Samsung LE55B650 55" - Noen som har erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE55B650 55" - Noen som har erfaring?

Jeg vurderer å bestille meg en Samsung LE55B650 55" ( Samsung LE55B650 55" LCD-TV FullHD 100Hz - Samsung - LCD-TV 50-59" - Samsung LE55B650 55" LCD-TV FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital ) , men jeg kan ikke finne en eneste test på nettet.

Er det noen som har erfaring med denne TV'en og som kan dele inntrykk?

Den skal erstatte en Sony Bravia KDL52W4000 som jeg kjøpte ifjor. Ikke store oppgraderingen fra 52" til 55" men jeg gjør det mest fordi jeg vil ha 100hz, da jeg er ganske pirkete på sånne ting.

Innlegg tas imot med glede.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal se film må du uansett koble ut alt det der 100hz motion control dillet fordi det ser jævlig ut på blu-ray, var hos en kamerat som monterte og satte opp en samsung led 55" 7070 Samsung 55" LED-TV UE55B7070 platinum - Samsung - LED-TV 50"-59" - Samsung 55" LED-TV UE55B7070 platinum - Netshop.no - pc data foto minne digital igår og vi måtte slå av alle de tingene for at det skulle se bra ut på film. utrolig bra bilde på den tv'n
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    hvis du skal se film må du uansett koble ut alt det der 100hz motion control dillet fordi det ser jævlig ut på blu-ray, var hos en kamerat som monterte og satte opp en samsung led 55" 7070 igår og vi måtte slå av alle de tingene for at det skulle se bra ut på film.
    Hvordan jævlig tenker du på da? Jeg er veldig sensitiv til hakking/lugging og på de 100hz TV'ene jeg har sett på har dette vært ikke-eksisterende.

Vurderer også Sony KDL 52W5500 som har nye Bravia Engine 3. Klarer ikke finne noe særlig tester da, så det blir vanskelig å finne ut hvilken av de som har best bilde.

TV'en brukes til alt egentlig fra SD-sendinger, Blu-Ray, streame HD-materiale fra PC'en til PS3-spilling.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finst rikelig med testar av begge tvane. Så det er berre å google litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Det finst rikelig med testar av begge tvane. Så det er berre å google litt.
    Finner ingen tester av Samsung LE55B650 jeg og jeg ser på meg selv som en "dreven" Googler. Finner bare sånn price comparisons osv.

Gjerne post en link av en av testene du snakker om. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en fra 40" i allefall. Antar det er samme som tv 55"
    Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Der er tven vurdert opp mot Sony W5500 så du får mye relevant info om begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    Her har du en fra 40" i allefall. Antar det er samme som tv 55"
    Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Der er tven vurdert opp mot Sony W5500 så du får mye relevant info om begge.
    Åja, takk. Jeg søkte jo bare på LE55B650. Tenkte ikke over at det var samme TV egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Hvordan jævlig tenker du på da? Jeg er veldig sensitiv til hakking/lugging og på de 100hz TV'ene jeg har sett på har dette vært ikke-eksisterende.

Vurderer også Sony KDL 52W5500 som har nye Bravia Engine 3. Klarer ikke finne noe særlig tester da, så det blir vanskelig å finne ut hvilken av de som har best bilde.

TV'en brukes til alt egentlig fra SD-sendinger, Blu-Ray, streame HD-materiale fra PC'en til PS3-spilling.
    med sånn 100hz på on ser bevegelser og panning av bildet meget snodig og unaturlig ut på blu-ray (prøvde ikke på noe annet), er anbefalt å ikke ha det på når du skal se film (på blu-ray ihvertfall), skal du se andre ting er det mulig det er bra greier.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp at Samsung LE55B650 har veldig input lag. Veldig negativ nyhet for meg da den skal brukes mye til spill. Heller mer mot Sony KDL52W5500 nå tror jeg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, takk. Jeg søkte jo bare på LE55B650. Tenkte ikke over at det var samme TV egentlig.
    Ikke sikkert at en 40" og en 55" er like nei. Forskjellige panel, større panel etc kan ha mye å si. Bare sjekk linken under - ikke sikker at det er samme TV med da begge en LED fra Samsung er det ikke usansynlig.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1236360
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp at Samsung LE55B650 har veldig input lag. Veldig negativ nyhet for meg da den skal brukes mye til spill. Heller mer mot Sony KDL52W5500 nå tror jeg.
    Sjekk også ut v5500 som er endel billigere. Har nettopp testa et eksemplar
    (52") og den hadde 30ms inputlag i forhold til min pc skjerm som har 0.
    Dette er meget bra all den tid referanseskjermen HDTV test bruker trolig ligger i det området. Forøvrig en Samsung F96 av eldre årgang.
    Sony W5500 ligger dermed 30-50ms over V5500.

Det skal legges til at eieren av den TVen jeg testet, er fra seg av
    begeistring både når det gjelder bruk til film og spill(han er en ivrig konsollgamer). Så det er et absolutt anbefalt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har samme tv bare det er 46", og jeg har ikke merket noe til input lag, tv kan stilles inn på "game mode" da det bare blir 17-33ms lag! Og 100hz ser ikke jævlig ut på blu ray som det ble nevnt, du kan bruke "custom" innstillinger der som gjør at det ser meget bra ut.
    legger ved en link som du kan lese litt om tven: Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Hei, jeg har samme tv bare det er 46", og jeg har ikke merket noe til input lag, tv kan stilles inn på "game mode" da det bare blir 17-33ms lag! Og 100hz ser ikke jævlig ut på blu ray som det ble nevnt, du kan bruke "custom" innstillinger der som gjør at det ser meget bra ut.
    legger ved en link som du kan lese litt om tven: Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV
    Leste nettopp selv at ved å aktivere "Game Mode" så minskes input lag betraktelig. Dette var godt å høre! Jeg har også fått inntrykk av at Samsungen er bedre enn Sony'en, da W5500 visstnok fortsatt sliter med backlight bleeding/ujevnheter.

Går nok for Samsungen ja, ser ut som en strålende TV. Nå så jeg nettopp at dersom jeg venter en uke kan jeg få B750 til nesten samme prisen (et par hundrelapper ekstra). Virker som ganske identisk TV bortsett fra at B750 har 200hz.

Takk for linker og info, kom gjerne med mer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •