50" Plasma 10~11k.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" Plasma 10~11k.

Hei AV forum! beklager for jeg er den 524. Personen som sikkert kommer å lager en slik tråd, men det har seg slik at jeg vil ha en TV, og jeg vil ha den relativt snart, og isteden for å prøve og sette meg litt inn i dagens tv marked og så muligens ende opp med å lure meg selv uanset, så går jeg heller til de som er eksperter på det med en gang. Har, som topic sier, tenkt på en 50" plasma til 10-11k, har sett på litt forskjellige på Netshop og komplett.

LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Samsung 50" Plasma PS50A566 FullHD 100Hz - Samsung - Plasma - Samsung 50" Plasma PS50A566 FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS3000

Lener egentlig mot den billigste fra komplett, er det noen grunn til og ikke gå for den? Den har jo full hd, høyere kontrast, og samme lysstyrke som de to andre tvene. Jeg ser at LG tven på komplett er oppgitt som stereo lyd, mens LG tven på netshop har "surround", men om jeg ender opp med å få meg et surround anlegg så har vel ikke dette noe og si? Eller vil det da si at selv om jeg får meg et surround anlegg så vil det bare kunne spille stereo ikke surround? Noen andre tv'er en disse jeg bør se på?

Takk på forhånd og beklager for dumme spørsmål =D

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig Pioneer 508xa her på avtorget (Høyre på siden)
    Kan det være mulighet?
    Da har du en topp TV uten kompromisser på bilde og kvalitet

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lyd på flatskjermer så suger det somregel endel, surrond greiene du lesere om er det ingen vits og bry seg om.

Min 46" LCD til 12k har elendig lyd, mens vår 50-52" LCD har ganske grei lyd, men den koster dog 30k.

Uansett, skal du ha flatskjerm er eksternt lydanlegg nesten obigatorisk, og om du kjøper en kjempedyr TV, så får du alikavel mye medre lyd for et par tusenlapper.

Så, ikke tenk på lyd, integrert lyd bør ikke brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Når det gjelder lyd på flatskjermer så suger det somregel endel, surrond greiene du lesere om er det ingen vits og bry seg om.

Min 46" LCD til 12k har elendig lyd, mens vår 50-52" LCD har ganske grei lyd, men den koster dog 30k.

Uansett, skal du ha flatskjerm er eksternt lydanlegg nesten obigatorisk, og om du kjøper en kjempedyr TV, så får du alikavel mye medre lyd for et par tusenlapper.

Så, ikke tenk på lyd, integrert lyd bør ikke brukes.
    Var det jeg tenkte meg, har planer om og skaffe meg eksternt lyd anlegg så snart som mulig, så kommer vel til å se bort ifra det da. Er det ellers noen grunn til at jeg bør holde meg unna LG tv'en til 8.5 tusen? Ser ingeting/lite som er bedre med de 2 andre tv'ene,men de er jo henholdsvis 2.5 og 3.5 tusen dyrerere. Og selv om Panasonic tv'en sikkert er en kjempe deal så er jeg mer interesert I og kjøpe en helt ny tv av diverse grunner.Har heller ikke mulighet til å hente, så lettere for meg å bare få den sendt hjem på døren. Jeg er ikke en "bilde" entusiast so to speak, så det at jeg ikke får det BESTE bildet som er tilgjengelig på markedet overlever jeg fint. Men vil såklart få best mulig bilde for tv'en.

Leste en quote fra dette forumet om denne tv'en:

"Det er en funksjon jeg savner skikkelig akkurat nå... Har verken PC-modus via hdmi eller dot by dot setting når signalet er video fra PC via hdmi.
    Er overscan på bildet fra pc'en så i praksis skalerer skjermen bildet opp og man får ikke dot by dot.
    Veldig trist. Ser helt greit ut - men veldig ergerlig at den kutter kantene og skalerer opp slik. Synes godt alle produsenter kunne kostet på seg å legge inn en "advanced" meny for de som skulle trenge det. I praksis burde alle full hd skjermer som var ment til å spille blu-ray etc spille av materialet uten å skalere det opp for å "miste kantene". Ser ikke verdien av det med så gode kilder. Det hører hjemme i fortidens CRT-tv'er."

Ser ikke helt hva han mener her though siden jeg har egentlig ganske lite peiling, men det høres ikke så veldig bra ut though. Men igjen selv om mye av tingene jeg spiller av kommer til å komme fra pcen så kommer det nok mest sansyneligvis til å gå igjenomm konsol/media senter relativt snart uanset, så da trenger jeg vel ikke tenke på det så mye alikevel?

Hmm, når jeg så på den LG tv'en så så jeg også denne tv'en her:

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Har hørt mye bra om panasonic tv'er når jeg har googlet litt rundt, og den er jo 50" full HD for rett under 10. Irriterende at det skal være så vanskelig å velge Ser også at netonnet har en 300-400kr billigere frakt, så da er det jo litt penger spart der også. Googlet enda litt mer , og kom fram til at PY serien til panasonic egentlig er ment for ireland, og den har da ikke en intern dekoder (?) selv om jeg ikke har tilgang til Tv nå, og egentlig ikke hadde tenkt til og se noe særlig på TV på tven så kan jo dette forandre seg, hva vil så mangelen av dekoder ha og si for meg i det lange løp?

så også NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk på netonnet er 1000kr billigere enn samsungen på netshop (og den er 656, ikke 566, så da kan jeg gjette meg til at det faktisk er en litt nyere/bedre modell også, dog minimalt sådan, eller?)

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

Har lært meg...her på forumet skal en ikke snakke om LG, og om en snakker om LG spå er det ikke noe for entusiasten, kjøp Samsung Panasonic osv osv. En får aldri noe klart svar...som du selv ser, du blir anbefalt en gammel utgått Pioneer. Den LG PS3000 har faktisk et veldig fint bilde, har sett den på Expert. da stod den sammen med FullHD Samsung og Panasonic, og en Pioneer. Og sammen med Panasonicen, Panasonicen hakket på panorering...LG Ikke...men ta deg en tur og se i Expert...der koster den faktisk 14999...søk på utenlandske forum...de er mye bedre på LG enn de som tror den heter GoldStar ennå her på bjerget...LG er dagens teknologi Pioneer er nedlagt i 2008

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at jeg blir mer og mer usikker på hva jeg skal kjøpe jo mer jeg leser : (

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja LG er vanskelig her..

Jeg tipser deg:
    LG 50PS6000! Utrolig god tv til 11k, som ser veldig bra ut.

Hvis ikke får du også
    Samsung PS50A676 som er en respektabel plasma skjerm
    Samsung PS50B555

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ja LG er vanskelig her..

Jeg tipser deg:
    LG 50PS6000! Utrolig god tv til 11k, som ser veldig bra ut.
    Hva er det som er bedre på den en LG 50" Plasma-TV 50PS3000 som man får kjøpt på komplett for 8.5k? Er forskjellen virkelig verdt 2500kr? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har LG50PS3000, leste masse tester osv på nettet før jeg kjøpte denne. Så vidt jeg har skjønt er det ikke store forskjellen på 3000 og 6000. Det er samme panel, men 6000 har litt flere tilkoblinger og mer instillinger. I tillegg er hele fronten i ett lag glass. På 3000 er det glass med ramme rundt. Jeg må si at jeg er strålende fornøyd denne tven, veldig klare farger, skarpt og fint bilde og var ganske grei og stille inn.

Har en kamerat som har en 47" panasonic full hd plasma. Han er av den typen som er hellig overbevist om at alt som ikke er Panasonic eller Pioner er håpløst, men han var meget imponert. Så vidt jeg ser står ikke LG noe tilbake for hans.

Har ingen problemer med og annbefale denne tven. Jeg er kjempe fornøyd med dette kjøpet, og tror du vil bli det og.

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 50 tommer stor LG plasma, 50PQ2000 nærmere bestemt. Helt utrolig tv til bare 7000, har ikke hatt en eneste negativ opplevelse med den. Gjengir 1080p helt utrolig bra, og den slags vises når man sitter cirka to meter unna;-)

Kjøpt på kampanje hos Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag128
    Hei.

Jeg har LG50PS3000, leste masse tester osv på nettet før jeg kjøpte denne. Så vidt jeg har skjønt er det ikke store forskjellen på 3000 og 6000. Det er samme panel, men 6000 har litt flere tilkoblinger og mer instillinger. I tillegg er hele fronten i ett lag glass. På 3000 er det glass med ramme rundt. Jeg må si at jeg er strålende fornøyd denne tven, veldig klare farger, skarpt og fint bilde og var ganske grei og stille inn.

Har en kamerat som har en 47" panasonic full hd plasma. Han er av den typen som er hellig overbevist om at alt som ikke er Panasonic eller Pioner er håpløst, men han var meget imponert. Så vidt jeg ser står ikke LG noe tilbake for hans.

Har ingen problemer med og annbefale denne tven. Jeg er kjempe fornøyd med dette kjøpet, og tror du vil bli det og.
    Har også lest lett rundt, og det virker som en veldig ålreit TV, og forskjellen var, som du sier, en mindre HDMI ingang, det med glassrammen, så hadde vel 6000 også bluetooth, også tror jeg lyden var litt forskjellig, men en mindre HDMI ingang går greit, bluetooth hadde jeg nok aldri kommet til å bruke uanset, og eksternt lydsystem kommer nok heller før en siden. Så kommer nok til å kjøpe denne tv'en så snart jeg får tilbake kortet mitt.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag128
    Hei.

Hvordan er det å se vanlig SD tv på denne? TV2 NRK og Tv3 Er billedkvaliteten bra?...har til og med startet en tråd for å høre om erfaringer på denne PS3000, men LG er tyst her på forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Hvordan er det å se vanlig SD tv på denne? TV2 NRK og Tv3 Er billedkvaliteten bra?...har til og med startet en tråd for å høre om erfaringer på denne PS3000, men LG er tyst her på forumet
    Har kabel tv fra Canal Digital via hdmi, og det fungerer bra. Hadde trodd at bilde skulle være mer kornete på en så stor tv. Sitter ca 2.5 meter ifra, og har ingen problemer med bilde. Alt i alt så føler jeg at jeg har gjort ett kjempe kupp på tv. til 7995, som jeg betalte, tror jeg dette må være blant de beste tv kjøpene nå.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Earll]Leste en quote fra dette forumet om denne tv'en:

"Det er en funksjon jeg savner skikkelig akkurat nå... Har verken PC-modus via hdmi eller dot by dot setting når signalet er video fra PC via hdmi.
    Er overscan på bildet fra pc'en så i praksis skalerer skjermen bildet opp og man får ikke dot by dot.
    Veldig trist. Ser helt greit ut - men veldig ergerlig at den kutter kantene og skalerer opp slik. Synes godt alle produsenter kunne kostet på seg å legge inn en "advanced" meny for de som skulle trenge det. I praksis burde alle full hd skjermer som var ment til å spille blu-ray etc spille av materialet uten å skalere det opp for å "miste kantene". Ser ikke verdien av det med så gode kilder. Det hører hjemme i fortidens CRT-tv'er."/QUOTE]maximans inlegg: http://avforum.no/forum/htpc-softwar...ips-triks.html
    Slik fikses oversvan på PC ihvertfal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

Sitat Opprinnelig postet av Earll
    Føler at jeg blir mer og mer usikker på hva jeg skal kjøpe jo mer jeg leser : (

Jeg er også ute etter en ny tv. Jeg har en kjenning som jobber på Elkjøp i Tromsø og spurte han rett ut hva slags merke er det som det er minst reklamasjon / reparasjon på og da var svaret LG.

Jeg er villig til å bruke opptil 12-13 000 på Tv. Jeg har fra før 2 stk LG 42".

Noen tips til nytt tv. Har kikket på :

LG 50" Plasma-TV 50PS8000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobago
    Jeg er også ute etter en ny tv. Jeg har en kjenning som jobber på Elkjøp i Tromsø og spurte han rett ut hva slags merke er det som det er minst reklamasjon / reparasjon på og da var svaret LG.

Jeg er villig til å bruke opptil 12-13 000 på Tv. Jeg har fra før 2 stk LG 42".

Noen tips til nytt tv. Har kikket på :

LG 50" Plasma-TV 50PS8000
    Hvis kompisen din kan gi deg litt "rabatter" så ville jeg ha valgt LG LCD.
    Prisene i forhold til konkurrentene er lavere.

Får han ikke gitt deg det, så er uansett 50ps8000 en knall tv, kan jo titte litt på en dyrere panasonic også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •