Innstilling av ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Innstilling av ny TV

Hei, akkurat fått min nye Toshiba 42" i hus og er fornøyd. Har Canaldigital og PVRopptaker som signalene går igjennom. Får fint bilde og lyd men:

Fulgte veiledning i boka ved tilkobling og søk men uansett hva jeg gjorde og prøver nå så får jeg ikke søkt inn kanaler på tv (fungerer kun via mottakeren) og følgende er derfor at jeg ikke får innstilt bildekvalitet/lyd etc. Fjernkontrollen til Tven kan jeg nå kun bruke til lyd og slå av og på.
    Hva har jeg gjort feil? Prøvd å koble tv antennekabel direkte til tv men da sier den ingen signaler. Kan noen gi noen råd?? :cry: :?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitale TV-signaler gir ingen mening for en vanlig TV. Da ligger kanalutvalget i dekoderen. Du får ikke søkt inn kanaler på TVen med mindre du har sterke nok analoge signaler inn på TVens antenneinngang. Du har m.a.o. ikke gjort noe galt.

Jeg installerte nettopp en TV på hytta, hvor vi har en digital boks som leverer signalene - altså ingen signaler gjennom TVens egen antenne - og jeg fikk som deg beskjeden "ingen signaler" under oppstartprosessen. Men etterpå kunne jeg gå inn i menyen og justere både bilde og lyd.

TVens fjernkontroll har begrenset funksjonalitet i og med denne digitalboksen. Tekst-TV styres f.eks. av fjernkontrollen til digitalboksen. Men jeg kan altså gå inn i menyoppsettet på TVen ved hjelp av fjernkontrollen til TVen og justere både lyd og bilde - d.v.s. tonekontroller og fargebalanse. Har du prøvd menyknappen på fjernkontrollen til TVen?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstilling ny tv

Utrolig!! Plutselig så fungerte det. Koblet alt fra og på igjen og passet på at dekoder stod i standby. Fikk opp meny og fikk søkt inn kanaler så nå er det i boks.
    Problemet mitt nå er at jeg ikke får opp menyen igjen for å instille farger etc. Følger boka men det skjer ingenting... prøvd å veksle mellom ATV/DTV og så trykket på TCP Menu knappen men får da bare opp et bilde hvor der står boatload men kommer ikke videre. Får vel bare prøve om og om igjen til jeg finner ut av det. Ny teknologi er ikke alltid det enkleste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •