Plasma eller LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller LCD?

Skal kjøpe meg nytt tv men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg bør kjøpe plasma eller lcd. Bruksområdene er for det meste vanlig tv-titting. Ser en del sport og da spesielt fotball men også vinteridrett på vinteren. Vil ha en tv som er 40 -42 tommer. Jeg vil ikke legge ut en formue på dette da jeg synes de aller fleste tver ser mye bedre ut enn den gamle kassa jeg har nå Tenkte å legge ut rundt 5-6000.
    Hva bør jeg kjøpe, lcd eller plasma. Ellers noen anbefalinger på tv som kan være bra? Ser det er mye i prisklassen 5-6000 men jeg klarer ikke helt å se forskjellen på disse.
    Glad for alle tips jeg kan få :-P

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axe
    Skal kjøpe meg nytt tv men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg bør kjøpe plasma eller lcd. Bruksområdene er for det meste vanlig tv-titting. Ser en del sport og da spesielt fotball men også vinteridrett på vinteren. Vil ha en tv som er 40 -42 tommer. Jeg vil ikke legge ut en formue på dette da jeg synes de aller fleste tver ser mye bedre ut enn den gamle kassa jeg har nå Tenkte å legge ut rundt 5-6000.
    Hva bør jeg kjøpe, lcd eller plasma. Ellers noen anbefalinger på tv som kan være bra? Ser det er mye i prisklassen 5-6000 men jeg klarer ikke helt å se forskjellen på disse.
    Glad for alle tips jeg kan få :-P
    Ikke så mange plasmer i dette prisleiet!!!

Jens

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.her får du mye tv for pengene

Elkjøp - Philips 42" LCD-TV

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma til 5-6 tusen er det få av. Har selv både plasma og LCD. Mitt råd er at du går for LCD.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen er dette det beste kjøpet: Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX81 - MPX.no - Elektromarked

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er hovedforskjellen på plasma og lcd da? Hvorfor er plasma best og hvorfor er lcd best.
    At det ikke finnes plasma i den prisklassen er jo feil for det gjør det jo.
    Takker for tipsene jeg har fått til nå forresten.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan legge til noen kroner, så får du kjøpt denne, som er virkelig god.
    LCD i samme prisleiet har ikke like dynamisk og naturlig bilde, særlig til filmbruk, det seg være SD eller HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell på den du nevner og denne, TXP42X10E, som de har på lefdal? Ser det bare er y og e som er forskjellen på navnene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er så 2008-teknologi. Velg LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mpx.no hadde denne til under 5k forrige helg, se om den dukker opp igjen til den prisen de kommende dagene.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    LCD i samme prisleiet har ikke like dynamisk og naturlig bilde, særlig til filmbruk, det seg være SD eller HD.
    Regner med du vet at dette er en plasmatv

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, du får ikke noen lcd i nærheten av slik kvalitet for denne pengen.. Og du som sier at plasma er 2008... Først, du får mye bedre skjerm for pengene når du kjøper plasma versus lcd og plasma er fult på høyde og i mine øyne kan faktisk ikke en lcd skjerm måle seg.. Jeg har begge deler, B8050 og B855 og plasmaen er en mye bedre skjerm synes jeg selv om den er 5000 billigere enn LED skjermem min!!

Jens

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Regner med du vet at dette er en plasmatv
    Jeg har intet å utsette på regnekunnskapene dine. Det er sågar et "HD-ready plasma med 100 Hz Double Scan, høy bildekvalitet og avanserte inn- og utganger som dekker de fleste behov." som Panasonic blærer med på hjemmesiden.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axe
    Er det noe forskjell på den du nevner og denne, TXP42X10E, som de har på lefdal? Ser det bare er y og e som er forskjellen på navnene.
    Så langt min forståelse strekker, synes forskjellen å være at E-modellen ikke har DVB-C, mens Y-modellen har tunere for både DVB-C og DVB-T.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har intet å utsette på regnekunnskapene dine. Det er sågar et "HD-ready plasma med 100 Hz Double Scan, høy bildekvalitet og avanserte inn- og utganger som dekker de fleste behov." som Panasonic blærer med på hjemmesiden.
    Leste litt feil på første innlegget ditt...Leste som om det var en LCD skjerm...Fort og gæli

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    mpx.no hadde denne til under 5k forrige helg, se om den dukker opp igjen til den prisen de kommende dagene.
    den prisen skal jo ned, men kan det tenkes det var et introduksjonsparti med lavere kostpris enn normalt?
    de tvene der gikk ihvertfall som varmt hvetebrød fra mpx

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan hvertfall fortelle deg at hvis du skal se en del fotball med den nye tv-en din må du vite at LCD har (i denne prisklassen hvertfall) etterslep, det betyr at du vil se streker på skjermen når ballen blir skutt tvers over banen. Det er jævlig irriterende i min mening og forekommer ikke på plasma.

Kan heller ikke si at plasma er noe dyrere enn LCD i disse dager. Kjøpte selv en 50 tommer stor plasma på Lefdal for ikke mange uker siden, da hadde de flere Samsung og LG (jeg valgte selv en LG - 50PQ2000) i 42 tommer som lå på cirka 5000.

Be den som betjener deg i elektronikk-butikken om å skru på noe sport på de tv-ene du ser på så får du gjøre deg opp en mening om hva som passer deg best

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Panasonic PX80/81 eller eventuelt den nye X modellen hvis den holder samme nivå er suverent best i denne prisklassen. Takler SD og fotball meget bra og gir også flotte HD bilder. Kjenner noen som kjøpte en LCD skjerm til 14k og var ikke fornøyd. Byttet til PX80 og er nå stor fornøyd. Med plasma får du dypdeperskeptiv som selv de nye LED skjermene sliter med å matche.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    . Og du som sier at plasma er 2008... Først, du får mye bedre skjerm for pengene når du kjøper plasma versus lcd og plasma er fult på høyde og i mine øyne kan faktisk ikke en lcd skjerm måle seg.. Jeg har begge deler, B8050 og B855 og plasmaen er en mye bedre skjerm synes jeg selv om den er 5000 billigere enn LED skjermem min!!

Jens
    Har selv Pioneer 5090, Panasonic 37" PX og en Samsung LCD, så jeg er ikke helt bortreist i tipset.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Plasma er så 2008-teknologi. Velg LCD.
    Hvilken LCD ville du gått for i prisklassen 5-6 tusen Tiger?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •