Plasma eller LCD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken LCD ville du gått for i prisklassen 5-6 tusen Tiger?

eneste jeg kan tenke på i forbifarten er la40b535 den er billig og har faktisk bra bilde, om den funker på spoort vet jeg ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darket
    den prisen skal jo ned, men kan det tenkes det var et introduksjonsparti med lavere kostpris enn normalt?
    de tvene der gikk ihvertfall som varmt hvetebrød fra mpx
    Den er jo også ekte 16:9 (1365x768 ) i motsetning til de andre billige plasmaene som er anamorph (1024x768 ), er det noe en ser forskjellen på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken LCD ville du gått for i prisklassen 5-6 tusen Tiger?
    Har ikke holdt meg helt oppdatert de siste månedene på alle modellene og testene. Vanskelig å plukke ut én eksakt modell fra Samsung eller Sony, men instinktivt ville jeg valgt blandt de to produsentene.

Kvaliteten man får på det man velger er selvsagt avhengig av signalkilden. Er ikke den god til ypperlig, så ser man generelt mer feil i bildet på en LCD enn plasma, som er mer tilgivelig.

Nå benytter jeg parabol med CDs HD PVR og på Samsung 46A676 så er bildet svært akseptabelt, også på fotball. Siste firmware installert på tuner og TV.

Så tipset blir å lete litt aktivt etter en 676-modell på tilbud. Billigste 40" jeg fant var 7.000. Sikkert mulig å få den til 6.000 dersom man leter aktivt og følger med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Den er jo også ekte 16:9 (1365x768 ) i motsetning til de andre billige plasmaene som er anamorph (1024x768 ), er det noe en ser forskjellen på?

i teorien ser man jo forskjell.. skulle ønske jeg hadde bluray oppe å gikk, så jeg kunne sagt hvordan den tven er i praksis på hd.. SD er den solid

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Plasma er så 2008-teknologi. Velg LCD.
    Det utsagnet der putter jeg i gruppen over folk som ikke vet hva de snakker om.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke sett så veldig mye på flatskjermer i det hele tatt før jeg bestemte meg for en Plasma, men har i ettertid sett at jeg liker Plasma bildet mye bedre enn LCD (har ikke sett noe på LED, men det er joe en annen prisklasse foreløpig).
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har brukt mye tid på TVer den siste tiden. Det startet med at jeg kjøpte 2 LED-TVer fra Samsung; en 40-tommer og en 55 tommer. Den første fungerer utmerket, den andre ga for mye strølys inn fra alle fire hjørner til at sortnivået ble bra nok (pluss at det så ut som om det var en lyskaster i hvert hjørne). Jeg testet ytterligere en 55-tommer til fra Samsung. Etter en prat med både Samsung Norge og Expert (tusen takk til begge for meget god kundebehandling), ble 55-tommeren byttet inn i en Pioneer KRP-600 som er en meget god plasma-TV. Jeg heller derfor til at TVer basert på LCD-teknologi (både med med og uten LED), bør ikke være noe særlig større enn noen og 40 tommer. Over dette, blir flatene for store, og ulempene ved LCD-teknologien blir for store.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det utsagnet der putter jeg i gruppen over folk som ikke vet hva de snakker om.
    Siden jeg ikke vet hva jeg snakker om, og du tydelig vet mye mer, så kan ikke du da forklare meg på en enkel måte hva som er galt i utsagnet? Og husk at utsagnet "Plasma er så 2008-teknologi" initielt var forfattet med et snev av humor.

Følgende artikkel er ingen nyhet, men viser at "Plasma er så 2008-teknologi" fakstisk ikke er så langt fra sannheten: Pioneer's Plasma TVs: R.I.P. - BusinessWeek

Jeg er med andre ord ute etter ditt "I reject your reality and substitute my own!" for dette temaet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Hei

Jeg har brukt mye tid på TVer den siste tiden. Det startet med at jeg kjøpte 2 LED-TVer fra Samsung; en 40-tommer og en 55 tommer. Den første fungerer utmerket, den andre ga for mye strølys inn fra alle fire hjørner til at sortnivået ble bra nok (pluss at det så ut som om det var en lyskaster i hvert hjørne). Jeg testet ytterligere en 55-tommer til fra Samsung. Etter en prat med både Samsung Norge og Expert (tusen takk til begge for meget god kundebehandling), ble 55-tommeren byttet inn i en Pioneer KRP-600 som er en meget god plasma-TV. Jeg heller derfor til at TVer basert på LCD-teknologi (både med med og uten LED), bør ikke være noe særlig større enn noen og 40 tommer. Over dette, blir flatene for store, og ulempene ved LCD-teknologien blir for store.
    Var det samme type LED TV bare forskjellig størrelse ? Ellers godt å høre at Pioneer forsatt holder stand og er av det beste du får :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Må være edge led. For på min 55" A966 så er det ikke antydning til noe strølys. Så den påstanden om at lcd (led) over 40" ikke holder mål er bare vas. Har en kompis som har en pioneer kpr-500, han hadde heller kjøpt likt mitt hadde han fått valgt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Må være edge led. For på min 55" A966 så er det ikke antydning til noe strølys. Så den påstanden om at lcd (led) over 40" ikke holder mål er bare vas. Har en kompis som har en pioneer kpr-500, han hadde heller kjøpt likt mitt hadde han fått valgt nå.
    Dette er kanskje smak og behag, men jeg hadde flere folk innom for å vurdere Samsung 55-tommeren, og ingen ble spesielt imponert. Det skal sies at problemet ble best synlig sent på kvelden, men nå bor vi i Norge da med 6 mnd. vinter. Jeg hadde neppe lagt inn de ekstra tusenlappene for å oppgradere til KRP-600 om jeg hadde vært fornøyd med den første.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Var det samme type LED TV bare forskjellig størrelse ? Ellers godt å høre at Pioneer forsatt holder stand og er av det beste du får :-D .
    Hei

Ja, den ene var UE40B7050, den andre UE55B7050. Bare synd at det er så vanskelig å få tak i Pioneer-TVene nå

MVH Roar

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke vet hva jeg snakker om, og du tydelig vet mye mer, så kan ikke du da forklare meg på en enkel måte hva som er galt i utsagnet? Og husk at utsagnet "Plasma er så 2008-teknologi" initielt var forfattet med et snev av humor.

Følgende artikkel er ingen nyhet, men viser at "Plasma er så 2008-teknologi" fakstisk ikke er så langt fra sannheten: Pioneer's Plasma TVs: R.I.P. - BusinessWeek

Jeg er med andre ord ute etter ditt "I reject your reality and substitute my own!" for dette temaet.
    Teknologisk sett er aldeles ikke plasma 2008. Men for Pioneer er plasma i likhet med en del andre ting i deres produktkatalog litt 2008-økonomi. Husk at Pioneer strammer inn på mer enn kun TV-produksjonen. Dersom LCD vinner, må vel LCD kunne sies å være finanskriseteknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja, den ene var UE40B7050, den andre UE55B7050. Bare synd at det er så vanskelig å få tak i Pioneer-TVene nå

MVH Roar
    Da kan de ikke sammenlignes med local led siden dette er edge led dere snakker om.
    Jeg og mange andre synes at toppmodellene på local led til samsung har bedre bilde enn pioneer sine modeller. Men nå er jo også de veldig vanskelige å få tak i, ivertfall 9 serien.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er så 2008-teknologi. Velg LCD.
    Må snakke om Pioneer nå...den har jo teknologi fra 2008....Pana og LG og Sammy har årets teknologi :twisted:
    Jeg ber om trøbbel nå skjønner jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Må snakke om Pioneer nå...den har jo teknologi fra 2008....Pana og LG og Sammy har årets teknologi :twisted:
    Jeg ber om trøbbel nå skjønner jeg
    Egentlig ikke, da prisen ikke kan forsvares (lenger)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er grunnen til at han heller hadde valgt din?. Selv har jeg en KRP-500 og er strålende fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre sortnivå (totalt sort), jevnere panorering. Jeg har ikke sett bedre bilde enn det 966 har, ikke mine kompiser heller.
    Nå fikk jeg det for samme pris som pioneer sin 5090 (med fot). Hadde ikke kjøpt det til normalpris som var 35k, synes det hadde blitt for mye for ett tv når jeg har projektor i tillegg også.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du nevner, det må være de(n) nyere modellene med Edge LED det blir referert til her. Jeg har 55A966 også, den har ikke strølys overhodet.

Og jeg vil nevne at LCD har mange fordeler sammenlignet med plasma. Spesielt hva angår vekt, strømforbruk, halveringstid på lysstyrke, generelt "bedre" bilde i opplyste rom, ikke fare for innbrenning for å nevne noe. Disse fordelene vil for en del personer overgå plasma sine fordeler som sortnivå og kontrastforhold. LCD teknologien har i den senere tid blitt mye bedre (enn tidligere) på gamma, gråskala og fargerom så lenge de blir kalibrert.
    De gamle LED med soneinndelt bakbelysning er helt på høyde med de beste plasmaene hva angår kontrast, sortnivå, fargerom, gråskala m.m. Men det er forsåvidt ikke relevant for denne tråden, da det er i en heeeeelt annen prisklasse.

Synes det er rart at ingen nevner problemer som retention, innbrenning og mauring på disse billig-plasmaene... er det helt forsvunnet liksom?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Totalt sort?

Det er ikke totalt sort før skjermen drar deg inn som om det var ett sort hull!
    Da kan vi snakke! "Black Hole screens!!" "They will literally pull you into the action!"
    Men jeg mener fortsatt at Pioneer har de beste skjermene til tv bruk. Enn så lenge...sukk...kommer til å savne Pioneer plasmaene i butikken.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •