Har 7000 kr å rutte med..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har 7000 kr å rutte med..

Noen som kan tipse om noe her? Er ganske lost på TV-teknologi... har vel skjønt at p og i er forskjellig, og noe med hvordan bildet vises på. P er visst best? Ja, så må en ha full HD? Eller er det mulig å finne HD-ready som er bedre enn full HD?

Kjøper meg nå snart et HD-kamera så fint om TVen funker bra med dette. Ellers tenker jeg at TVen må være 37 eller helst større.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Har tenkt en god del på philips 42 på elkjøp til 6 666 kr, men jeg leser en del negative ting om den... Mener du samsungs er bedre ? Eller må en forvente såpass mye negativt på TVer til denne prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasannette
    Takker for svar! Har tenkt en god del på philips 42 på elkjøp til 6 666 kr, men jeg leser en del negative ting om den... Mener du samsungs er bedre ? Eller må en forvente såpass mye negativt på TVer til denne prisen?
    Du skal jo ikke forvente noe negativt på tver.
    prisene går generelt veldig fort opp hvis du skal ha mange funksjoner og best bilde.

Skal du ha plasma eller lcd?
    plasma har ihvertfall noen billige gode modeller fra LG\panasonic rundt 42 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skeptisk til plasma ettersom jeg har hørt mye om ting som "brenner" seg fast i bildet. Jeg vil ikke takle å se noe er brent fast på bildet, det vil irritere meg såpass mye at jeg investerer i en ny TV. Dog har jeg ikke peiling på om dette "problemet" er borte fra plasma-tver, eller om det var enkelte typer plasmaTver.. Jeg har bare fokusert på LCD ettersom da har jeg i alle fall garantert meg å ikke få dette problemet! Men er det plasmaer som ikke har dette problemet er plasma også aktuelt..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma har like mye innbrenningsproblematikk nå som det er døde pixler på en LCD.. dvs så si fraværende .

Mitt valg hadde uten tvil blitt en Panasonic 42" !! Er tross alt TV og film den skal brukes mest til ? og der er plasma overlegne. På spillkonsole og PC bruk er LCD overlegen (kanskje ikke så mye på spillkonsoler..).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du den mest til tv bruk ville jeg ha valgt en plasma.

42 tommers HD ready holder, med mindre du sitter veldig nærme.. Ellers skal man ikke se noen spesiell forskjell på denne størrelsen.

Ville helt klart brukt pengene på en god hd ready tv, enn en dårlig full hd....

Dagens plasma gir ikke noe spesielt innbrenning, og enkelte merker har anti innbrennings funksjoner. LG+Pioneer har ihvertfall, fungerer knirkefritt. Sikkert andre som har og, men de vet jeg ikke.

Ellers ville jeg tittet etter USB, en som takler divx, mp3 og bilder. Alltid kjekt å ha.

Ønsker du LCD ville jeg tittet på kanskje en 5604 fra philips, eller LG 42LH serien.
    Kan du kjøpe plasma, en nyere panasonic modell, eller en 42pq3000-6000 fra LG. Her er kvaliteten så god, at du nesten ikke ser forskjell på tvene.

Hvis samsung 535\555 har usb funksjon som støtter divx, er dette også gode kjøp, men jeg tviler på at de gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg med USB? Har ikke helt skjønt hva det gjør på en TV... brukes det til HD-kamera?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne LG 42LH3000 til 5995,- kan være verdt å vurdere. Den kan også spille av DivX, MKV osv. fra USB. Noe speil er den heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker jo helt legendarisk bra! Er dette samme som denne;

Elkjøp - LG 47" LCD-TV

I så fall er det vel et meget godt kjøp? Noen som har invendinger mot denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men 5" mindre, og 2755 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasannette
    Hva skal jeg med USB? Har ikke helt skjønt hva det gjør på en TV... brukes det til HD-kamera?
    Usb gjør det lettere for deg å legge filmer\bilder du tar med et kamera, som du da overfører til en usb minnepinne eller ekstern harddisk. Bare plugge i tven og vise frem til besøkende!

42lh3000 gir bra bilde ja, pris 5999 er ikke dumt !
    Netonnet har kanskje rimeligere frakt enn komplett.no

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her vil nok tilfredsstille deg på alle områder + at du har en 1000lapp tigode

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •