Trenger hjelp for å fikset plasma ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp for å fikset plasma ;)

Hei!

Jeg har en Qpvision 42" plasma som er defekt. Innmaten i den er LG sin PDP42V7, og jeg tror derfor at det er bare å bytte ut Y-sus, X-sus og kontroller kortet siden dette har vært en standard feil på disse.

Jeg vet at hvis det ikke er bilde men lyd, er det dette som er problemet. Dessverre får jeg ikke testet det siden det ikke er høytalere på den og jeg ikke har den koblet opp. Det som skjer er at når jeg skrur den på med fjernkontrollen eller knappen høres jeg klikkinga som alltid kommer men den klarer liksom ikke start opp, og powerlyset skifter ikke farge. Hører bare en svak susing inne i tv'en.

Er det noen her som har peiling på dette, og vet om det er de kortene jeg må bytte? Jeg vet isåfall at det finnes et repair kit som heter : PDP42V7 Repair kit som LG har laget. Problemet er at jeg får ikke tak i dette i Norge virker det som. Finner det på noen nettsteder men ingen av dem har norge som land de kan sende til.

Så hvis noen kan hjelpe meg med om dette er det jeg trenger og evt hvor jeg kan få tak i disse kortene hadde jeg blitt utrolig glad

På forhånd takk. :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydronic
    Hei!

Jeg har en Qpvision 42" plasma som er defekt. Innmaten i den er LG sin PDP42V7, og jeg tror derfor at det er bare å bytte ut Y-sus, X-sus og kontroller kortet siden dette har vært en standard feil på disse.

Jeg vet at hvis det ikke er bilde men lyd, er det dette som er problemet. Dessverre får jeg ikke testet det siden det ikke er høytalere på den og jeg ikke har den koblet opp. Det som skjer er at når jeg skrur den på med fjernkontrollen eller knappen høres jeg klikkinga som alltid kommer men den klarer liksom ikke start opp, og powerlyset skifter ikke farge. Hører bare en svak susing inne i tv'en.

Er det noen her som har peiling på dette, og vet om det er de kortene jeg må bytte? Jeg vet isåfall at det finnes et repair kit som heter : PDP42V7 Repair kit som LG har laget. Problemet er at jeg får ikke tak i dette i Norge virker det som. Finner det på noen nettsteder men ingen av dem har norge som land de kan sende til.

Så hvis noen kan hjelpe meg med om dette er det jeg trenger og evt hvor jeg kan få tak i disse kortene hadde jeg blitt utrolig glad

På forhånd takk. :-D
    Hva med å kontakte butikken der du kjøpte denne tven og få de til å sjekke tv'en din, kanskje en god ide om du ønsker å få den på garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen garanti

Hei.

Det er ingen garanti på denne. Jeg fikk den defekt fra en på finn, men liker å prøve å fikset ting. Og den vil fungere perfekt som soveromstv :P Så sant det ikke er for dyrt å fikse den. Snakket med en servicekar i norge og han skulle ha 6000.- for å fikse den. Rimelig uaktuelt.
    Men hvis det de kortene som må byttes bare er det overkommelig

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg med deg skjønner du, men du får bare lete via produsentene sine sider ellers kanskje kjøpe en ny tv. Defekte ting er ikke så moro med dagens bruk og kast mentalitet. Desverre....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny tv...

Joa, men jeg har sett repair kitet til ca 800.- og hvis jeg da kan får en 42 plasma til soverommet for 800.- så er jo det en rimelig grei deal.
    Jeg vet at det ikke er noe problem å bytte kortene heller... jeg må bare finne ut om det er de jeg trenger, så ikke jeg kaster bort pengene
    Hvis jeg skal kjøpe ny flat-tv til soverommet koster det jo fort endel kroner jeg ikke har for øyeblikket hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •