Philips PFL 8404 beste kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips PFL 8404 beste kjøp?

Hei dere på forumet,

Jeg skal på vegne av meg og foreldrene mine kjøpe bursdagsgave til broren min. Han ønsker seg flatskjerm, men har ikke sagt hvilken. Han skal bruke den til TV-titting (for tiden vanlig kabel-TV signal - kanskje digital-TV i fremtiden), XBOX360-spilling (i HD), DVD via XBOX'en samt en del serier/filmer i .avi-format.

Budsjettet er opptil 10.000. Det bør være en Full HD 42-tommers skjerm, i alle fall ikke mindre.

Jeg har sett på noen få apparater, særlig to Philips-apparater (pfl7403 og 8404, ca. pris hhv. 7000 og 10.000). 8404-modellen ser veldig bra ut, på grunn av særlig disse funksjonene:
    * Ambilight ser veldig stilig ut, selv om jeg aldri har sett det selv (er det verdt pengene?)
    *Nett-TV funksjon høres bra ut (fungerer det bra?)
    *USB-tilkobling som støtter .avi, .mpg, .jpg, .mp3 osv (fungerer dette som det skal?)
    *100 Hz
    *Tror den også er Riks-TV godkjent (spiller vel egentlig ingen rolle så lenge TV-signalet foreløpig er vanlig kabel-TV?)
    *Det ser ut til at det er bra med tilkoblingsmuligheter

I tillegg til disse funksjonene - som virker svært interessante - er det selvsagt viktig med de vanlige tingene: bra og skarpt bilde, kontrast, ikke mye lagging osv osv. Det hadde også vært fint om det gikk an å streame video/bilder/musikk fra en datamaskin (en mac).

Her står det en del om apparatet: Philips - 8000-serien LCD-TV 42" Full HD 1080p digital-TV - 42PFL8404H/12 - 8000-serien - Tver - Lyd og bilde

Spørsmålet er om noen har gode eller dårlige erfaringer med dette apparatet (eller med 7403-modellen)? Er det et godt kjøp? Finnes det andre apparater fra andre produsenter, med tilsvarende spesifikasjoner og pris?

På forhånd tusen takk!

Mvh
    Kine, 23

Newcomer Neurosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig 8404 modellen og er veldig fornøyd så langt. Jeg har liten erfaring med LCD tver, men vi har to andre 40" her i huset. En Sony W4500 og en Samsung 676. Jeg syns faktisk at Philips har bedre bilder enn begge. Ingen clouding eller light bleed.

Avspilling av mp3, avi osv osv har jeg bare prøvd NÅ. Ser akkurat på en episode av Ghost Hunter International via USB pinne. Funker bra så langt! Etterpå skal jeg teste med en film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Er interessert i hvordan det gikk med .avi-film via USB

Er også interessert i andres erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamferdrops
    Takk for svar! Er interessert i hvordan det gikk med .avi-film via USB

Er også interessert i andres erfaringer
    Prøv å finn ut et alternativ som kan kjøre HD fra usb pinnen, så sparer du jo 1-2k for et mediasenter. Litt usikker, men jeg tror LH4000 serien og opp gjør dette hvis du skrur funksjonen på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... kan man gjøre det du sier med 8404-modellen (forstår nemlig ikke helt hva du mener). Hva mener du med mediasenter?

Har du link eller ca. pris til den modellen du nevner (lh4000)?

Takk!!

Newcomer Neurosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han mener at man kan koble til en ekstern harddisk eller noe.

Har prøvd film på Philips og det funka bra det også. Vet ikke om den støtter avspilling fra HD via USB.

Her har du link til LG tver. Komplett.no - TV-er

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •