med at skjermen er så stor?

Og burde jeg droppe Elkjøp helt? som mange sier så er de en god del dyrere på alle varer. Men de har jo den garantien vist at jeg finner samme TV billigere en annen plass så skal jeg få tilbake mellomlege og litt til eller noe slikt? funker det vist jeg finner en som er billigere hvor som helst, foreksempel på Datakjeden?

Eller er det ikke noe vits i å gå bort fra den 50PQ3000 som jeg kan dra på butikken å hente? må jo betale mellomlegge fra den 42" da seff

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trenger strengt tatt ikke full HD selv på 50" sitter du 3 meter fra har ihvertfall ikke jeg mulighet å se forskjell på HD og FULL HD. Under 1 meter ja.

Så bedre å kjøpe en god HD klar enn billig Full HD.

Videre tviler jeg på du får plass for 50" i X-trail. Har pizza racer( Citroen Berlingo) varebil å en 50" tok mye av rommmet i høyde og lengde når jeg kjøpte.

Elkjøp å andre butikker ligger over i pris da det koster å drive butikk men fint å prøve tvn i 30 dager å se om en fornøyd å da. Prøv å ned mot nettpris i butikk.

Tvene er gode de. Men ville goså sett på Panasonic i samme slengen med X10 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    En trenger strengt tatt ikke full HD selv på 50" sitter du 3 meter fra har ihvertfall ikke jeg mulighet å se forskjell på HD og FULL HD. Under 1 meter ja.

Så bedre å kjøpe en god HD klar enn billig Full HD.

Elkjøp å andre butikker ligger over i pris da det koster å drive butikk men fint å prøve tvn i 30 dager å se om en fornøyd å da. Prøv å ned mot nettpris i butikk.

Tvene er gode de. Men ville goså sett på Panasonic i samme slengen med X10 serien.
    jeg sitter ca 4 meter unna så da burde jeg ikek se forskjell? selv om det er blueray?

så er det bedre at jeg kjøper 50QP3000 framfor 50PS6000?

Panasonic blir vell en del dyrere gør de ikke det? iaf de som jeg har sett

Jeg har lagt av den 3000 til og med Torsdag altså i morgen så jeg må prøve å bestemme meg før den tid.

Edit! har funnet en kar med hengerfeste og henger, blir det for skummelt å ta den på henger? sidne den må stå oppreist tenker jeg på

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ser forskjell på Blu-ray kontra HD på "kun" HD-klar også. Skal du se mye på Blu-ray og bruker PS3 og mye PC så vil en full HD bli bedre.

Men du kan jo "prøve" begge hjemme?
    Be om å få se vanlige sendinger(Nrk f.eks) ikke HD å sammen lign da. Sett begge tver i film modus i butikk å studere så får du et bedre grunn lag enn i "glamor/butikk" innstillingen. Så lenge du fester tven med stramme band til henger er det null problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg TVen hjem i går på henger og det gikk fint ja

Og det ble ikke full HD men det ble den 50PQ3000 iaf får nå, så får vi se om jeg ikke er fornøyd med TVen og må levere den inn igjenn.

Selve TV sendingene virkere fine med et klart bilde, har ikke muligheten til å spille av blueray enda så jeg lånte meg en DVD.
    På den filmen ble det litt kornete bilde noe som er rart siden vanlige TVsendinger ikke er kornete på skjermen. Det var bedre kvalitet på DVDen men det var litt kornete, som jeg neste mistenker er at kanskje filmen skulle være slik, eller at det ikke var den beste filmen. En dårlig film som jeg aldrig har hørt om, som jeg heller ikke så ferdig siden den var dårlig :-D (The Surfer)

Nå har jeg heller ikke gjort noe med innstillinger av div farger enda.
    finnes det noe "guide" eller løsning på hvordan de instillingene skal være på vær enkelt TV :-D? Vist så er det enn til denne TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette tvn i Expert 1/2 evt film/kino modus så har du et bedre utgangs punkt på bildene(bruker som regel film modus for utgangspunkt for kalibrering selv). Farge temp på varm og skru av alt av bilde behandling. Kontrast på ca 85-90 maks og skarphet ned mot 25% av maks eller under-ofte 5 eller lavere. Lystyrke under 50% enn plass ned mot 40% prøv deg fram. Farge og tint lar du stå urørt. Se i kalibrerings tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iaf gjort de instillingene du har anbefalt meg nå, har ikke funnet en post for min skjerm på kalibrerings siden enda, har ikke lett veldig mye heller da men.

Et spørsmål til som jeg kom på i farta, på mange av TVkanalenne står det Ingen Cl-modul selv om jeg vet jeg har kanalen og jeg vet jeg så kanalen når TVen søkte etter kanaler. Så de aller fleste kanalene står det Ingen Cl-modul mens noen få kanaler får jeg inn, og de kanalene jeg får inn er støy frie med et fint og klart bilde.

Betyr detta at jeg må skaffe meg kort/digitalboks greier for at jeg skal kunne se alle kanalene mine på denne TVen?
    Dette trenger jeg ikke på de gamle TVene i huset altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på 50PS3000 på komplett, og vist jeg bestiller det får jeg den billigere enn en 50PQ3000 hos elkjøp. 50PS3000 er vell bedre enn PQ right? den har da iaf Full HD

Men jeg har vell ikke muligheten til å kjøpe med slik IDIOT forsikring på TVen vist jeg bestiller den via nettet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •